[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:59

Ik kom mijzelf ook maar even melden. En heb meteen een vraag :D
Ik zit te denken om in april voor het eerst een wedstrijd mee te doen (wran D)
Maar wat voor kleding is "verplicht" ? :') zonder voor gek te staan. En wat is het verschil in kleding tussen de verschillende onderdelen? Ik zou dan mee willen doen aan horsemanship en trail (walk en jog )

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:23

Westernlaarzen, spijkerbroek (hoeft niet blauw te zijn) en een mooie bloes of kort jasje voor de rij-onderdelen. Op dit niveau hoef je je nog niet druk te maken over de kleding in de verschillende onderdelen :) (als die er al is :D )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:46

Gaan er hier mensen naar de Horseman Days? En is iemand al eens geweest? Is het de moeite waard?
Het is namelijk een uur en kwartier rijden...

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:18

Ik ga als het meezit vrijdag 8 juni erheen.. nog nooit geweest dus durf niet te zeggen of het de moeite waard is

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:02

Ik meld me hier ook weer. Laatste tijd niet zo veel gereden. Maar wil wel weer meer gaan rijden.

Ik moet alleen mijn pads gaan wassen. Ik heb ze altijd op een aanrechtje in de zadelkamer liggen maar sinds vorige zomer zitten er ineens zo veel muizen in de zadelkamer. ;( die hebben dus ook op mijn pads en op het zadel gezeten. Drie keer raden hoe mijn pads er nu uit zien en vooral ruiken :r mijn zadelbontje heb ik vandaag in de was gedaan. Morgen nog maar een keer wassen en dan maar borstelen.
Ik denk dat ik dan voor de pads eerst met shampoo ga schrobben en dan met de hoge druk om het er verder allemaal uit te spoelen.

Dj heeft verder de lente een beetje in z’n bol volgens mij :') die is al de hele week telkens door het weiland aan het crossen. Natuurlijk is hij ook weer goed aan het verharen.

@ladypaard
Wat dubbeldun zegt. Ik heb gewoon een zwarte spijkerbroek voor de wedstrijden met wat wijdere pijpen. Dus bootcut bijvoorbeeld. Bij de l5 moet je gewoon een cap op dus je hoeft geen hoed.
Bij https://www.dsfwesternhorseproducts.com/c-2019696/outlet-showblouses/ hebben ze goedkope showblouses. Maar als je een gewone nette blouse hebt kan dat ook prima. Volgens mij kun je voor horsemanship en trail prima dezelfde kleding aan. Voor bijvoorbeeld pleasure en reining zou ik wel een andere blouse aandoen, afhankelijk van wat voor blouse je in de pleasure draagt. Maar trail en horsemanship niet. Ik vond zelf de l5 eigenlijk niet zo leuk om te rijden. Ik heb 3 keer in de l5 gestart. Horsemanship en pleasure maar ik was alle drie de keren alleen in de klasse. Zelfs op het NK.

@marlies
Ik ga niet, ook nog niet eerder geweest. Zie het wel vaak op Facebook voorbij komen. Klinkt wel leuk.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:29

ik vond horseman days erg leuk, was alleen en dat was wel minder gezellig. maar vond het erg leuk. er waren wel shows etc in het duits, voordeel is wel dat het anders is dan de dingen die op bv een horse event komen. sorry voor mijn taal, heb mn toetsenbord verzopen met cava en moet t doen met schermtoetsenbord

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:07

Ik ben vorig jaar geweest. Vond het wel leuk. Verschillende demo’s, maar niet alles op even hoog niveau. En 1 hal met kraampjes. Ik heb me wel vermaakt.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:10

Thanks voor de antwoorden, dan hoef ik alleen te kijken naar een blousje. Heb een ontzettend lange rug en ben nog geen blouse tegen gekomen die in m'n broek blijft zitten. Dus word dan waarschijnlijk zelf maken. Maar chaps hoeven dus niet :).
Alleen in een categorie zou ik totaal niet erg vinden :') paard heeft nogal wat moeite met andere paarden en ik kan nogal gespannen zijn :+.
Maar aangezien t bij beau dandy's is zullen er meer in die categorie mee doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:11

Wanneer is dat?

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:14

@ladypaard ik heb een zijden bloesje gekocht in een tweedehandswinkel, was voor onder een smoking dus lekker lange mouwen. Hoeft dus niet veel te kosten!
@bellatrix klinkt leuk, die horsemandays. Ik ga even kijken op die fb pagina.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:16

Heey ik laat ook maar weer eens wat horen :+ nu het weer beter is weer begonnen met trainen. Ook flash moet er aan geloven, die mag de trailer leren kennen. Gisteren voor de 2e keer bezig geweest met oevenen en madam liep zo de trailer op **\O/**

Filmpje voor de mensen die het leuk vinden :)
https://m.facebook.com/Pebbles-Final-St ... =bookmarks

De horseman days lijkt me ook leuk om een keertje heen te gaan!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:34

Leuk hihi gaat hard he de tijd leuke foto’s op je Facebook :) super dat het goed ging

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:27

ladypaard schreef:
Thanks voor de antwoorden, dan hoef ik alleen te kijken naar een blousje. Heb een ontzettend lange rug en ben nog geen blouse tegen gekomen die in m'n broek blijft zitten. Dus word dan waarschijnlijk zelf maken. Maar chaps hoeven dus niet :).
Alleen in een categorie zou ik totaal niet erg vinden :') paard heeft nogal wat moeite met andere paarden en ik kan nogal gespannen zijn :+.
Maar aangezien t bij beau dandy's is zullen er meer in die categorie mee doen.

Wat voor maat heb je?
Ik heb er nog wel een aantal liggen die ik toch niet gebruik en weg wil doen, maar in prima staat zijn.

