Hey,ben 15 en heb nog nooit in mijn leven paard gereden. Nu lijkt het mij Fantastisch om te beginnen paardrijden (heb dit nooit durven doen maar heb nu toch wel eindelijk een beetje moed). Maar ik zou heel graag western rijden. Kan dit zomaar? Moet ik niet eerst dressuur ofzo volgen daarvoor? En als jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar een manege of een trainer of trainster Ik woon aan de grens met Nederland in Oost-Vlaanderen.
Emita
Geplaatst: 12-12-12 06:59
Hoi, ik had ook al in je andere topic gereageerd. Je hoeft absoluut geen dressuur basis te hebben om western te leren rijden hoor, naar mijn idee is het juist beter voor jezelf om direct met western te beginnen. In dit topic vind je trainers/maneges in alle delen van NL en in België: Ods @ [WN-AM] Western trainers en maneges Succes met je keuze
Kyoya
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-12 17:22
@kaniche Ik heb gezocht maar vind nergens iets in mijn buurt Allemaal minstens 1:30-2:00 rijden en dat is best lang
Inderdaad wat kaninche al zij, het is makkelijker om gelijk te beginnen met western en niet eerst een dressuur basis te hebben, ik ben ook begonnen met western maar had al een dressuur basis en dan is het echt nog even wennen dat je anders moet rijden dan 'normaal'.