Ik weet niet of ik hier goed zit om deze vraag te stellen maar mijn vraag is;
Waarom rijden mensen die Western rijden gewoon met een spijkerbroek?
Alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
paulus26 schreef:Cowboys hadden vroeger niets anders dan denim, waar spijkerbroeken van gemaakt zijn, wat sterk genoeg was voor hun werk als veedrijver.

DubbelDun schreef:paulus26 schreef:Cowboys hadden vroeger niets anders dan denim, waar spijkerbroeken van gemaakt zijn, wat sterk genoeg was voor hun werk als veedrijver.
Helaas niet waar
Voordat Levi Strauss zijn denim broek uitvond waren er allang cowboys die al jaren iets anders droegen.
Vaak 2e hands wollen broeken, simpelweg omdat ze geen nieuwe konden betalen. Ook de spijkerbroeken (die in het begin bruin waren en niet blauw) waren gewoonweg te duur. Pas toen ze massaal geproduceerd gingen worden kwamen die in de mode en werden betaalbaar.
De eerste spijkerbroeken werden door de cowboys voorzien van een leren zitvlak tegen het schuren en lekker in de laarzen gestopt zodat de pijpen niet aan de doornen bleven haken.
Het is alleen voor velen 'not-done' 

en ik heb nog nooit zittende mensen in een kantine horen klagen dat hun rijbroek niet lekker zit op een stoel

troi schreef:En wees eens eerlijk, hoeveel dames worden er fraaier op in een strakke rijbroek? Zelfs de slankste dennen krijgen er dikke billen en cellulitus benen in.. Geef mij maar een jeans die keurig op de rotplekken ruim valt en mijn kwabjes in toom houd! Yeah!
Om van de look van de heren in een strakke rijbroek en hoge rijlaarzen maar niet te spreken