[WN] Ook ik ga, deels, over op western, tips?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ook ik ga, deels, over op western, tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:15

Hoi Bokkers!

Mijn verzorghaf heeft naast een vzh zadel ook een hele westernoutfit!
Paar jaar terug reed ik vaak western met heel veel plezier, en het begon nu weer te kriebelen.
Toestemming van de eigenaresse gekregen en zij wist nog wel iemand die westernlesjes geeft.
Super leuk! *\o/*

Naast het westernrijden blijven we ook noglekker dressuren.

Maar dan,
Wat voor kleding moet je nou aan? Gewoon een rijbroek en laarzen eronder?
Een cap of een ware 'cowboyhoed' ?
(cap uiteraard voor mijn eigen veiligheid!)

Hebben jullie nog tips of iets dergelijks voor mij?

Alvast bedankt! :)

troi

Re: Ook ik ga, deels, over op western, tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:08

Hoe zie jij die comibinatie voor je? Bij westernrijden werkt je bijv van het bit af, als je pony braaf is laat je het contact los, bij engels rijden rijdt je naar het bit toe, je doel is wel bitcontact. Ik vind het een heel leuk idee maar ben bang dat als je echt verder wilt je toch zal moeten kiezen..

SmartBH

Re: Ook ik ga, deels, over op western, tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:12

Ik rij ook western maar had voordien even klassiek gereden. Ik rij dus soms met alles door elkaar :D Ik doe tijdens het rijden altijd een cap aan. Enkel voor foto's doe ik eens mijn hoed aan. Zo blijft mijn hoed mooi en als ik val heb ik bescherming. Ik rij dus met gewone rijbroeken met smalle broekspijpen of met jeans met brede broekspijpen. Als je met een jeans wil rijden, smalle naad aan je been, probeer voor een hogere taille zodat je niet met je billen bloot op je paard zit :p zorg dat hij wat mee geeft en er geen gescheurde broek aan over houdt :p maar als je toch nog gewone rijbroeken hebt rij daar mee! Ik gebruik ze nu ook tot ze stuk zijn (zijn goedkope broeken van de decahtlon) als ze allemaal kapot zijn dan koop ik wel eens een echte jeans om in te rijden.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:13

Ik denk idd niet dat je en western en dressuur (engels) kan rijden... Je zou toch een keuze moeten maken :)

Maar antwoord op je vraag:
Officieel moet je een (spijker)broek over je westernlaarzen, maarja met trianen kan je dat natuurlijk gewoon zelf weten. En gewoon cap. Westernhoed is pas als je hogere wedstrijden rijdt :)
Ik rij altijd gewoon met oude spijkerbroek en westernlaarzen er over heen. En gewoon een cap.

Maarja, als je het gewoon doet omdat het lekker zit (als het zadel wel goed past!!), kan je gewoon zelf weten wat je aan doet natuurlijk :) kan je ook gewoon in engelse kleren.