[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:19

xXutopiaXx, ik had er ook wel een hard hoofd in zelf dat het niet zou passen, maar wilde het toch een kans geven. Nu verder op zoek naar een goede zadelpasser hier in de buurt (wat niet erg makkelijk is helaas :( )

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:19

Ranch Riding mag wat minder laag. Misschien is dat nog een idee :))

Jammer dat het zadel niet paste! Heb je een passer laten komen? Of lukt dat niet in Frankrijk?
Misschien is een zadel als de Freemax Western een optie?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:22

Jammer dat het niet past inderdaad, het is een mooi zadel. Al zou een bleker kleur nog mooier zijn op haar donkere vachtkleur. :)) Dat valt lekker op. :D

xXutopiaXx: Haha, ik heb een Akhal Teke die heel graag met haar hoofd in de lucht loopt. :') Ze valt ook nogal snel op de voorhand zodra ze zakt. :=

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:24

Voor dit zadel heb ik geen passer laten komen omdat zover als ik het nu zelf kan inschatten na de info die ik ingewonnen heb over het passen van een westernzadel, dit zadel echt voor geen meter ligt :(
Een passer zou wel moeten kunnen maar heb nog geen westen passer gevonden. Wel net een westernstal gevonden een krappe 100 km hier vandaan. Misschien kunnen zij mij een tip voor een passer geven :D Zo gauw mijn vriend eventjes tijd heeft ga ik hun een mailtje sturen om het te vragen.

De freemax western, ik ga hem eens opzoeken :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:27

De Freemax is een prachtig en heerlijk zadel! :D Ik weet alleen niet of er iemand in Frankrijk zit die deze zadels komt passen. :=
Ik heb de Freemax op mijn merrie:
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:27

Ik denk dat het zeker een optie voor je is. De pasvorm moet hier ook goed zijn, maar door de flexibele constructie is dit een stuk makkelijker te realiseren :j

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:28

Jij hebt de cow <3
Zo mooi <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:30

Verjaardagscadeautje van mijn ouders. O:) <3
Ik wou sowieso de cow, ik ben verliefd op die tooling. En dit kleur was mijn favoriet. Staat ook nog eens leuk op Aliaa. *\o/*

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:32

Ja, ik ook. Maar mijn portemonnee vond 'm minder. Dus is het de buffel geworden :=
Maar ooit wil ik ook een cow. Die tooling is zo gaaf!
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:35

Amanda schreef:
Ranch Riding mag wat minder laag. Misschien is dat nog een idee :))


Oh! Da's nog 's een goed idee :D

Retjethorse schreef:
xXutopiaXx: Haha, ik heb een Akhal Teke die heel graag met haar hoofd in de lucht loopt. :') Ze valt ook nogal snel op de voorhand zodra ze zakt. :=


Oja haha, dat ras lijkt me ook erg lastig laag te rijden.. En dat op de voorhand vallen klinkt ook bekend. Voordeel van Tamme is dat ie dan wel weer best wat knie-actie heeft :') En dus z'n voorpoten wel optilt haha
Je zadel ziet er wel heel comfortabel uit :+:

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:35

Ja de cow-versie is een stuk minder vriendelijk voor de portemonnee helaas. := Ik vind de buffel ook nog steeds een prachtig zadel, alleen de tooling is minder interessant. :P

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:37

xXutopiaXx schreef:
Retjethorse schreef:
xXutopiaXx: Haha, ik heb een Akhal Teke die heel graag met haar hoofd in de lucht loopt. :') Ze valt ook nogal snel op de voorhand zodra ze zakt. :=


Oja haha, dat ras lijkt me ook erg lastig laag te rijden.. En dat op de voorhand vallen klinkt ook bekend. Voordeel van Tamme is dat ie dan wel weer best wat knie-actie heeft :') En dus z'n voorpoten wel optilt haha
Je zadel ziet er wel heel comfortabel uit :+:
Ja, Akhal Teke heeft dan ook weer vlakke gangen, dus pech haha. :P
Het zadel is ook heel comfortabel! :D Alleen heb ik er nog niet vaak van kunnen/willen genieten. :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:54

Wauw, Beide zadels zijn echt heel erg mooi!! <3 <3

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:05

XxLiEsJuHhxX: Beiden een Freemax :j
Er is een mal waarmee je kunt passen. Op de site van Kifrahorse staan de verschillende soorten, maten en lengtes. En dan zou je 'm zelfs kunnen bestellen als je alles hebt opgemeten :j
Je zou eens met Kitty van kifrahorse kunnen overleggen wat handig en mogelijk is.

