Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hollywood86 schreef:Dit kan best heel goed de bedoeling van de ruiter zijn hoor. Op de rechte lijn krijg je daar geen penalty's voor, mits je voor de bocht maar weer in goede galop zit.
Veel paarden stoppen vanuit de linker- of rechtergalop makkelijker, zij hebben vaak ook een voorkeur. Het is alleen maar ''slim'' als je dit weet en dus ook kan gebruiken in show.
quarterH schreef:als je het doen moet je wel een goede wisselaar hebben. en bedenk je dat je wel nog genoeg tijd moet hebben voor een goede correcte opbouw van je rundown.
als je paard dus geen top wisselaar is of in een kleine bak zou ik hier wel mee uitkijken. dan gaat het namelijk wel ten koste van je rundown opbouw wat wordt meegenomen in je stop/rollback (of stop/backup) manouvre.
dus vooral iets voor de gevorderde showruiter met makkelijke wisselaar en mooie opbouw in de rundown. (en in grote bak zodat je hier ook de tijd voor hebt)
TS: wat je wel eens ziet is paarden die op de rundown wegspurten en dan veel wisselen, dat heeft idd niks met bewust wisselen te maken. kost officieel geen punten, maar de opbouw van de rundown zal dan waarschijnlijk niet mooi gelijkmatig en gecontroleerd zijn en daarmee wel punten kosten.

D_Desteny schreef:Hihi wel leuk dat ook sommige ervaren ruiters het niet wisten.

CounTree schreef:D_Desteny schreef:Hihi wel leuk dat ook sommige ervaren ruiters het niet wisten.
Leuk? Das helemaal niet leuk![]()
![]()
![]()
Iemand zal het me heus wel eens verteld hebben. Daar twijfel ik niet aan. Ik ben overtuigd dat ik het automatisch verkeerd heb opgeslagen of totaal niet heb opgeslagen.![]()
Jij bedankt voor het openen van het topic![]()