Ik ben totáál niet bekend met de niveaus van wedstrijden, etc. Kom wel regelmatig kijken bij anderen maar heb geen verstand van de klassen enzo.Maar ik wil graag om ervaring op te doen een wedstrijdje starten met mijn paint. Echter heb ik geen trailer, geen geschikt trailerauto en ook gen BE-rijbewijs
Nu worden er bij de DWRF APHA-wedstrijden gestart wat dus géén NK is maar gewoon amateur en open wedstrijden. Echter heb ik dus nog nooit punten gescoord omdat ik nog geen wedstrijden heb gereden. Wanneer mag je amateur starten en wanneer open? Het gaat mij absoluut niet om het winnen maar gewoon voor de ervaring. Ik wil me, als het mogelijk is, inschrijven voor de pleasure. Ook handig om te weten: we rijden op een snafflebit tweehandig. 
Krijg je gelijk een idee van het niveau van de open- en amateurklassen.
hij kan wel netjes nageven in alle gangen, stoppen vanuit stap/draf, vanuit galop doe ik niet want hij draagt geen ijzers. Hij kan overstappen, begin van de spin, netjes achterwaarts, een nette rollback maken, en dat is het zo'n beetje
Ik ga er nog even over nadenken. Je hoeft je pas voor 1 augustus in te schrijven dus ik heb nog even
De beginners- en W/T klassen van de DPHC zijn expliciet voor ruiters die er nog niet aan toe zijn om amateur te starten.