[WN] Werken (stage) op een echte horse ranch (USA, Canada, ...)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Werken (stage) op een echte horse ranch (USA, Canada, ...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:36

Ik droom er al jaren en jaren van om eens op een echte ranch met paarden te werken. Kan goed zijn dat deze droom flink tegenvalt, maar zolang ik het niet geprobeerd heb, zal ik het nooit weten. Nu is de moment om dit te gaan plannen of het komt er waarschijnlijk nooit van (heb nog 2 jaar om voor Australië of Canada een Work & Travel Visa aan te vragen, maar ben ook bereid om gewoon als vrijwilliger te gaan). Ik wil graag van enkele weken tot enkele maanden gaan en hoop toch wel 1 en ander te leren.

Mijn vraag: zijn er hier mensen die connecties hebben of zelf als eens op een ranch in het buitenland gewerkt hebben? Zoja, contacteer me gerust via PB om me meer info te geven. Want zelf weet ik niet zo goed hoe ik hier mee moet beginnen.

Wat zoek ik? Een ranch waar ze met paarden en/of koeien werken, bij voorkeur in het buitenland (USA, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, zelfs Europa is goed). Bij voorkeur tegen kost- en inwoon, zodat ik enkel mijn reis heen- en terug moet betalen.

Wat wil ik? Werken met paarden, dat kan gaan van stallen/weilanden uitmesten, paarden voeren en water geven, paarden verzorgen, paarden rijden, koeien of schapen of paarden drijven, omheiningen repareren, klanten (bij bvb. vakantiebedrijf) ontvangen en helpen, etc. Gewoon een beetje de echte ranch ervaring. Het schrikt me niet af om hard en zwaar te werken, zolang de balans juist zit. Alleen maar dag in - dag uit stallen mesten is niet echt de bedoeling.

Ik spreek vloeiend Nederlands en Engels (en een beetje Frans en Duits), heb al meer dan 20 jaar ervaring met paarden (waarvan de laatste 2 jaar western) en wil gewoon de wereld van het paard eens op een andere manier ervaren.

Wie kan of wil me helpen? Ook ervaringen zijn altijd welkom! Tja, ik moet ergens beginnen hè ;) Bedankt alvast!

storrum

Re: Werken (stage) op een echte horse ranch (USA, Canada, ...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:03

Workaway.info ?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 16:25

Bedankt :) Die kende ik nog niet!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:05

Als je naar USA wil, moet je er rekening mee houden dat je een werkvisum moet aanvragen (= moeilijk en duur).
Ga je met een toeristenvisum, dan mag je niet werken (zelfs niet als vrijwilliger) en mag je max. 90 dagen blijven

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:08

Stuur mij een pb met je ervaring en voor wanneer je iets zoekt. Wij hebben normaal gesproken altijd 1 of 2 helpers op de ranch (canada).

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:13

@ Jaycee_, dan ga ik toch gewoon naar Canada of Australië waarvoor ik dan een Work & Travel visa aanvraag :) Ik ga niet moeilijk doen over de bestemming. Het gaat mij voornamelijk om de ervaring! Dat van de USA wist ik overigens wel, vandaar dat mijn voorkeur eigenlijk uitgaat naar Canada of Australië. Maar kreeg dat niet allemaal in het onderwerp van mijn topic :+

@ _Linda, bedankt voor je aanbod, ik stuur pb.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:55

ranch.nl , een hele leuke vakantieranch in zuid Frankrijk met Nederlandse eigenaren. misschien zijn zij deze vakantie nog mensen nodig?

Fotoveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:39

Het klinkt super gaaf! Ik heb er helaas geen ervaring me, maar ik kan me helemaal voorstellen dat je dit wilt! Ben erg benieuwd voor je!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:44

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:28

Ik ben zelf 3 maanden op een ranch in Britisch Columbia geweest. Een beefcattle ranch in een bergachtig gebied waar het merendeel van het werk te paard wordt gedaan. Zij hebben vaker europese helpers die bij hun op de ranch verblijven. Als je interesse hebt, stuur mij dan een pb. Dan geef ik je hun contact gegevens.
Verder kun je ook Wwoof proberen. Ook via Wwoof heb ik al eens op een prachtige ranch gewerkt.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:32

Vind je het erg als ik volg? :) Wil dit zelf namelijk ook al heel lang erg graag maar ook geen idee waar en hoe ik moet beginnen. Dus ben wel nieuwsgierig naar de dingen die hier uitkomen

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:36

Ik volg dit ook even! Wil dit al een paar jaar en ik heb inmiddels bedacht dat het beste moment voor mij om dit te doen tussen mijn Bachelor en mijn Master is (dat is waarschijnlijk pas over een jaar of 2) maar ik vind het fijn om dingen vantevoren te plannen en ik kijk al een tijdje af en aan rond naar de mogelijkheden :)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 22:45

Bedankt iedereen voor de tips!

@ beestenfreak, met ranch.nl heb ik al contact gehad. Daar zoeken ze voornamelijk hulp voor in de keuken en de kamers enzo, is niet echt met de paarden zelf werken. Kan en mag je wel doen in je vrije tijd. Maar ik wil dus echt gaan werken tussen de paarden/koeien.

@ tjaakje, ik stuur je nog een pb :)

@ xxemmely en s1993, volg gerust :D Je moet ergens beginnen hè.

Ik heb ondertussen al enkele mogelijke opties. Ben alleen nog aan het bekijken hoe of wat, wil namelijk graag naar Australië, Canada én de USA :o haha (hoezo ambitieus?). Even kijken of dat qua budget lukt, dan kijken voor de juiste documenten en dan beginnen plannen hè. Krijg er al helemaal zin in!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:06

Gaaf Tweety! Ga je via een organisatie ofzo?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:46

Canada heb ik niet meteen een organisatie gevonden die uitgebreid helpt (toch niet zoals bij Australië). Al biedt http://www.travelactive.nl/ en http://travels.kilroyworld.nl/ wel opties aan, maar moet ik nog eens goed doornemen. Kan niet meteen een organisatie vinden die echt ranch werk garandeert. Had wel al een adres doorgekregen waar ik aan de slag kon tegen kost- en inwoon en op workaway.info staan ook nog leuke dingen. De meeste zijn wel gewoon vrijwilligerswerk tegen kost- en inwoon, dus je verdient er niks. Al draait het mij voornamelijk om de ervaring en om dingen te leren, dus op zich hoeft dat geen probleem te zijn als het budget toereikend genoeg is.

Australië zou ik het VisitOz (http://www.visitoz.org) programma doen. Dit programma is niet goedkoop, maar garandeert je wel een betaalde job in Australië (voornamelijk boerderijwerk), dus dat is toch wel een meerwaarde. En waarschijnlijk zou ik mijn vlucht boeken bij http://www.activityinternational.nl/ die bieden leuke pakketten aan (vliegtickets met gratis stop-overs in Azië enzo). Maar ook http://travels.kilroyworld.nl/ biedt verschillende mogelijkheden en http://www.xtreme-gap.nl/ is ook een organisatie die leuke dingen aan biedt. Organisaties genoeg voor als je naar Australië en/of Nieuw-Zeeland wilt :)

USA ben ik nog aan het uitzoeken, is heel erg moeilijk i.v.m. visum. Ben nu met een organisatie in contact die stages regelt in de US en helpt met het aanvragen van een visum. Ik heb geen idee of ik hier überhaupt voor in aanmerking kom, dat ben ik nu dus aan het uitzoeken ;) Als dat iets wordt, dan zal ik het hier zeker melden.

Ben nu even aan het kijken wat haalbaar is. In principe zijn alle bestemmingen mogelijk tot en met mijn 30 (aanvragen van Working Holiday Visum mogelijk tot de dag dat ik 31 wordt), als het visum op tijd aangevraagd en in orde is, kan ik normaal wel na mijn 31ste verjaardag nog afreizen. Wat wil zeggen dat ik nog een kleine 3 jaar heb :o

Wil graag alles doen, maar dat is misschien qua budget wat veel gevraagd. En dan moet ik toch wel al snel gaan vertrekken. Zit nog met mijn studies ook. Deze kan ik wel tijdelijk stopzetten (voor 1 jaar al zeker, langer moet ik even navragen), maar mijn huidig academiejaar moet eerst af, dus kan ten allervroegste vertrekken eind juni 2014 (mits ik geen herexamens heb, anders is het begin september 2014). En dan wordt ik al bijna 29, dan heb ik maar 2 jaar meer ^^ Er komt druk op de ketel te staan ;) haha. Maar misschien moet ik niet zo ambitieus zijn en gewoon 1 ding kiezen. Of ik ga wel overal naartoe, maar telkens voor een kortere periode (i.p.v een jaar maar 6 of 9 maand ofzo).

