Western training

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jessx

Western training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 18:18

Ik ben de laatste tijd steeds fanatieker aan het trainen met mijn haftinker Corgo. We hebben nog een vrij laag niveau, ik heb hem zelf beleerd en ben vooral de basis nog aan het bevestigen. Het lijkt mij wel leuk om te horen hoe de training van andere bokkers eruit ziet.
Misschien kunnen jullie iets vertellen over je paard, discipline en niveau, trainingsdoelen en hoe een trainingssessie er doorgaans uitziet.
Misschien doe ik ideeën op, ik haal er vast en zeker motivatie uit :j

Kom maar op! :)

cissy

Re: Western training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:57

Snuffel eens rond op dit forumdeel zou ik zeggen, genoeg te vinden :) Ga eens kijken op een trainingsstal en ga eens lessen, ik denk dat je daar meer inspiratie uithaalt dan te lezen over wat wij met onze paarden doen.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op mijn site http://www.horse-assist.nl
Ook paardentaxi! De enige in omgeving Vianen/Utrecht/Leerdam.

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 18:26

Dat doe ik natuurlijk ook al! :)

HappyHarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:18

Ieder heeft natuurlijk zijn/haar eigen stijl en ideeën.
Mijn ervaring geeft een duidelijke voorkeur aan natural horsemanship t.o.v. engels. Juist door de basis te gebruiken uit de natuur, de kudde. Wanneer jij bij een paard gaat staan is er sprake van een kudde en rangorde. Wie is dan de alfa merrie? Wie laat zich leiden?
Mijn training begon, met de join-up methode, het wegsturen, laten onderhandelen en samen komen van het paard. Daarna hebben we heel veel gelongeerd, geoefend met stem commando's, in stap, in drrrrrrraf, letop in galop, etc. iedere goede reactie wordt kort en duidelijk met enkele woorden beloond. Daarna ben ik over gegaan op longeren zonder lijn en met de handen virtueel bij schouder en kont van het paard. Hier staat een mooi voorbeeld van Emile Voest:
http://www.youtube.com/watch?v=eXkNWysGdGM
http://www.youtube.com/watch?v=m0fq_8PLnoc

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 14:49

Leuk om te horen! Ik zie dat veel mensen in de westernwereld toch ook een vorm van natural horsemanship gebruiken in de training. Ik ben precies zo begonnen met het beleren. Ik merk nu dat ik het eigenlijk weinig nog gebruik, hij moet nu scherp worden op mijn lichaamshouding als ik op hem zit. Doe jij nu ook nog veel grondwerk? Ik vind het wel erg fijn werken met een paard wat ook erg alert is op je stem, dat zorgt bij mij vaak voor een verduidelijking als hij iets nog niet goed snapt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:32

westernrijden heeft an sich niks te maken met natural horsemanship en vice versa.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:29

HappyHarry schreef:
Ieder heeft natuurlijk zijn/haar eigen stijl en ideeën.
Mijn ervaring geeft een duidelijke voorkeur aan natural horsemanship t.o.v. engels. Juist door de basis te gebruiken uit de natuur, de kudde. Wanneer jij bij een paard gaat staan is er sprake van een kudde en rangorde. Wie is dan de alfa merrie? Wie laat zich leiden?
Mijn training begon, met de join-up methode, het wegsturen, laten onderhandelen en samen komen van het paard. Daarna hebben we heel veel gelongeerd, geoefend met stem commando's, in stap, in drrrrrrraf, letop in galop, etc. iedere goede reactie wordt kort en duidelijk met enkele woorden beloond. Daarna ben ik over gegaan op longeren zonder lijn en met de handen virtueel bij schouder en kont van het paard. Hier staat een mooi voorbeeld van Emile Voest:
http://www.youtube.com/watch?v=eXkNWysGdGM
http://www.youtube.com/watch?v=m0fq_8PLnoc

Ik rij al best n tijdje western, reining met name, maar dit bovenstaande heeft niks met western te maken.

Horsin Around Ranch

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 23:54

Nee maar het is natuurlijk wel een manier van trainen! Kunnen jullie iets vertellen over je manier van trainen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie