Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je vraagt een startkaart aan per combinatie. Dus je kan alleen op het paard starten waar je de startkaart mee hebt. De site van de wran is www.wran.eu , kijk er maar eens op
Je kan ook lid worden van andere dingen, maar daar weet ik verder niks van. Ik weet alleen van DAWRA (ofzo?) dat is bijvoorbeeld voor arabieren in de western 

lissie_zigor schreef:hallo,
Wat zijn de basis oefeningen waar je mee begint en wat ik nu dus kan gaan oefenen (proeven? bestaan die in de western wereld? en hoe zit het met niveaus?)
- welke takken in de westernsport zijn er (ik weet: reining, plesure en vasility, als ik dat goed schrijf xD) maar wat is precies het verschil?
- denken jullie dat ik met mijn fjord (die er eigenlijk niet voor is gefokt) met veel (goede) training uiteindelijk zou kunnen spinnen? en heeft dat dan te maken met de manier hoe hij het aanleert? of ook wel een beetje hoe hij gebouwd is?
Zamora schreef:Als je klaar bent voor de reining kan je wel gelijk reining starten. Je trainer kan de WRAN hiervoor schrijven om gelijk de L3 in te stromen. en je hebt ook nog DRHA wat alleen reining is. Je hebt er speciale beginner klasse, Green As Grass.
troi schreef:Zamora schreef:Als je klaar bent voor de reining kan je wel gelijk reining starten. Je trainer kan de WRAN hiervoor schrijven om gelijk de L3 in te stromen. en je hebt ook nog DRHA wat alleen reining is. Je hebt er speciale beginner klasse, Green As Grass.
Dat kan bij de WRAN na aanbeveling van je trainer. En je hebt gelijk de DRHA is er ook maar dat is wel een hoger niveau dan de instroomniveau's (L4/L5)van de WRAN.
Waar in het land zit je? Misschien kunnen wij je nog iemand aanbevelen.MarcR schreef:Proeven zoals in de dressuur bestaan er alleen bij de reining, daar zijn er een aantal standaard paterns. Bij alle andere wedstrijd disciplines bepaalt de jury 's morgens welke proeven je moet rijden en zie jij ze als je op de wedstrijd komt.
Romkabouter schreef:MarcR schreef:Proeven zoals in de dressuur bestaan er alleen bij de reining, daar zijn er een aantal standaard paterns. Bij alle andere wedstrijd disciplines bepaalt de jury 's morgens welke proeven je moet rijden en zie jij ze als je op de wedstrijd komt.
Ook in de westernriding & Versatile zijn er standaard patterns