Moderatorfunctie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:47

Prima Paintje OK dan!

Blaze net als iedereen heb jij ook recht op je mening. Vind je het heel erg als ik vind dat ik het recht heb om hem naast me neer te leggen. Cool
Wat ik dacht te bereiken met de poll: niets meer en minder dan dat mensen hun stem kunnen laten gelden (met of zonder commentaar).
Er lezen heel veel mensen mee en niet iedereen heeft de behoefte om 'mee' te doen, maar hebben wel een mening over mijn funktioneren. Die kunnen nu dus meedoen.

Wat ik van jou wel mis (nav je negatieve stem) wie je dan wel graag als Mod zou willen zien. Of minstens een opsomming waaraan een Moddie zou moeten voldoen. Wie weet resulteert je inbreng in iets wat je terug vindt in de nieuwe regels waar o.a. Apple mee bezig is.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:26

Sugarmiss"]
Jolande:

Het is niet de bedoeling dat Moderators in post van anderen tekst gaan wijzigen. Heel soms halen we in de titel een vreemde tikfout weg en ik wil ook nog wel eens in een post een teveel aan lege regels verwijderen. Dit om het voor anderen leesbaarder te houden. Een overkill aan emoticons wordt verwijderd.

Op aanvraag van een TS kan er natuurlijk wel iets veranderd worden, maar meestal niet om reden dat men zijn mening wil herzien.

Wat je schrijft daar moet je achter staan. Het is zeer irritant als een poster iets tikt en iemand anders reageert daarop en vervolgens haalt de eerste het bericht weer weg. Het hele item wordt nu onleesbaar. Het 'voorbeeld' knopje zit er tenslotte niet voor niets.

Als je iets wil posten wat gevoelig ligt, denk er dan eerst over na (Bart zegt tel tot tien Lachen ) voordat je op OK drukt.
[/quote]
Was je dat zelf gisteren avond even vergeten ofzo dan? Knipoog
[quote="sugarmiss"]
In het Mod-team is afgesproken dat als een Mod zwaar meediscussieert dat deze Mod niet meer Modereert in dat bewuste topic, juist om te voorkomen dat gevoelens en Moddie-power Lachen met elkaar verstrengeld raken. Al was het maar om het idee weg te nemen dat dit zo is.
[/quote]
Hummm Moddie-power. Dus uiteindelijk zijn jullie je toch bewust van de positie die je hebt.
[quote="sugarmis"]
Een topic sluiten doe ik niet vaak, daar moet echt een reden voor zijn: crosspost, dubbelpost oid. Als een topic uit de hand loopt dan is de regel dat het naar MH verplaatst wordt.

Als er in een topic te veel off-topic wordt gegaan kunnen we een item splitsen en naar MH verplaatsen (of MP; ligt aan de inhoud).

Soms wordt dan ook een UN gegeven, als het echt te bar is een OW.
[/quote]
Ja hoor dat is heel erg, crosspost, dubbelpost, off-topic gaan.

Wanneer is iets echt te bar. Boos!
[quote="sugarmiss schreef:

Persoonlijk denk ik dat ik als Mod van WN de regels minder strak hanteer dan op menig ander forum (of dat Bart graag zou zien Lachen ) Misschien dat de nieuwe regels hier ook verandering in gaan brengen.

Ja sommige mensen kunnen niet buiten regelgeving. Je kan ook gewoon tot 10 tellen voor je een mening geeft. Haha!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:40

Wat een discussie weer.
Waar GAAAAT het over?
Als het je niet bevalt hier omdat je vind dat iemand er een mening op na houd die je niet bevalt, blijf dan weg of reageer niet.
Alle paardenmensen weten het beter (ik incluis want ik heb overal mijn eigen mening en visie over, maar vind het vaak niet nodig om deze te verkondigen) Haal daaruit wat je gebruiken kan en leg de rest naast je neer. Ga niet iemand aanvallen op het feit dat jij vind dat hij/zij geen verstand van paarden heeft. (heb je jezelf wel eens bekeken dan?)
Sugar is hier om ervoor te zorgen dat er niet met modder gegooid wordt en doet dat vanuit haar eigen mening, die gerespecteerd dient te worden. Naast de ondankbare taak om dus alles in goede banen te leiden heeft ze ook haar eigen visie op bepaalde zaken en vind ik dat ze een goede bijdrage levert aan het geheel. Als je daar niet tegen kan, blijf dan weg. Je bent niet verplicht om hier te komen.
Laten we hier gewoon een gezellig forum houden waar iedereen zijn/haar mening kan uiten en er op een normale, fatsoenlijke manier op aangesproken kan /mag worden.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:44

PeppySan schreef:
Sugar is hier om ervoor te zorgen dat er niet met modder gegooid wordt.

