Het zit zo: ponylief is al jaren boscrosspony waar nooit echt serieus mee gewerkt is. Nu blijkt hij aan de knieën wat problemen te hebben en ik roep al een hele tijd (ookal voordat ik het wist) dat ik serieuzer met hem aan de slag wil. Meer echt trainen en vooral aan die achterhand werken. Nu ben ik dus vol goede moed begonnen met dressuur en ook springen. Dit ging in het begin goed, nog veel werk maar ponylief deed echt zijn best. Vandaag ging het minder, pony ging steeds minder meewerken tot op het punt dat het gewoon niet meer ging (ook omdat ik zelf fysiek niet helemaal ben wat het moet zijn). Besloten om ermee te stoppen en ben met hem de menweide in gegaan. Hier is een heuvel, lag een plas water, staat een hooibak om een cirkel omheen te maken en staat zo'n marathon-ding waar je links-rechts-rechts-links-rechtdoor-.... moet. Hier fleurde de pony weer helemaal op en begon weer mee te werken en mee te denken. Daarna nog fijn buiten uitgestapt (en de legermeeting tegenover de stal eens een bezoekje gaan brengen, zo'n dingen vind ponylief leuk, als er maar wat te zien is
).Anyway, ik zit al een tijdje te denken om met de pony iets richting trail te doen. Ik werk al via Parelli met hem en daarnaast zijn we ook bezig met horse agility. Vroeger eens een TREC-wedstrijd gedaan wat ook wel overeekomsten heeft en daar was hij echt geweldig in het hindernissenparcours. Zo'n dingen zijn meer zijn ding .. ergens overheen of onderdoor, voorwaarts-achterwaarts-zijwaarts, hekje open doen, eens een sprongetje, ... Niet steeds maar springen, of steeds maar iets anders hetzelfde. Oh, en hij heeft ook cow-sense
Nog niet met koeien gespeeld (tenzij je koeien achter een draadje meerekent
) maar hij drijft wel andere dieren
(honden, kippen, ganzen, geiten, ... )Maar, tegelijk wil ik wel serieus met hem aan de slag, toch die achterhand trainen en serieus met alles bezig zijn. Dus stel ik hier de vraag: wat zou iets voor ons kunnen zijn? En hoe begin je eraan? Waar vind je in België geschikte instructeurs? Van wat ik begrijp is western je paard veel verantwoordelijkheid geven, verwachten dat ze bepaalde dingen zelf doen en pas ingrijpen als ze dat niet doen.. Het gewenste makkelijk maken en de rest moeilijk .. Ligt volgens mij allemaal in lijn van Parelli, en dat gaat erg goed bij ons. Dus misschien moet ik eerder daar wat mee doen dan met het standaard dressuur- en springwerk .. Ik weet het niet, maar ergens heb ik zo'n gevoel wel .. Alleen ken ik dus IRL niks van de westernwereld

Misschien een warrig verhaal, maar hoop dat er toch wat van te maken valt.. Anders mogen er natuurlijk zeker vragen gesteld worden

Bedankt.
Is zo'n 90 km dus toch wel een eindje ..
)
weet ik wel uit eerdere topics