Ik heb al een tijdje een prachtige quarter merrie van 13 jaar oud waar ik wedstrijden mee wil gaan rijden in de reining als we zo ver zijn. Dit ligt op het moment nog een beetje buiten bereik, maar we zijn hard aan de slag
Alleen dient er zich een probleem aan, ze schijnt verschrikkelijk showsmart te zijn. Mijn trainer zegt dat hij dat ook aan d'r kan zien. Ik weet dat ze vroeger al wedstrijden heeft gelopen, alleen weet ik niet of het toen ook al tot uiting kwam. Mijn trainer gaf aan dat het nog wel op te lossen is als paarden jong zijn. Het gesprek kreeg een andere wending waardoor ik er nog niet echt achter ben gekomen of het op haar leeftijd nog op te lossen is. Helaas heb ik een trainer waar veel mensen in de westernwereld les van willen krijgen, dus zie ik hem niet vaker dan eens per maand. De volgende keer ben ik zeker van plan om dit onderwerp nog eens aan te snijden om erachter te komen wat zijn bevindingen zijn en of er eventueel oplossingen zijn.
Maar ik ben nogal een ongeduldig type en dus:
Hier mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen met paarden die showsmart zijn, en zijn er oefeningen die te doen zijn om dit tot minimaal te beperken?
Ik rijd haar 4-6 keer per week, en train redelijk zwaar. Ik probeer de trainingen zo afwisselend mogelijk te houden, en toch de oefeningen te doen die ik moet oefenen.