[WN] Cowboy-achtige shoot, iemand ideeën?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Cowboy-achtige shoot, iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:12

Hoi Bokkers!!

Mijn vriendin komt komend weekend mee naar mjin paardje, en we waren van plan wat gave foto's te gaan maken.
Aangezien ik het gewone hoofdstel even zat was, wat ik opzoek naar een ander soort stijl voor de foto's
Ik kwam meteen uit op western!
Nu rijd ik helemaal geen western en heb ik er totaal geen verstand van, maar het lijkt me erg vet om een paar gave foto's te hebben in deze stijl!
Ik had zelf al een paar ideeën, wil een beetje in deze richting proberen te komen

[ITP] Stijl shoot met Haflinger Lindey bij MWDO-Fotografie

Ik heb zelf western teugels, western hoofdstel heb ik niet, maar ik heb een hoofdstel met grove gouden sluitingen en een western-achtige frontriem. En oja, mijn vriendin neemt ook een gitaar mee, die wil ik ook graag op de foto', dus een beetje dit :)

http://oi40.tinypic.com/xgcxom.jpg

Ik open dit topic dus om ideetjes te krijgen van andere, iemand ideeën voor kleding voor mij, accessoires, nog extra spul voor het paard, enzovoorts
Dus ik ben benieuwd!

Brand los!

Kirrr

Re: Cowboy-achtige shoot, iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:18

Leuk dat je een thema zoekt, maar vind het heel jammer dat western op heel veel dingen geplakt wordt, die het voor mij niet zijn.

Je ziet direct op foto's of het effectief gaat over mensen die in de westernwereld zitten of mensen die een westernachtige look zoeken..

Als je niet al het materiaal hebt, ga dan ook niet voor een westernshoot. Dat is mijn persoonlijke mening.

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd.. ik ga mezelf voor een fotoshoot ook niet in een dressuuroutfit steken... zeker niet als ik dan enkel een dressuurhoofdstel heb en de juiste broek maar alle andere elementen ontbreken.

Ga dan gewoon voor een mooi plaatje. Paard netjes, leuk hoofdstel, zelf mooie make-up, eventueel een kleedje en een zomerhoed. Zulke foto's vind ik veel leuker.
Misschien is dat ook wel omdat ik een bepaald vast beeld heb bij cowboys en cowgirl, zoals ze dus ook rondlopen op de rodeo's. Zoals ik er ook elke wedstrijd bij loop. Als je dan een namaakcowgirl ziet, is de teleurstelling groot..

Totaal geen persoonlijke aanval.. maar enkel mijn mening over het cowboyidee.

Welke stijl ook, veel plezier met je shoot

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:24

Kirrr schreef:
Leuk dat je een thema zoekt, maar vind het heel jammer dat western op heel veel dingen geplakt wordt, die het voor mij niet zijn.

Je ziet direct op foto's of het effectief gaat over mensen die in de westernwereld zitten of mensen die een westernachtige look zoeken..

Als je niet al het materiaal hebt, ga dan ook niet voor een westernshoot. Dat is mijn persoonlijke mening.

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd.. ik ga mezelf voor een fotoshoot ook niet in een dressuuroutfit steken... zeker niet als ik dan enkel een dressuurhoofdstel heb en de juiste broek maar alle andere elementen ontbreken.

Ga dan gewoon voor een mooi plaatje. Paard netjes, leuk hoofdstel, zelf mooie make-up, eventueel een kleedje en een zomerhoed. Zulke foto's vind ik veel leuker.
Misschien is dat ook wel omdat ik een bepaald vast beeld heb bij cowboys en cowgirl, zoals ze dus ook rondlopen op de rodeo's. Zoals ik er ook elke wedstrijd bij loop. Als je dan een namaakcowgirl ziet, is de teleurstelling groot..

Totaal geen persoonlijke aanval.. maar enkel mijn mening over het cowboyidee.

Welke stijl ook, veel plezier met je shoot

Okee, ieder zijn eigen mening he!
Mij lijkt het me gewoon heel vet om eens een keer wat anders te doen dan paard in de knotten, hoofdstel in, ik in mijn rijkleding en klikken ;)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:11

De fotoshoot waar je naar verwijst is leuk opgevat, maar ik krijg er niet echt een westerngevoel bij. In feite ga in mee met Kirr. Jammer dat de westernsport nog teveel verwart wordt met cowboytje spelen.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:28

Doe dan liever een indianenshoot, heb je weinig tot geen materiaal voor nodig en geeft ook leuke plaatjes! :)
Dan kan je met losse jurkjes, losse haren werken, eventueel neckrope als je dat hebt, met verf je paard schilderen zoals de indianen dat deden, pluimen in de manen hangen enz..

edit: ideeën toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door catzkillz op 09-08-13 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:37

De stijl uit de plaatjes die jij laat zien, is niet western. Het is romantisch landelijk. Ook heel leuk als je een gitaar, een picknick mand en een veldje hoog gras hebt. Je kan je paard heel naturel erbij laten. Geen knotten, bandages en dressuurbling. Veel plezier.