christmas sale bij Arthur's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 13:59

ik heb er al het een en het ander over gehoord.
is het echt de moeite? (om vn west-vlaanderen naar daar te rijden)
is de christmas sale ook via de webshop?

Lau_John

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-11-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:04

Volgens mij is de X-mss sale alleen bij hem,, maar zeker de moeite waard hoor! Vond ik in ieder geval vorig jaar :) onwijs veel spullen afgeprijsd!

Dana82

Berichten: 1658
Geregistreerd: 01-07-08
Woonplaats: De Klinge - Oost-Vlaanderen: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:41

Wij zijn van oost-Vl. en doen ook al ieder jaar de moeite om tot daar te rijden en de geven steeds veel geld uit : )
Niet via webshop.

Surprise_Boy

Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:46

Is zeker de moeite ja, de meeste dingen zijn enorm afgeprijsd, voor een tientje heb je al een prima basis-hoofdstelletje :)
Alleen oppassen dat je niet je hele bankrekening leeg koopt }>

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:48

Ik ga niet meer, voel me zo genaaid door Arthur.
Hij heeft mooie spullen hoor en de kortingen zijn het zeker waard maar koop geen zadel bij hem!

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:46

Duhelo schreef:
ik heb er al het een en het ander over gehoord.
is het echt de moeite? (om vn west-vlaanderen naar daar te rijden)
is de christmas sale ook via de webshop?


Dat hangt ervan af wat je zou willen kopen. Het is vanuit Roeselare best een stuk rijden maar als je er bent is het ook best gezellig en kom je vele bekende gezichten tegen :D

Sjarlien
Berichten: 131
Geregistreerd: 24-09-10
Woonplaats: Arnhem

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:59

Wat is er gebeurd met het zadel dan delaja?

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:44

Ik ben naar huis gestuurd met een zadel dat volgens hem zou passen. Op stal foto's gemaakt en aan mensen met meer ervaring laten zien (ik reed destijds pas een half jaar western). Zij zeiden al dat het zadel wat ver naar boven kwam van achter dus ik zadel terug in de kast gelegd en gelaten voor wat het was. Arthur kwam een paar weken later bij ons op stal voor een stalgenoot en heeft nog even gekeken. Volgens hem moest ik het zadel verder naar voor leggen en lag het prima.
Nu is Eveline van Eurohorse geweest omdat ik toch wel erg twijfelde. Zij heeft de boommaat opgemeten en komt op een veel kleinere boom uit dan Arthur mij heeft gegeven. Het banketstaaf is dat mijn paard eerder wat slanker was dus het zadel dat ik van Arthur mee heb gekregen heeft vanaf het begin af aan al niet goed gelegen omdat de boom gewoon aan beide kanten van de schoft ruim een cm te breed was! Niet zo gek dat dat zadel naar achter schoof en klepperde.
Ik ben daar echt boos om, heb veel geld aan dat zadel uitgegeven en ik ging er als nieuweling in de westernwereld van uit dat Arthur toch wist wat hij deed maar niet dus.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 02:27

@delaja, maar had je je paard bij je met passen, of niet? Zadels blijven een ding als het om passen gaat.

De sale is wel aantrekkelijk, maar als je van ver komt, moet je ook gewoon voor de gezelligheid gaan enzo. Beetje wat dingen opsparen die je nodig hebt en dan scheelt het echt behoorlijk.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:38

Paard was niet mee maar zoals ik zei kwam Arthur sowieso een paar weken later op stal en heeft het zadel in de kast gelegen totdat hij het op de rug van mijn paard heeft gezien. Toen was het dus nog gloednieuw en had ik het in mogen ruilen mocht hij niet passen maar Arthur zei dat het prima lag.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:12

Om te beginnen kan iedereen fouten maken, dus op grond van een foto een zadel laten opsturen, is niet beste manier om een zadel aangemeten te krijgen.

Verder zeg je dat je paard tenger is. Ik weet niet hoe oud je paard is en hoe goed getraind maar hou er rekening mee dat een paardenrug kan veranderen door de bespiering die er op komt, en een paard in de groei kan ook breder worden.

Wat wil je: een zadel die op dat moment net goed ligt en waar je een half jaar later weer een ander zadel voor mag omdat je paard bespiering heeft gekregen, of een zadel waar je eventueel even mee doorkunt?
Het blijft een hele dunne lijn die je daar bewandelt. Want jij was ook niet tevreden geweest als je een zadel had gekregen dat na een half jaar te krap was geworden.

