[WN] Aankoop van een rij-jeans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Aankoop van een rij-jeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:49

Hallo!

Ik weet dat er topics over bestaan, maar ik vind die niet meteen terug, dus ben ik zo vrij geweest een nieuw topic te openen :o

Ik rij sinds kort western en het leek me wel leuk om ook eens een jeans te kopen om mee te rijden. Maar ik weet wel dat niet elke jeans voor paardrijden geschikt is, qua naden en stof bijvoorbeeld.
Voor mij hoeft het niet meteen een dure "echte" rij-jeans te zijn, gewoon uit de C&A is prima, zolang ik weet waar ik op moet letten :)

Welke broeken gebruiken jullie? Of welke juist niet?

Alvast bedankt!
Iolanthe

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:19

Toevallig heb ik wel eens een broek van de C&A gehad om in te rijden. Weet zo uit m'n hoofd niet welk model. Ze slijten wat sneller dan een rij-spijkerbroek, maar op zich verder wel prima.

Waar je op moet letten:

- bootcut model (strak rond bovenbeen / knie, wijd uitlopend)
- maatje langer als normaal
- niet te dikke binnenbeennaden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:20

Het ligt oa aan je eigen gevoeligheid en mode gevoel. Ik kan bijna overal wel tegen en heb weinig last van neigingen om modieus te zijn ( :o ) dus rijdt in een standaard stugge jeans hoog model (anders krijg je een bouwvakkers decollete) van de bertus ten hoor (20 euro). Sommige mensen rijden zichzelf open met een dubbele naad aan de binnenkant, dan is dat af te raden en zul je aan de wrangler of cruel girl 'moeten'. Is wel een heel andere prijsklasse..

JustJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:25

Wat je bij de rij jeans ziet is dat de binnenbeen naad wat verder naar achteren ligt zodat je geen last krijgt aan de binnenkant van je benen tijdens het rijden. Ik heb zelf een broek bij Takko gekocht zit ook prima en ze verkopen ook lengtematen, want je moet inderdaad een wat langere lengte hebben voor het rijden.

Asciugamano

Re: Aankoop van een rij-jeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:52

Ik draag bijna niets anders dan Levi's. Ook tijdens het paardrijden.
Volgens mij maakt het niet veel uit, het is maar net wat jij prettig vindt. ;)
Het is onzin dat je een bepaalde broek of merk moet hebben.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:18

Ik rijd tegenwoordig in violet boot cut van ms :) zit mooi en prima in te rijden

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:32

Ik rijd standaard in spijkerbroeken van de C&A, het liefste een recht model'.
Dat kost twee tientjes en die gaan nog best lang mee :)
Wijde pijpen vind ik zelf niet zo lekker rijden, die willen nog wel eens gaan draaien.
En een skinny jeans in laarzen vind ik persoonlijk geen gezicht, maar dat is smaak :D

Zolang de naad niet te dik is en de broek lang genoeg zit je volgens mij altijd goed :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:31

Ik rij alleen nog maar met cruel girls broeken. Omdat de andere zo snel verslijten dat het duur werd.
Wat ik heel fijn vind is dat je een lange broek neemt. Anders kruipt ze bij het rijden altijd omhoog of in je boots.
En geen knoppen vanachter, dan je je zadel niet krast.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:19

Dus voor de naden gewoon kijken dat die niet te dik zijn. En lang genoeg vanonder en hoog genoeg vanboven :D
Cruel girls broeken zal ik eens opzoeken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:21

Ik reed gewoon altijd in mijn normale spijkerbroeken. Last van de naden oid heb ik nooit gehad. Toen waren dat vooral gstar/gsus broeken of van de only.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:18

Ik rijd trouwens al 5 jaar met dezelfde drie broeken (2/3 keer per week) en nog geen 1 laat ook maar iets van slijtage zien.. Echt ouderwets stug materiaal :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:33

Ik reed altijd overal mee, als het maar stretch was, wel zo comfortabel :j

Afgelopen jaren eigenlijk alleen maar in de Barefoot jeans gelopen en tja ik moet wel toegeven dat echt rij-jeans toch nog wel comfortabeler zijn. Maar met gewone broeken heb ik het ook altijd wel getroffen blijkbaar :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:51

Welk merk is dat dan troi?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:20

Mijn Q-babies gaan ook erg lang mee, vooral de zwarte.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:35

Ik ridj tegenwoording in mijn tregging (heet dat zo ?:P) van de Pieces... Past prima, niet te strak, lekker soepel en vooral GEEFT NIET AF! (moet je wel de goede hebben:))

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:28

Kirrr schreef:
Welk merk is dat dan troi?

Brams paris (geen idee van model, de verkoopster noemde het echte werkbroeken). Zag dat ze ondertussen wel wat duurder geworden zijn, nu wel 29 euro :P

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:20

ja over de stiksels qua naad wordt veel gesproken en dat wrangler een goede is, nou als ik de strach broeken neem gaat het vaak wel maar die gaan hooguit een half tot 3/4 jaar mee, de stugge versie rijd ik me mee open (beide liezen) ivm met ophoping van het stiksel, maar is me ook voorgekomen met de strech variant. Heb toendertijd een lawman bij Evelien (eurohorse) gekocht en kon zonder nadenken weer opstappen was wel ong 80 euro maar heb er ruim 2 jaar mee gedaan (bijna elke dag aan naar stal en min 5x per week rijden, droger was funest voor de broek). Ze heeft nu een andere leverancier longhorn. En die zit ook super! Verder heb ik mijn oude zwangerschaps spijkerbroek ingenomen en die rijd ook super.
wat ik wil zeggen uitproberen, de ene zit lekker en de andere niet en dat is persoonsgebonden!

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:00

Ik rij met Garcia broeken. Wel broeken die bij de bovenbenen strakker zitten en bij de onderbenen losser.

Moon64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:19

Ik rij ook gewoon in een normale spijkerbroek. Let alleen op dat de naden niet te dik zijn en geen wijde pijpen. Je broek kruipt dan namelijk omhoog.
Marjel