Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Poeky schreef:Gisteren een tamelijk vreemde situatie gehad. Ik was rustig met mijn paard wat aan het grondwerken, toen 2 meisjes die ik niet kende kwamen kijken.
Vraagt de een plots hoe oud mijn paard is, 4 antwoord ik, krijg ik daar de reactie dat ze dan toch wel erg slecht gebouwd is, 'totaaaal overbouwd' om precies te zijn.
Mijn merrie is een Quarab ( 3/4 Paint - 1/4 Arab ) die tamelijk naar het stock type nijgt.
Echt verstand heb ik nu niet van de perfect bouw bij paarden, maar het lijkt me toch wel logisch dat westernrassen wat anders in elkaar zitten dan engelse rassen?
Een warmbloed wiens kont boven z'n schoft uitkomt overbouwd, ja. Een Quarter/Paint wiens kont over z'n schoft uitkomt overbouwd? Ik dacht eerlijk gezegd dat dit bij deze rassen net de standaard was, of vergis ik me nu zo?
edit: Sorry als dit verkeerd staat.
al zou ik wel schrikken van zo'n reactie...heb zelf een quarter helaas niet een heel erg stevig gebouwd type maar de kont heeft ie wel
Niks van aantrekken

JasmijnJoy schreef:Ik vind het quater ras totaal niet overbouwd.Al vind ikz e wel lelijk gebowud.Maar ze zijn erg compact en goed gebouwd voro vroeger.Met paarden jagen enz. DUs van dei tutholas dneken dat dit ras overbowud is(veel mensen denken dit vrijwel bij elk westernras)En een painthorse is ook niet mijn favo ras. :p Ik vind de bouw neit moi.Maar wel compact! Maar een quater x paint vind ik dan wel weer erg misvormd en overbouwd.Dan kloppen de verhoudingen niet meer :pMaar zolang het leeft en gezond is niks mis mee! Gewoon negeren.
Heb je geen spellingcheck op je pc? JasmijnJoy schreef:Ik vind het quater ras totaal niet overbouwd.Al vind ikz e wel lelijk gebowud.Maar ze zijn erg compact en goed gebouwd voro vroeger.Met paarden jagen enz. DUs van dei tutholas dneken dat dit ras overbowud is(veel mensen denken dit vrijwel bij elk westernras)En een painthorse is ook niet mijn favo ras. :p Ik vind de bouw neit moi.Maar wel compact! Maar een quater x paint vind ik dan wel weer erg misvormd en overbouwd.Dan kloppen de verhoudingen niet meer :pMaar zolang het leeft en gezond is niks mis mee! Gewoon negeren.
mang schreef:JasmijnJoy schreef:Ik vind het quater ras totaal niet overbouwd.Al vind ikz e wel lelijk gebowud.Maar ze zijn erg compact en goed gebouwd voro vroeger.Met paarden jagen enz. DUs van dei tutholas dneken dat dit ras overbowud is(veel mensen denken dit vrijwel bij elk westernras)En een painthorse is ook niet mijn favo ras. :p Ik vind de bouw neit moi.Maar wel compact! Maar een quater x paint vind ik dan wel weer erg misvormd en overbouwd.Dan kloppen de verhoudingen niet meer :pMaar zolang het leeft en gezond is niks mis mee! Gewoon negeren.
Leuke reactie ditHeb je geen spellingcheck op je pc?
.

Puagaus12 schreef:dat ga je helaas vaker gaan horen vrees ik haha, al heb ik trouwens een volle quarter.
ik heb het zelf ook al een paar keer gehoord.
De meest voorkomende vragen bij mijn zijn tot nu toe
"hoe oud is ze/hij?". (klein hoofdje, mooie stevige kaak)
"Hij is wel erg overbouwd he?". (reiner he)
"ze waggelen met hun voorbenen". (als ze joggen)
kan der wel om lachen het is vaak gewoon het missen van de juiste kennis![]()
Dit werd 'overbouwd' genoemd..
[ Afbeelding ]
Twister mijn ruintje.
Puagaus12 schreef:kan der wel om lachen het is vaak gewoon het missen van de juiste kennis

mang schreef:JasmijnJoy schreef:Ik vind het quater ras totaal niet overbouwd.Al vind ikz e wel lelijk gebowud.Maar ze zijn erg compact en goed gebouwd voro vroeger.Met paarden jagen enz. DUs van dei tutholas dneken dat dit ras overbowud is(veel mensen denken dit vrijwel bij elk westernras)En een painthorse is ook niet mijn favo ras. :p Ik vind de bouw neit moi.Maar wel compact! Maar een quater x paint vind ik dan wel weer erg misvormd en overbouwd.Dan kloppen de verhoudingen niet meer :pMaar zolang het leeft en gezond is niks mis mee! Gewoon negeren.
Leuke reactie ditHeb je geen spellingcheck op je pc?
Sorry werd even te enthousiast in het typen :pEn niet nagelezen.Nee op deze browser niet.Op google chrome wel 
Femke schreef:Maar ook lang niet altijd.
Ik kan me enorm ergeren aan bijv. de écht foutieve 4-tact galop die in de western-scene vaak getoond wordt en zelfs beloond wordt!
Als een jury dat verschil niet kan/wil zien, dan gaat er wat fout.
Zelfde verhaal met de "jog"... Die ziet men graag zo traag mogelijk.
Maar ontzettend veel ruiters trainen hun paard alleen maar om langzaam te lopen en verliezen daarbij echt álle vorm van tact en kracht.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een goede africhting en training, maar juist het tegenovergestelde.
SmartBH schreef:Ziet er mij uit als een "normale quarter", heel mooi paardje trouwens
ik zelf vind het ook totaal niet overbouwd.

cissy schreef:JasmijnJoy schreef:Ik vind het quater ras totaal niet overbouwd.Al vind ikz e wel lelijk gebowud.Maar ze zijn erg compact en goed gebouwd voro vroeger.Met paarden jagen enz. DUs van dei tutholas dneken dat dit ras overbowud is(veel mensen denken dit vrijwel bij elk westernras)En een painthorse is ook niet mijn favo ras. :p Ik vind de bouw neit moi.Maar wel compact! Maar een quater x paint vind ik dan wel weer erg misvormd en overbouwd.Dan kloppen de verhoudingen niet meer :pMaar zolang het leeft en gezond is niks mis mee! Gewoon negeren.
Oh ja zeker, een quarter x paint is duidelijk énórm misvormd..... jij hebt er duidelijk verstand van!
dat het niet je favo-rassen zijn kan ik begrijpen, maar best niet zo'n reactie plaatsen op een western-topic hihi.. 
En ik heb er dus inderdaad 0,0 verstand van