[WN] Show ervaring in Kreuth

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

izarina

Show ervaring in Kreuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:03

Beste Bokkers,

Ik ben voornemens om dit jaar deel te nemen aan een show in Kreuth, hetzij een Bavarian Show of de q13.
Echter, ik ben nog nooit in Kreuth geweest en zou graag meer informatie willen, hetzij ervaringen.
Ik heb de website van de locatie doorgenomen. Maar informatie van iemand die er al eens is geweest en heeft geshowd vind ik belangrijk.
Welke stalling heb je gekozen, hoe groot zijn de afstanden tussen stallen en slaap locatie? etc...
Ik neem geen caravan of tent mee gezien de mogelijkheden om daar te overnachten op het terrein in het hotel of pension.
Daar ook de vraag... Is het iemand goed bevallen om daar te overnachten?

Ik wil graag goed voorbereid er naar toe gaan. Hopelijk willen jullie je ervaring met mij delen (en andere bokkers).

groeten, Jerina

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:11

Voor mij is het al heel lang geleden dat ik daar was samen met Dennis Roemer...ik meen in 2000.
Wij zaten in het hotel bij de accommodatie en het is toen erg goed bevallen.
Stallen zijn keurig, mensen zijn vriendelijk...tja dat zeg ik..het was wel erg lang geleden!!

Misschien kan iemand je helpen die er pas nog is geweest?

quarterH

Re: Show ervaring in Kreuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:00

ik ben er meerdere keren geweest voor finale weekenden van futuritys en heb er afgelopen jaar tijdens de nrha germany futurity zelf geshowt.
het is een TOP locatie, beter bestaat niet! ik vond vroeger aken altijd al geweldig, maar als je in kreuth bent geweest is aken NIKS meer!

wij hadden de duurdere stallen, het fijne hieraan is dat ze wat meer afgelegen zijn (meer rust voor je paard) en ze automatisch water hebben. voor een weekendje water slepen gaat wel, maar een show van 10 dagen... dan is automatisch water wel heeel fijn.

de goedkopere boxen zijn in een grote hal en staan heel dicht op elkaar, aan 3 kanten hebben ze paarden naast zich staan vaak. ik vind het daar erg onrustig voor de paarden, zeker omdat er ook s nachts veel getraint wordt. licht is dus eigenlijk nooit uit ed. paarden hebben minder rust. daarom zou ik voor de duurdere box gaan.

afstanden is lastig, ligt er helemaal aan waar je stal is. het is een enorm complex en een fiets of step meenemen is dan ook niet raar....

als je nog meer vragen hebt kan ik je ook altijd via PB meer info geven.

izarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:18

Hoi QuarterH,

dank je voor de reactie! Nu weet ik al wat meer en handige tips!
Ik zal zeker nog contact met je opnemen via PB.

groetjes

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:38

Ik heb altijd de luxe stallen genomen, bij elke luxe stallen complex hoort een eigen inrijdbak. Erg ruime stallen, watervoorziening. Als je ook een tackroom boekt, heb je ook een prachtige tackroom met sleutel. Daar kan je zo in slapen als je zou willen zo ruim. Douches zijn op het terrein. Wij boekten altijd een appartement dat hoort bij het hotel. Dan heb je wat meer ruimte en kun je zelf wat koken als je dat zou willen maar uit eten gaan in Duitsland is echt een aanrader. Super lekker eten voor weinig, zeker als je naar de dorpjes erom heen gaat. Van hotel, appartement naar stallencomplex is te lopen maar auto of fiets is sneller. Ik vond het daar altijd super, super veel ruimte binnen en buiten om los te rijden, je kunt ook nog een ritje buitenom maken en een prachtige geklimatiseerde showarena. Het voelde altijd als vakantie als we daar waren. Ik heb daar een paar keer het paint EK gereden met Crow.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:48

Crow, die zadelkamer is niet bij alle luxe stallen hoor. bij hadden de stallen helemaal onder, naast waar je het zaagsel haalt ed voorbij de roundpens. daar boek je gewoon een stal als zadelmaker en daar zou ik niet in willen slapen. je hebt nog onder aan de andere kant die half open buitenboxen, daar wil je ook niet slapen :-) (weet alleen even niet of dat de dure of goedkopere boxen zijn).

kan ook zijn dat de boxen onder alleen bij grotere events gebruikt worden.

mbt slapen: als wij een weekend gaan (ga in april weer) dan boeken wij meestal een klein pension in de buurt. dan slaap je echt voor 30 euro per nacht inc ontbijt ofzo!
maar, als je er langer ebtn zou ik inderdaad voor een appartement gaan zodat je lekker zelf wat kunt koken en iets meer luxe hebt.

izarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:54

Dank jullie voor jullie reactie!
Ik reis af met mijn veewagen, helaas niet zo makkelijk om dan de dorpjes af te gaan
:D
En zal ook wel een fiets meenemen.
Het is ook nog even afwachten of mijn instructrice gaat en trainingsgenootjes.
Zit een beetje in dubio om in mijn eentje daar naar toe te gaan.
Maar het lijkt me gewoon een fantastische ervaring.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:59

is het ook! het is erg duur maar wel echt een ervaring!

izarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:03

En bij de bavarin shows is het meestal met 4 judges. Dat is voor mij ook een pluspunt om af te reizen.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:13

Ik ga je topic even volgen, ik wil waarschijnlijk dit jaar ook naar kreuth voor EK paints :D

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:05

ik zou er ook heeeel graag heen willen, dus ben alvast aan het sparen :P

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:58

Hai hai Jerina gaaf als je gaat! Ik wil ook graag heen maar alleen zie ik niet zitten

izarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:01

Ik weet nog niet welke show, maar vooralsnog gaat de voorkeur uit naar de Bavarian summer show. Het EK is me nog ietwat te indrukwekkend....
De q13 houden ze ook in Kreuth, maar ik verwacht dat het dan echt enorm koud zal zijn daar. En daar zit ik niet op te wachten (paard ook niet, is een kou kleum).

Mijn instructrice zal naar alle waarschijnlijheid ook gaan. Maar over een maand hak ik de knoop door.
Ik denk dat ik maar een goed boek mee neem voor de rustige momenten hahaha
enne ik stuur je wel een bericht als ik de knoop heb doorgehakt :P

nassauqh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:37

Wij zijn vorig jaar ook voor het eerst naar Kreuth geweest en hebben meteen het EK (quarters) meegedaan, was toen 8 judges dus de moeite waard..
Viel ons 100 % mee :D en hebben er een soort van vakantie van gemaakt. Is dus ook echt zeker aan te bevelen!!! Zo'n show is idd niet echt goedkoop maar wel een super toffe ervaring!
Alles was echt super goed geregeld wat betreft organisatie en vond het er prettig showen.

Wij hadden de goedkopere boxen, idd nadeel is de drukte, maar voordeel is dat je dichtbij de showarena enzo zit.
Ik zou denk ik een volgende keer ook voor een duurdere box kiezen. Overal zit wel een rijbak in de buurt en dat is dan wel een stuk rustiger.

Het zijn wel afstanden die je maakt (ook berg op en af) dus neem zeker iets van een fiets ofzo mee.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:44

Ja tof hoor het graag