Dit is misschien een HELE domme vraag, maar het zit zo:
Mijn pony kan van alles, is western beleerd en weet meer dan ik weet...
Het is een paardje wat alles voor je wil doen, maar volgens mij doe ik iets fout, een hele tijd geleden ging het spinnen nog goed, ook heel erg snel. Nu is de manege even dicht dus geen lessen, en misschien heb ik er iets aan om dit op een topic te vragen. In ieder geval ik ben gewoon ongeduldig.
Dit is dus wat er gebeurd:
Als ik probeer te spinnen dan draait hij meer om de voorhand dan om de achterhand (als ik hem dan zover krijg) om het zo maar even te zeggen. Als ik wil spinnen open ik de binnenteugel en leg ik m'n buitenteugel over de hals en een beetje opgeheven en druk met het buitenbeen. Soms reageert hij niet en blijft hij staan, ook al druk ik nog harder met m'n buitenbeen.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Want ik kan maar niet geloven dat m'n pony lui is, want dat is hij helemaal niet, dus moet het wel aan mij liggen. Hij reageert altijd goed op het been.
Gr.
Voor mij lijkt het gewoon zand,
soms wordt de grond door een tractor omgeploegd, dan is het weer lekker vlak. En ik neem ongeveer zo'n 1 keer per week privéles, maar zit nu wat krapper. Een hele tijd geleden ging het spinnen lekker snel, maar zonder dat ik het door had steeds langzamer, tot hij zo traag werd dat ik begon te denken: hè, dit kopt niet meer, wat doe ik fout?
dan kunnen we kijken wat je fout doet