Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

klusjes trappen mijn ouders niet meer in.

YouthReiner schreef:Het feit dat je verzorgpaard uit zichzelf voltes sluit en een rollback maakt wanneer je achteruit wilt gaan, komt waarschijnlijk door je gewichtsverdeling. Zo te horen is jouw verzorgpaard een echte reiner en die zijn over het algemeen erg scherp op de hulpen en reageren dus razendsnel op elke kleine beweging die jij maakt.
Dat zou ook verklaren waarom ze stopt als jij een tempowisseling wil doen. Welke hulpen gebruik je daarvoor? Bij sommige paarden hoef je alleen wat dieper te gaan zitten voor een tempowisseling terwijl je bij anderen ook een stemcommando zoals 'easy' moet geven.
Is er niemand op de stal waar je verzorgpaard staat die een keer kritisch kan kijken naar je houding en je hulpen? Of de eigenaar van het paard zelf?
Probeer in ieder geval subtiele hulpen te geven. Wanneer je verzorgpaard dan niet reageert, kun je de hulpen iets duidelijker geven. Zo kom je er vanzelf achter wat het beste past bij jullie.. Succes!
Al zat ik iets scheef of aan 1 teugel iets teveel 'druk' hing ik bijna in het hek, het ging echt om hele minimale hulpen die ik onbewust gaf, ik had echt erg veel moeite om uberhaupt een rechte lijn te rijden
. Maarrrrr met goede begeleiding (desnoods van de eigenaar) kan je er heel veel van leren!
Dus je kan het ook als iets positiefs zien waar je veel uit kan halen.