Beste bokkers, Ik ben opzoek naar een WESTERN trainer/trainster die mijn paard en mij de western basis kan leren. Het liefst iemand die mijn paard kan beleren/omscholen.
Paard staat in hazerswoude-dorp (zuid-holland) of eventueel in training op locatie voor redelijke prijs.
Wij hopen echt iemand te vinden we zijn al even opzoek!
bedankt ik had inderdaad naar haar gekeken ik vind haar alleen redelijk prijzig. het gaat om lessen en/of training voor een recreatief gereden paard ik heb geen wedstrijd plannen. ik hoop op meer advies.
Bij ons op stal traint vera houweling. Zij geeft les en traint ruiter en/of paard. Voor contact kun je bellen naar hippisch centrum bleiswijk in bleiswijk.
4pleasure
Geplaatst: 14-09-13 20:05
anjaenrene schreef:
Bij ons op stal traint vera houweling. Zij geeft les en traint ruiter en/of paard. Voor contact kun je bellen naar hippisch centrum bleiswijk in bleiswijk.
zeker een aanrader!
nice_cowgirl
Geplaatst: 15-09-13 10:17
Hey,
Wij van de crazy cowgirl ranch geven ook les op locatie. Ik kom ook daar in de buurt Ter Aar/Rijpwetering... Ook is het mogelijk om uw paard bij ons in training te zetten..
ik heb inmiddels antwoord gehad van iris van collem dus we hebben contact. ook heb ik lonestar westernstable aangeschreven en daarvan wacht ik nog op bericht. wellicht neem ik eerst zelf les en daarna les op mijn eigen paard ik ben er nog niet helemaal uit.
maandag 23 september mijn eerste les bij lonestar westernstable nog geen antwoord van iris maar ik zoek nog iemand die mij les op locatie zou kunnen geven of mijn paard western kan beleren.
Rumpleteaser
Geplaatst: 18-09-13 11:30
Wat leuk! Daar rij ik al jaren met veel plezier. Uiteindelijk heb ik mijn paard daar als jonkie gekocht en met hulp van Melanie zadelmak gemaakt en ingereden. Veel plezier maandag, misschien zie ik je dan wel
nice_cowgirl
Geplaatst: 18-09-13 15:23
Ik geef zowel les als locatie als beleer/train paarden.
Nice_cowgirl: als het goed is heeft u van mij een bericht ontvangen. Rumpleteaser: Leuk! bedankt voor het advies ik verheug me op mijn eerste les maandag. wie weet komen we elkaar eens tegen.
paflova
Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-13 11:40
ik heb een vraagje voor jullie "misschien een beetje een domme vraag". ik reed altijd op een Barefoot (boomloos) zadel maar deze is helaas gestolen!! nu heb ik een ander (merkloos) boomloos zadel aangeschaft (met knie wrongen) voor tijdelijke vervanging. ik kon dit zadel voor een goede prijs krijgen en mijn paard is nog vrij groen dus zonder zadel leek me geen goed idee ook ivm met zijn rug etc. dit zadel ligt in principe goed maar ik wil natuurlijk graag overstappen op een western zadel. ik ben hard aan het sparen maar de keuze ligt mijn paard in training of een goed western zadel kopen nu leek mij het verstandiger eerst mijn paard in training te zetten of les te volgen. hier dus mijn vraag! hoe gaat dat als ik les wil gaan volgen? Mag ik les volgen zonder western zadel?
en als de tijd komt om een zadel aan te schaffen hoe pak ik dat aan? hoe hebben jullie dit gedaan ik ben erg benieuwd! uiteraard is elk advies welkom.
ik heb een keer een reiner zadel semi quarter gepast van het merk saddlesmith "als ik dat goed onthouden heb" maar deze was veel te lang en groot voor hem. het is een vrij kort paardje en niet zo breed gebouwd.
(ik heb overigens geen QH maar een NRPS X Andalusiër)
Je kunt voorlopig best even vooruit zonder westernzadel, naar mijn mening. Beter doorsparen voor een goed zadel, of les, of training: heel verstandig.
Als je eenmaal zover bent zou ik in jouw geval kiezen voor een goede tweedehands westernzadel passer. Bijvoorbeeld Eveline van Euro Horse. Ze komen aan huis met een lading zadels. Erg leuk en leerzaam om eens te zien hoe dat passen werkt.
Rumpleteaser: dat is een goed advies daar hebben we wat aan ga de naam zeker even noteren! fijn te horen dat we een goede keuze maken haha. ik vind het soms wel lastig hoor dat soort dingen maar je kunt niet alles tegelijk (alles op zijn tijd).