Wat betreft de sale: ik kan zeer zeker aanraden om daar een ritje Vorstenbosch aan te besteden. En niet bang zijn dat er na de eerste of tweede dag niets meer over is, want Arthur heeft VEEL!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 12:50

oke, ideaal :D
ik ben zelf mijn jongste paard western beginnen inrijden (belgisch trekpaard) dus het zou fijn zijn om een extra goedkoop hoofdstelletje (of 2 :+) te kunnen scoren (die dingen gaan bij mijn paarden soms wel eens kapot :D ) en mijn vriendin is ook western begonnen rijden, en zal zich wss een quartertje aanschaffen, dus heeft natuurlijk ook alle benodigdheden nodig. Is wel fijn als ze die in korting kan scoren.
Maken we er een weekendje nederland van :D
van wannneer tot wanneer loopt die sale precies?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:51

Meestal tussen Kerst en Oudejaar. En hou er rekening mee dat tweede kerstdag in Nederland een gewone werkdag is.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:54

Ik ga zeker een kijkje nemen! Gelukkig woon ik zowat om de hoek :D

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:03

Cassidy schreef:
Om te beginnen kan iedereen fouten maken, dus op grond van een foto een zadel laten opsturen, is niet beste manier om een zadel aangemeten te krijgen.

Verder zeg je dat je paard tenger is. Ik weet niet hoe oud je paard is en hoe goed getraind maar hou er rekening mee dat een paardenrug kan veranderen door de bespiering die er op komt, en een paard in de groei kan ook breder worden.

Wat wil je: een zadel die op dat moment net goed ligt en waar je een half jaar later weer een ander zadel voor mag omdat je paard bespiering heeft gekregen, of een zadel waar je eventueel even mee doorkunt?
Het blijft een hele dunne lijn die je daar bewandelt. Want jij was ook niet tevreden geweest als je een zadel had gekregen dat na een half jaar te krap was geworden.

Wat betreft de sale: ik kan zeer zeker aanraden om daar een ritje Vorstenbosch aan te besteden. En niet bang zijn dat er na de eerste of tweede dag niets meer over is, want Arthur heeft VEEL!



Nogmaals: Ik ben pas met dit zadel gaan rijden nadat Arthur op stal is geweest en het zadel op mijn paard heeft goedgekeurd!
Uiteraard begrijp ik dat een paard flink kan veranderen, dat is ook de reden dat ik het eerste halfjaar dat we western reden met een boomloos zadel heb gereden.
Het is ook niet zo dat het zadel te krap was omdat ze breder werd. Ze zat al behoorlijk breed in de spieren destijds en daar is maar een klein beetje bij gekomen. En in zo'n geval vind ik een full quarter boom die dus aan de schoft aan beide kanten ruim! een cm te breed is niet acceptabel. Het zadel was dus, zelfs nu ze volledig in de spieren zit en zelfs een klein beetje te dik is, gewoon veel te breed!

Maar goed, dit gaat nu wel erg offtopic.
Wat betreft de sale: die is zeker leuk alleen de zadels zou ik gewoon laten liggen.

edit: tekst verduidelijkt.

sliding
Berichten: 1973
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Woldendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:36

Cassidy schreef:
En hou er rekening mee dat tweede kerstdag in Nederland een gewone werkdag is.


:? echt niet!!
Eerste en tweede kerstdag zijn een verplichte vrije dag (tenzij je in ploegendienst werkt).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:52

Er miste een g, er had moeten staan "geen"....

sliding
Berichten: 1973
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Woldendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:18

Nou, vooruit dan maar. <<)

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:49

arthurs sale is van 27 tot 31 dec
vd tijden zie de sitd.

tis zeker de moeite waard ben er in geen jaren weer geweest
vorig jaar slecht weer en ik kom van ver
dus toen ook weer niet kunnen gaan

misschien dit jaar op goed geluk

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:45

sliding schreef:
Cassidy schreef:
En hou er rekening mee dat tweede kerstdag in Nederland een gewone werkdag is.


:? echt niet!!
Eerste en tweede kerstdag zijn een verplichte vrije dag (tenzij je in ploegendienst werkt).

Wat dacht je van de horeca ;)

sliding
Berichten: 1973
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Woldendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:06

Natuurlijk, je hebt gelijk. :D

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:19

de sale is vooral heel gezellig

als je zoals ik al jaren in de sport zit, heb je niet veel meer nodig , meestal koop ik wat halstertouwen en een goede pad

delaja balen van je zadel
ik snap eerlijk gezegd de mensen ook niet die zonder paard er bij een zadel kopen
maar ik begrijp dat Arthur paard en zadel heeft samen gezien, dus dit is niet goed en hij had best wat anders kunnen aanbieden, hij heeft zadels genoeg

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:10

Wij gaan ook :D Mijn vriend rijdt inmiddels al even, misschien zit er nog een paar laarzen voor hem bij. En ik wil eigenlijk nog een hoofdstel. Gewoon, omdat het kan. En een pad. En.. En.. Ik wil veel te veel :+

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:17

ohja, laarzen, en een broek (die niet omhoogkruipt :D), enneuh, hoofdstelletjes (als die er heeft maatje trekpaard), enneuh, pads, enneuh
te weinig geld :\

nenaavdw

Berichten: 669
Geregistreerd: 16-04-12
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 02:30

Is het net zoiets als het Tentenkamp wat je heb van de hypo winkels?
dat is elk jaar met pasen en in de herfstvakantie in Rotterdam

Alleen dan natuurlijk voor western spullen..
Is er misschien een folder van de spullen die in de aanbieding zijn of moet je er maar gewoon heen in de hoop dat er te vinden is wat je zoekt..