De mogelijkheden zijn eindeloos heb ik al gemerkt. Zeker als je een beetje budget hebt. Jammer dat ik dit niet vroeger heb gedaan, en het staat nog niet 100% vast dat dit door gaat, maar ik ga het alleszins toch proberen! Ik droom hier nu al zo lang van...

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:34

Ik ben drie keer in Canada geweest, twee keer drie maanden op verschillende ranches. De derde keer met een werkvisum en het plan om er minstens een jaar te gaan werken en misschien wel te gaan emigreren. Door omstandigheden is dat allemaal niet door gegaan, maar ik ben wel heel erg blij dat ik het gedaan heb. Het was een kinderdroom van me om cowboy te zijn in Canada. Ik heb mijn droom werkelijkheid gemaakt en tegelijk geleerd dat het daar welliswaar fantastisch was, maar niet om definitief naartoe te emigreren.

Wat ik ermee wil zeggen is: iedereen die dit zou willen doen, echt doen! Niet mee wachten, zodra je de kans krijgt, doen en gaan want de ervaring is fantastisch!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:37

In australie is het vrij simpel om bij ranches aan de slag te gaan. Althans, de wat kleinere, maar je moet wel connecties hebben. Ik heb zelf ook op een cattle station gewerkt in australie. Je woont op de ranch en krijgt ook salaris.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:38

Ik wil ook graag in mijn zomervakantie gaan werken op een ranch. Dus ik volg dit topic even :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:43

yardandgroom.com is een website waar ze uit verschillende landen advertenties plaatsen, waar ze op zoek zijn naar een groom, dus jouw werk keuze voornamelijk. Succes

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:49

Hoei dit volg ik ook even!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:49

Moonlight17 schreef:
yardandgroom.com is een website waar ze uit verschillende landen advertenties plaatsen, waar ze op zoek zijn naar een groom, dus jouw werk keuze voornamelijk. Succes

Via hun ben ik ook bij de ranch terecht gekomen in australie.

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:55

Ik volg dit topic ook even. Heb al een tijdje het idee om naar een ranch te gaan.

Ik wil graag naar een Engelstalig land, welke maakt mij niet uit. Amerika trekt mij het meest, maar daar heb je dan zo'n probleem met de visa enzo. Heb het idee dat dat bij Canada en Australië makkelijker is. Correct me if i'm wrong. (Makkelijker is ook goedkoper).

Ik heb een ranch gevonden in Canada die 'volunteers' zoekt. Maar nog geen contact of iets dergelijks mee gehad.

Maar graag om te kunnen kiezen ( :') ) zou ik meerder adressen willen hebben. En van yardandgroom.com word ik niet veel wijzer. Heeft een van jullie nog ervaringen met Ranches?

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:24

paintfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 06:04

Hallo ik heb een ranch in texas waar we aan barrel race en roping doen we hebben. Al een paar keer mensen uit nederland over gehad .we hebben altijd 15 tot 20 paarden hier en we gaan een paar keer per week naar wedstrijden. Als je meer info nodig hebt kan je altijd even bellen 903 8480786

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:08

Het voordeel van een working holiday visum voor OZ en NZ is dat je er betaald kunt gaan werken. Op die manier zou je geld kunnen besparen om zo nog een paar maaden USA/Canada erbij te doen.

Kijk ook eens op www.australianbackpackers.nl bieden ook leuke pakket tickets aan. Maar je zou zelf ook eens bij een vliegtuigmaatschappij kunnen informeren naar een ticket rond de wereld (open ticket).

pff wou dat ik weer jong en gezond was :P