Ik zou graag wat tips willen ontvangen over mijn rijden. Ik rijd sinds een paar weken western en vind het echt zo tof! Ik heb hiervoor heel kort dressuur gereden maar dat vond ik na verloop van tijd niet meer zo leuk. Western ligt me in ieder geval echt heel goed!
Nu rijd ik niet zo lang, en dat kun je ook wel merken. Maar voornamelijk met doorzitten voel ik me echt een ontzettende stuiterbal en ik weet niet hoe ik ervanaf kom! De ene keer is het meer als de andere keer. Een jogje is nog wel door te zitten, maar zodra het draven harder gaat ben ik echt ontiegelijk aan het stuiteren voor mijn idee. Ik probeer dan juist lekker ontspannen te zitten, maar dan bungelt mijn lichaam, en vooral mijn benen echt alle kanten op. Ik probeer ook om mijn bekken wat te kantelen met doorzitten, nu helpt dat wel een beetje, maar nog ziet het doorzitten er niet zo fraai uit als dat ik graag zou willen. Dit is trouwens allemaal goed te zien in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=YVaIy9GlAac Overigens heb ik echt killing spierpijn de dagen daarna, ben echt niks gewend denk ik

Op het filmpje stuiter ik heel erg, op sommige momenten wat meer dan de ander. Nou pak ik het rijden allemaal lekker rustig op en probeer ik iedere week weer wat te verbeteren en heb zeker geen haast, maar tips zouden erg welkom zijn! Ik krijg overigens harstikke top les hoor! Op dit filmpje mocht ik alleen een keer een uurtje vrij rijden. Galopperen doe ik nog niet zo lang, dus dat is ook nog voor verbetering vatbaar, en andere tips zijn ook welkom hoor! Western is echt heel leuk!
Dankjulliewel alvast!