Aha, daar is de naam MODERATOR voor Haha!

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:53

Ook wel Moddereter genoemd Lachen

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:01

Of moderetter! Knipoog Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:03

He, ik zie dat Natasha haar bericht heeft verwijderd Verward Jammer......

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:05

Oh, ahum, lekker blond....stond bij het andere topic Haha!

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:23

GoedVetMan"]
[quote="Sugarmiss"]Jolande:
Het is niet de bedoeling dat Moderators in post van anderen tekst gaan wijzigen. Heel soms halen we in de titel een vreemde tikfout weg en ik wil ook nog wel eens in een post een teveel aan lege regels verwijderen. Dit om het voor anderen leesbaarder te houden. Een overkill aan emoticons wordt verwijderd.
Op aanvraag van een TS kan er natuurlijk wel iets veranderd worden, maar meestal niet om reden dat men zijn mening wil herzien.
Wat je schrijft daar moet je achter staan. Het is zeer irritant als een poster iets tikt en iemand anders reageert daarop en vervolgens haalt de eerste het bericht weer weg. Het hele item wordt nu onleesbaar. Het 'voorbeeld' knopje zit er tenslotte niet voor niets.
Als je iets wil posten wat gevoelig ligt, denk er dan eerst over na (Bart zegt tel tot tien Lachen ) voordat je op OK drukt.
[/quote]
Was je dat zelf gisteren avond even vergeten ofzo dan? Knipoog
[/quote]
Zou je iets preciecer kunnen zijn, met voorbeelden bijvoorbeeld? Zo'n algemene kreet kan ik niet zoveel mee.

[quote="sugarmis"]
Een topic sluiten doe ik niet vaak, daar moet echt een reden voor zijn: crosspost, dubbelpost oid. Als een topic uit de hand loopt dan is de regel dat het naar MH verplaatst wordt.

Als er in een topic te veel off-topic wordt gegaan kunnen we een item splitsen en naar MH verplaatsen (of MP; ligt aan de inhoud).

Soms wordt dan ook een UN gegeven, als het echt te bar is een OW.
[/quote]
[quote="JGoedvetMan"]
Ja hoor dat is heel erg, crosspost, dubbelpost, off-topic gaan Wanneer is iets echt te bar. Boos! .
[/quote]
Zoals eerder gemeld zijn een hoop 'regels' nu nog een grijs gebied, waarin de Moddie een beperkte vrijheid van handelen heeft. Ben je het ergens niet mee eens dan kun je altijd naar BartVB (Beheerder)

[quote="goedvetman schreef:
Je kan ook gewoon tot 10 tellen voor je een mening geeft. Haha!

Vreemd genoeg doe ik dat regelmatig Cool

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:24

vera schreef:
Oh, ahum, lekker blond....stond bij het andere topic Haha!
Daarom vroeg ik ook specifiek daar geen uitgebreide reacties te plaatsen. Schijnheilig

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:18

ellen1"]
[quote="pmarena"][quote="ellen1 schreef:
Als je ergens geen verstand van hebt of geen ervaring in hebt moet je ook geen mensen gaan adviseren. Hier kunnen grote problemen door ontstaan.


Nou , dan kunnen we Bart wel een verzoekje sturen om Bokt maar te sluiten , want dan zijn er nog 3,5 gebruikers over Tong uitsteken


Citaat:
Groetjes en weltrusten

Ellen Slapen


Ook welterusten ! Doei, doei
[/quote]

Jammer dat er weer dit soort reacties op komen. Er zijn toch altijd mensen die zich weer aangevallen voelen.
Je weet best wat ik bedoel. Het heeft niet alleen betrekking op bokt, maar op het leven in het algemeen.
[/quote]

Clown aangevallen ?

