Haflingers in de reining???

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ElineMeike

Haflingers in de reining???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:07

Hoi!
De eigenares van mijn verzorgpaardje was een tijdje op zoek naar een tweede paard, nu heeft ze een western gereden haflinger gevonden om bij te gaan kijken.
Ik vond het natuurlijk ook heel spannend met al die paarden bestuderen enzo, ik bedoel ik heb dat nog nooit gedaan :)
In de advertentie stond dus dat hij al het begin van een spin en de stop kon, de reining dus.
Nu stuurde ik de link naar een vriendin, alleen die zei dat haflingers helemaal niet zo goed kunnen sliden(is ook niet nodig, het wordt geen wedstrijdpaard), maar nu vraag ik me dus af of dat klopt....
Kennen jullie paarden die het goed doen in de reining of hebben jullie er zelf een?

He knows when you're happy
He knows when you're comfortable
He knows when you're confident
And he ALWAYS knows when you have carrots.

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:09

Dat is onzin. Ligt maar net aan de ruiter hoe die het paard de techniek aanleert en aan de bodem+sliding ijzers.
Maar het is natuurlijk ook weer niet voor niks dat er vaak bijv. quarters en paints worden gebruikt in de westernsport.

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

ElineMeike

Re: Haflingers in de reining???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:22

Ja dat dacht ik dus ook. Er zullen vast ook genoeg quarters of paints zijn die slecht getraint zijn en het slechter doen dan bepaalde haflingers toch?
Volgens haar kwam het doordat haflingers veel grover gebouwd zijn, maar toen dacht ik quarters zijn net zo goed grof, het ligt gewoon aan de spieropbouw d.m.v. training. En toen ik zei dat mijn verzorgpaard(draver) ook zo een sliding zou kunnen als ze sliding ijzers en een goede bodem zou hebben, zei ze dat dravers veel soepeler waren...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:22

ElineMeike schreef:
Nu stuurde ik de link naar een vriendin, alleen die zei dat haflingers helemaal niet zo goed kunnen sliden(is ook niet nodig, het wordt geen wedstrijdpaard), maar nu vraag ik me dus af of dat klopt....

Hangt een beetje van je definitie van "goed" af, maar als je met "goed" veronderstaat: gemiddeld meedraaien in de non-pro dan klopt het wel. Dit geldt ook voor aardig wat QPA's trouwens, maar gemiddeld genomen zijn die er beter voor gebouwd vanwege hun achtergrond.
Maar als het geen wedstrijdpaard wordt maakt het niet uit en uitzonderingen zijn er altijd :)

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:24

mijn haflinger is ook western gereden, zal inderdaad niet zo perfect zijn als een quarter maar ze deed het allemaal gewoon..

Dream it..
Wish it....
Do it.......

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:29

ElineMeike schreef:
Volgens haar kwam het doordat haflingers veel grover gebouwd zijn, maar toen dacht ik quarters zijn net zo goed grof, het ligt gewoon aan de spieropbouw d.m.v. training.

Quarters zijn veelal niet grof qua beenwerk, echt wel heel anders dan een Haflinger ;)

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:33

XxLiindsaYxX heb je misschien een filmpje of foto? Ik ben echt nieuwschierig haha :D
Romkabouter Nee idd, het wordt toch geen westernpaard, dus ook al zou hij vol op z'n bips gaan maakt het nog niet uit :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:38

In mijn profiel staat een foto van een KWPN-er in een stop.
Een technisch nette stop, maar het zal nooit meer worden dan een technisch nette stop.
Dat geldt ook voor roll back of spin. Technisch kan het. Spectaculair wordt het nooit.
Dat geldt ook voor haffen.
Dus kan een haf reinen: ja hoor.
Kan een haf heel goed reinen. Nee.. meestal niet. Ze hebben er de bouw niet voor.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 19:52

Ahh wat gaaf dat je met een kwpn'er western rijdt!!
Het klopt idd dat het nooit zo zal zijn als bij eenquarter of paint, maar gelukkig kan hij de basis wel

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:00

Gemiddeld niet zo natuurlijk maar zoals vaak bevestigd de uitzondering de regel, hier een filmpje van een erg nette proef: http://www.youtube.com/watch?v=unvBilIV05s

(ja ja, sommigen zullen dan wellicht zeggen dat je er geen europees kampioen (ofzo) mee wordt en dat zal vast zo zijn maar in mijn ogen is dit beter dan heel veel reiningruiters ooit met hun sjieke quarters zullen rijden).