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:33

De mouwen van een bloes is idd wel even een ding. Pas die met de armen gestrekt vooruit. Als de boordjes een stuk pols bloot laten zijn die te kort en dat is geen porum :D

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:13

Ik heb zeker xl nodig. Maar dan ook echt met brede schouders (en lange mouwen :D)
Voor nu eerst een patroon gevonden die we wel iets kunnen ombouwen. Moet ik wel even gaan kijken wat voor stof. Ben eigenlijk iemand die t liefst niet opvalt, maar tegelijkertijd wel iets bijzonders wilt :')

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:18

Ik heb ook XL en brede schouders. O:)
Ik heb deze. Simpel zwart, met witte manchetten en kraag en wat zilveren bling.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langer model, zwart met paars (valt over je kont :)) )
Afbeelding

Afbeelding

En een rode.
Afbeelding

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:35

Ik snap wel wat je bedoelt ladypaard :+ normaal heb ik echt niet mega opvallende kleding. Maar ik vind het met de wedstrijden juist leuk om dan met de pleasure enzo met allemaal steentjes op de blouse te komen. Mag best bling zijn.

Ik heb nog een mooie blouse liggen op maat gemaakt en nog nooit gedragen. Hangt nu al een jaar in mijn kast. Maar eerst maar eens zien hoe alles hier loopt op stal. Dj is een echte reiner, maar daar liggen mijn ambities niet. Z’n halfzusje is meer een allrounder. Die staat nu bij de eigenaar thuis en mag ik ook pakken. Maar alle spullen liggen wel weer bij ons op stal. Nu liggen er plannen om haar te verhuizen. Maar hij weet nog niet waar naar toe. Misschien dat als ze naar een stal dichtbij gaat ik haar ook nog wel ga oppakken. Eind van de maand wou hij haar ergens anders hebben staan, maar dat moet ik nog maar zien. Niet erg natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:57

Ik twijfel of ik naar de Horsemandays wil...ga eerste week van juni naar Disney en het weekend van de 16e is DAWRA weekend...wordt misschien een beetje druk...

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:03

emmaudb schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt ladypaard :+ normaal heb ik echt niet mega opvallende kleding. Maar ik vind het met de wedstrijden juist leuk om dan met de pleasure enzo met allemaal steentjes op de blouse te komen. Mag best bling zijn.

Ik heb nog een mooie blouse liggen op maat gemaakt en nog nooit gedragen. Hangt nu al een jaar in mijn kast. Maar eerst maar eens zien hoe alles hier loopt op stal. Dj is een echte reiner, maar daar liggen mijn ambities niet. Z’n halfzusje is meer een allrounder. Die staat nu bij de eigenaar thuis en mag ik ook pakken. Maar alle spullen liggen wel weer bij ons op stal. Nu liggen er plannen om haar te verhuizen. Maar hij weet nog niet waar naar toe. Misschien dat als ze naar een stal dichtbij gaat ik haar ook nog wel ga oppakken. Eind van de maand wou hij haar ergens anders hebben staan, maar dat moet ik nog maar zien. Niet erg natuurlijk.

Ach, Jim is van oorsprong een trekpaard/bergpony, maar die doet het ook prima als allrounder :D
Je zou de ranch onderdelen eens kunnen bekijken. Dat past vaak aardig bij reiners. Ranch trail, ranch riding. En horsemanship ook wel.

Ik weet niet of ik nog wedstrijden ga rijden eigenlijk. Moet zeggen dat het me zo wel bevalt. Beetje in de bak, dan weer in de bak, soms wat oefeningen onderweg meepakken. Maar vooral: geen wedstrijdstress. Jim is zo relaxt de laatste tijd. En als ik zie hoeveel stress wedstrijd oplevert... Misschien over een paar jaar weer eens ofzo :+

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:16

Nouja officieel is z’n halfzusje ook een echte reiner. Maar Dj wordt dus echt van reining super enthousiast. Soms iets te :+
Dat langzame is niks voor hem eigenlijk. Al kan hij best joggen. Ik oefen ook wel gewoon lekker door hoor. Af en toenemen lesje En we zien dan wel. Iets met balkjes hoef ik voor hem niet te proberen. Daar vindt hij echt geen reet aan :')
Horsemanship gaat nog wel maar daar zit natuurlijk ook een stukje pleasure bij. Maar we zien wel hoe het allemaal loopt dit jaar. Ik heb nog een startlicentie, dus zou zo kunnen starten als ik denk van ja dit gaat wel weer aardig zoals ik het wil.

Wedstrijden moet je alleen doen als je er plezier in hebt. Als het zo ook goed bevalt is dat toch ook prima :)

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:53

Hahaha, duidelijk :D
Maar dan is Ranch Riding misschien wel een optie. Dan kan het tempo wat hoger.

Het stomme is dat Jim thuis echt alles kan. We gingen van de week nog in SBW, travers, appuyerend, wijkend, sidepass, enz. door de bak. Met 2 hoeven in zijn neus :+
Maar ja, in de ring lijkt het net een 3-jarige die voor het eerst op vreemd terrein is :')

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:57

Ik had jullie gewoon ontvolgt :oo Schande! Dus ik volg weer mee van onder mijn steen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:13

Schande!! :oo

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:00

Dj kan zich ook wel een beetje aanstellen op wedstrijd. Thuis rij ik eigenlijk altijd alleen in de bak. En op wedstrijd moet hij natuurlijk naar alle paarden hinniken als we alleen in de bak rijden. :)) verder is hij eigenlijk braver

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:03

Hinniken is het probleem niet. Jim kan onbestuurbaar worden omdat hij NU naar de uitgang moet. Ongeacht andere paarden of publiek :=
Het is gewoon elke keer een gevecht door de spanning. En dat is zo jammer!