Ik wil met mijn puppypaard van 3,5 dit jaar wat rustige wedstrijdervaring op doen doormiddel van showmanship. Ik krijg hier vandaag proff hulp bij voor de eerste keer. Ik wil met mijn pony in de L5 beginnen omdat hij echt nog groen als gras is. Uiterraad blijft het niet bij 1x begeleiding en zal dit nog wat vaker worden omdat ik las dat het echt de bedoeling is dat ik mijn paard correct show, recht op lopen/rennen geen onnatuurlijke prodentsmile, schoon en verzorgd voor komen.
Ik heb inmiddels een showhalster voor hem en heb een artikel gevonden waar in staat hoe hij perfect moet worden afgesteld
Ik denk dat ik oude showmanship proefjes ga zoeken als oefen materiaal maar waar moet ik verder nog bij stilstaan?! Ik ben namelijk vastberaden om het zo goed mogelijk te doen
De rest kun je wel met je instructeur bespreken toch?
De eerste keer ging goed volgens de begeleiding deed hij het heel netjes voor een eerste keer dus nu hard oefenen en hopen dat ik in die paar wedstrijden wat puntjes bij elkaar kan halen
Er zijn speciale kammen voor, eurohorse.nl verkocht ze destijds, geen idee of ze dat nog doen.
. Is ook een onderdeel waarbij je nog niet hoeft te rijden en waarbij je wel heel veel ervaring op kunt doen.