Silverado semi-boomloos western zadel te koop!
https://www.bokt.nl/markt/ad/477707/te- ... tern-zadel

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:16

Het ligt er maar net aan wat je ambitie is. Tot op zekere hoogte kan veel, maar relativeren kan een andere kijk opleveren. Ook niet iedere kwpn-er wordt een dressuurtopper en niet iedere qh een reiningtopper. Maar met een gezond en correct gebouwd paard en een goede ruiter kun je een heel eind komen denk ik.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:21

Tada! :)
Afbeelding
is toevallig een foto van mijn broer een paar jaar terug met een hafje..
( De foto is meer van, kijk! het is geen WK hoogstandje natuurlijk... maar het kan wel!)
persoonlijk vind ik dat ze het gewoon kunnen hoor! Is onzin dat het ze het niet kunnen :)

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:23

Leuk om te zien al die filmpjes en foto's!!
Ze zullen het dus wel degelijk kunnen, maar dan gewoon uiteindelijk niet op zo hoog niveau als dat quarters kunnen

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:26

Vet stoere stop die Haf... onwijs! Ik denk eerlijk gezegd dat je alles wel kan bereiken ongeacht het ras.
Zou wel een keer een Belg een stop willen zien maken whahahaha volgens mij zie je dan alleen nog de ruiter en is paard door de bodem gezakt _O-

Endurance 794,5 kmtjes met Dushi 20kmtjes met Vamonito F Klasse 3+2

https://www.facebook.com/Enduranceteam-Carouscha-1411887289046563/
https://www.facebook.com/Endurance-Team-Paarse-Monsters-1587077504846568/
Paardentaxi Fantasy Horses paardenvervoer : http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr

Dushi 3 weken mee naar Hongarije!
Dushi ITP :http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=243&t=1819203

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:42

Uiteraard komen de uitzonderingen weer boven ;)

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:50

zelfs shetlanders kunnen het (;
Afbeelding

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:06

Romkabouter schreef:
Uiteraard komen de uitzonderingen weer boven ;)

Tja. En dat zijn dan deze waar iedereen het maar blijft over hebben. In elk geval denk ik dat een haf het dan wel nog beter zal kunnen dan een draver. Die zijn er nog veel minder voor gebouwd.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:10

Ik denk dat idd haflingers, zeker de sporttypes, één van de niet-western rassen zijn die wel reining tot een bepaald niveau aankunnen. Als ze zin hebben om mee te werken toch :D

En ach die uitzonderingen zijn toch leuk? Je moet er maar juist zo eentje onder kont hebben zitten!

Cowgirl: a good looking cowboy with brains!
Bezoek ook eens mijn blog nu!!!
Ik ben een grensgeval

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 14:01

Ah joh, het is al leuk als hij de Western een beetje aan kan

ster3char

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:11

mijn pony kan het ook is ook haflingerxarabier dus!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:08

Dana82 schreef:
Ik denk dat idd haflingers, zeker de sporttypes, één van de niet-western rassen zijn die wel reining tot een bepaald niveau aankunnen. Als ze zin hebben om mee te werken toch :D

En ach die uitzonderingen zijn toch leuk? Je moet er maar juist zo eentje onder kont hebben zitten!

Sport types zijn groter gefokt met ruimere en minder vlakke gangen dus lijkt me juist niet.
En ik denk ook dat het niet gaat om 'zin om mee te werken' maar meer of jij als ruiter kundig genoeg bent om je paard te scholen en om te zien wanneer het genoeg is geweest :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie