[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:46

Zeker, wel RVS hardware gebruiken anders gaat de boel roesten :)

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:53

Net op facebook een mooi westernstyle bitloos hoofdstel gezien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:19

Die F.R.A zeker? Wilde ik hier net posten! :D

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:54

Ja precies die :D
Maar eerst op zoek naar een mooi zadeltje...wordt alleen alles iets gecompliceerder vanwege mijn zwangerschap, dus het duurt nog even. Maar die hou ik zeker even op mijn lijstje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:58

Zwanger? Gefeliciteerd! :D

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:02

Haha bedankt! Ja, was niet gepland...wilde dit jaar echt met Nervi aan de slag, maar goed, dat gaat nu alles iets langzamer dan gehoopt :o
Vorig jaar toen ik voor het eerst op hem heb gezeten begon hij als een gekke te bokken...en met die engelse zadel ben ik wel blijven zitten, maar een westernzadel geeft mij een veiliger gevoel, alhoewel ik denk dat het dit jaar dan bij grondwerk, hangen en op en afstappen blijft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:07

Niet gepland? Ai, maar wel welkom neem ik aan nu? Ga je er de rest van je zwangerschap helemaal niet meer op dan?

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:12

Nee, niet gepland. Maar heel welkom :) wij zitten op een goede plek en financieel plaatje klopt ook.

Omdat hij de laatste keer zo gek deed ben ik op dit moment nog niet zeker. Ik wil eerst dat hij netjes kan stil staan tijdens het opstappen (is ook nog een aandachtpuntje) en dan een ander zadel en dan even kijken wat wij doen :)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:49

Ik kom ook eens vanonder mijn steen vandaan.

Gefeliciteerd Veriye.

Ik heb een sidepull en het is net als met een bit hoe "hard" het inwerkt. Ligt aan de handen die er mee in verbinding staan.
Ik heb de Fra Shandy en Felix loopt er fijn mee.
Afbeelding
Op deze foto heb ik nog de oude teugels eraan zitten.
Ik heb er nu split reins aangeklikt in plaats van de teugels die er bij zaten, zodat ik op dezelfde manier kan rijden als met bit. Ik wil hem alleen nog donkerder maken.
Waarom ik het hoofdstel heb? Gewoon voor de afwisseling en met koud weer lijkt het mij fijner voor Felix om dan geen koud ijzer in zijn mond te hebben.

Verder zijn we lekker weer bezig conditie op te bouwen. We hebben in de winterperiode niet veel gedaan door omstandigheden.
Zaterdag hoop ik weer een lesje trail mee te kunnen pakken en via Facebook zag ik dat het trailer in Friesland in mei ook weer open gaat voor mensen van buitenaf, dus dat staat nu ook op de agenda....

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:08

@nanda: ziet er leuk uit. Ook mooi veel ruimte onder de ogen. Ik zie bij veel bitloze optomingen dat de bakstukken véél te dicht onder de ogen doorlopen.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:11

DubbelDun schreef:
@nanda: ziet er leuk uit. Ook mooi veel ruimte onder de ogen. Ik zie bij veel bitloze optomingen dat de bakstukken véél te dicht onder de ogen doorlopen.

Dank je DD. Klopt wat je zegt hoor van die bakstukken, ik vind deze ook erg fijn, ook lekker soepel. Heb ooit eens een andere gehad van HH, dat was een kingekruiste, die zat minder mooi en Felix liep daar ook niet fijn op, de release was ook erg slecht, vandaar dat ik nu voor een sidepull ben gegaan en dat gaat super.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:21

@Nanda: bedankt :) en jouw hoofdstel is echt mooi! Ik hou ook van het iets donkerder leer.

@dubbelDun: ik zie dat bij Bosals vaak, dat de hanger heel vlakbij het oog loopt, voor mijn smaak iets te, maar volgens de ruiters hoort dat zo.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:54

Dat is grote onzin, geen enkel hoofdstel hoort zowat in het oog van een paard te zitten.... of is dat een nieuwe 'trainingsmethode' die ik nog niet ken (en niet wil kennen...)

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:44

Ja dat dacht ik dus ook! Maar zie het wel vaker.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:10

Die hoort thuis in de categorie 'een westernzadel past altijd'....

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:48

Hahah die is goed! Die heb ik nog niet gehoord :+

Vriendlief was vandaag mee naar Nervi, voor het eerst sinds bijna een jaar en hij was stiekem ook wel trots op hem, maar zou hij nooit toegeven 8)7 want dat is niet mannelijk :')

Na 5 dagen pauze heef hij de oefeningen van de laatste les op het puntje perfect gedaan! Zo blij dat ik van instructie gewisseld ben en nu iets doe wat hij ook leuk vindt.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:45

Gefeliciteerd Veriye!

Zo, na een lange tijd van afwezigheid kom ik ook weer meekletsen, erg druk gehad de laatste weken maar we hebben gisteren te horen gekregen dat de hypotheek voor een boerderij op de Veluwe (aan het bos) rond is *\o/* Komende zomer zullen we verhuizen. We gaan een paddock Paradise aanleggen en ik ben nu druk op zoek naar een 2e paard, Magic kan natuurlijk niet alleen komen te staan :o Nu alleen het probleem; wat voor paard komt er bij.. Mijn vriend wil ook gaan rijden en die wil graag een haflinger, want die vindt hij mooi :+ Ik ga liever voor een quarter/paint denk ik, al kun je met een haflinger ook wel veel kanten op... alleen je hoort altijd overal dat die zo vreselijk sterk en eigenwijs zijn :')

Volgende probleem is dat ik geeeen idee heb waar ik een paard moet zoeken, ik hou marktplaats, ehorses en de boktmarkt al in de gaten maar er zijn hier vast nog wel mensen die andere leuke adresjes weten? Voor zowel quarters/paints als haflingers?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:46

Ik zie veel Hafjes in de westernsport hoor dus kan best. :D
Waar op de Veluwe ga je wonen? Wel gaaf zeg!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:51


BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:13

In Heerde! Super leuk en spannend :):) Ja je kunt veel kanten op met een haflinger, zowel western als endurance. Ik zal daar gewoon verder gaan met wat ik nu doe: heel veel boscrossen :')

Die sidepull hierboven is leuk ja! ik heb een heel mooi bitloos kingekruisd western hoofdstel, maar de release is echt bagger slecht :(

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:18

Een Haflinger moet net als elk paard gewoon goed worden opgevoed en de luxere types zijn ook niet zo lomp als de werktypes.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:28


xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:29

En Britt super tof zeggg!! Waar aan de veluwe willen jullie gaan wonen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:32

Ja weet ik Lianne!! :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:49

BrittS schreef:
In Heerde! Super leuk en spannend :):) Ja je kunt veel kanten op met een haflinger, zowel western als endurance. Ik zal daar gewoon verder gaan met wat ik nu doe: heel veel boscrossen :')

Die sidepull hierboven is leuk ja! ik heb een heel mooi bitloos kingekruisd western hoofdstel, maar de release is echt bagger slecht :(


Heee das vlakbij mij! Kunnen we een keertje samen rijden. Ik moet nodig weer buitenrijen oefenen :o