Mmmh. gisteravond een uitdrukkings-foutje gemaakt dan zeker ,
want ik moest juist best wel lachen om je reactie Clown

Ik vond het een beetje een nutteloze bijdrage (sorry) ,
op een forum zoals dit is het nu juist de bedoeling dat mensen hun eigen mening en inzichten verkondigen.
En helaas zitten daar ook hele foute adviesen bij...dat kun je verwachten.

Je hebt het heel mooi gezegd , maar je "verbiedt" nu juist waar heel bokt op draait Haha!

En bovendien zijn SM's adviezen toch echt niet van de gevaar-opleverende categorie hoor Cool

Ik begrijp je reactie verder wel hoor ,
daarom wenste ik je nog vriendelijk welterusten terwijl ik me omdraaide richting bed Lachen .

Maar je vatte het blijkbaar wat anders op *LOL*

*trouwens ook wel grappig om te zien , de ervaren bokkers pakken direct op dat ik er wel om moest lachen , terwijl jezelf als nieuweling dus meteen dacht dat ik je aanviel.... leuk stukje bokt-psychologie weer Haha! *

Maarja.

In iedereen nu weer vriendjes verder ? Lachen

ellen1

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:03

pmarena"]
[quote="ellen1"][quote="pmarena"]
[quote="ellen1 schreef:
Als je ergens geen verstand van hebt of geen ervaring in hebt moet je ook geen mensen gaan adviseren. Hier kunnen grote problemen door ontstaan.


ik moest juist best wel lachen om je reactie Clown

Ik ben blij dat ik nog iemand aan het lachen kan krijgen.

Ik vond het een beetje een nutteloze bijdrage (sorry) ,
op een forum zoals dit is het nu juist de bedoeling dat mensen hun eigen mening en inzichten verkondigen.
En helaas zitten daar ook hele foute adviesen bij...dat kun je verwachten.

Je hebt het heel mooi gezegd , maar je "verbiedt" nu juist waar heel bokt op draait Haha!

Waar is de rest van mijn quote dat ik dit in het algemeen bedoel ?

En bovendien zijn SM's adviezen toch echt niet van de gevaar-opleverende categorie hoor Cool

Ik wil er wel bij zijn als het wel eens gevaar opleverd. Het staat zwart op wit.

Ik begrijp je reactie verder wel hoor ,
daarom wenste ik je nog vriendelijk welterusten terwijl ik me omdraaide richting bed Lachen .

Maar je vatte het blijkbaar wat anders op *LOL*

Best wat jij wilt.

*trouwens ook wel grappig om te zien , de ervaren bokkers pakken direct op dat ik er wel om moest lachen , terwijl jezelf als nieuweling dus meteen dacht dat ik je aanviel.... leuk stukje bokt-psychologie weer Haha! *

Nieuweling Verward Misschien eens verder kijken dan het aantal geplaatste berichten.

Maarja.

Ach ja.

In iedereen nu weer vriendjes verder ? Lachen

Hoezo niet ?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:31

Die hatelijke onderstroom altijd.
Als je dan echt wat te melden hebt, doe het dan recht voor zijn raap maar dat eeuwige terugkrabbelen ............. dan heb je toch geen echte mening of is het huilen met de wolven in het bos?
"ik heb maar op de middelste knop gedrukt anders bleef het zo leeg"
moet je zulke rechts/links praat nou echt nog serieus nemen? Zal wel weer bedoelt zijn als stangen.
Ik vind het nog heel wat hoor dat je daar als moderator tussendoor WILT laveren, maar ja, sommigen kunnen het altijd beter (alleen zie je dat er niet aan af).

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:14

Het leuke aan SM is dus , dat ze die kriebelige reacties vaak met humor te lijf gaat en zodoende weer een prettige sfeer weet te krijgen.

Ik zie wel eens iets staan waar je serieus met de mouwen opgestroopt op in kunt gaan , maar het is dan de kunst om met een goedgeplaatste grap de spanning weer te breken.

Vooral op western is dit regelmatig een zeer welkome instelling van SM OK dan! .

Ook de andere mods kunnen dit vaak heel mooi doen ,
dat is echt heel prettig voordat e.e.a. gaat escaleren Lachen .

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:29

Sugarmiss schreef:
Ook wel Moddereter genoemd Lachen

Misschien eens wat minder morsen, tijdens het eten Extreme duivel !?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:18

Dan maar een oneliner voor deze ene keer, maar dit topic krijgt van mij maar 1 reactie: GEZWAM IN DE RUIMTE.