Retjethorse: ik vind de tooling van de cow ook echt heel mooi. En volgens mij ook wel steviger leer. De buffel is zachter leer geloof ik. En daarom toch wat slijtage gevoeliger. Als ik ooit nog eens geld over heb.... :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:09

Het leer van de cow voelt ook heel stevig aan. Nu kan het ook zijn omdat mijn zadel nog nieuw is en niet ingereden. Ik weet niet meer hoe de buffel aanvoelde met het testrijden. Maar op de site van Kitty staat idd zoiets dat het leer minder slijtagegevoelig is. :j

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:13

Ik vind het vooral heel zacht (en goddelijk) aanvoelen aan mijn achterste :j :D
Zit me te bedenken dat ik wel binnenkort weer eens wat vet er op moet gooien. Dat is alweer een tijd geleden.

Kan ik gelijk de neusriem van mijn hackamore meenemen. Die is nog veel te licht qua kleur :+
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:15

Amanda schreef:
Ik vind het vooral heel zacht (en goddelijk) aanvoelen aan mijn achterste :j :D


Dat is ook wat waard hahaha :D
Mijn zadel is nu ook nog keihard!! Maar ik moest ff snel een zadel hebben, want stond helemaal niet op de planning om een Quarter te kopen :') Dus deze tzt maar 's inruilen ofzo...

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:24

Amanda schreef:
Ik vind het vooral heel zacht (en goddelijk) aanvoelen aan mijn achterste :j :D
Dit! :)) _/-\o_ Ik heb nog niet zoveel westernzadels onder mijn kont gehad, maar degene die ik onder mijn kont gehad heb, waren echt hard. :')
Vetten zou ik ook moeten doen, maar tijd...

xXutopiaXx schreef:
Amanda schreef:
Ik vind het vooral heel zacht (en goddelijk) aanvoelen aan mijn achterste :j :D


Dat is ook wat waard hahaha :D
Mijn zadel is nu ook nog keihard!! Maar ik moest ff snel een zadel hebben, want stond helemaal niet op de planning om een Quarter te kopen :') Dus deze tzt maar 's inruilen ofzo...
Haha oeps. :D Hoe lang heb je Jay als ik mag vragen?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:37

Natuurlijk mag je dat vragen :D 31 juli heb ik hem gehaald! :+:

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:38

Mijn 1e zadel was een Whitestar. Die zat ook wel prima. Daarna een Sasser gehad, dat ding was oud en knoerthard :=
Daarna een nieuwe Pools Denver gekocht, die had een gelzitting en zat ook fantastisch. Alleen lag dan weer niet zo best op paardlief. Daar zie je nog de drukplekken van :(:)
En de Freemax zit wel vergelijkbaar eigenlijk. Heerlijk zacht!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:55

Amanda, die optie ga ik zeker in mijn hoofd houden! Helaas is een nieuw freemax zadel voor nu nog wat te veel voor mijn portomonee helaas.
Zojuist heeft vriendlief een mail gestuurd naar de western stal hier in de buurt. Meteen mee laten vragen of ze toevallig engels spreken ook, dan hoeft hij niet de mails te maken en kan ik duidelijker uitleggen dat haar rug niet zo makkelijk is (vriendlief heeft 0,00000 verstand van paarden).

Ik moet eventjes heel erg blond iets vragen nu trouwens. Het verschil, boomloos western en western met boom. Wat is het verschil?

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:07

Het ontbreken van de boom, meer niet :) Western is een manier van rijden, heeft niet zozeer iets met het soort zadel te maken.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:31

Hihi de manier van rijden snapte ik al ;)

Ik bedoel meer voors en tegens waarom boomloos of met boom te kiezen.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:47

Met boomloos heb je een betere paskans, zit je het paard minder in de weg en komen je hulpen beter door.

Jolindaa
Berichten: 1363
Geregistreerd: 12-06-07

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:04

Je paard moet wel tegen boomloos kunnen. Hier een paard die een regelrechte hekel heeft aan alles wat geen boom heeft... Kop tussen de voorbenen en bokken maar. Maakt er gelijk een rodeo van, haha.

Hier dus een op maat gemaakte Circle Y waarmee ik alle bovenstaande problemen nooit heb gehad <3