Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
In NL moet je echt de testuitslagen opvragen bij de hengstenhouder. En dan nog hoor ik nog wel eens verhalen (overigens niet alleen vanuit NL) dat er toch positive hengsten gebruikt worden en er testgegevens achtergehouden worden. Ik zou, als ik nog zou fokken, alle papieren en testuitslagen willen zien. En in person, geen copieen oid. Vertrouwen is goed, controle is beter.

freeride schreef:sflj, een paard dat ingeschreven is, en waarmee gefokt wordt, is DNA getypeerd, dus adhv manen met worteltjes, wordt er gecontroleerd of de opgegeven ouders wel de ouders zijn. heel vroeger gebeurde het weleens dat impressive van een papier verdween, maar nu gaat dat gewoon niet meer.
maximuss schreef:In het document dat ik in link gezet heb staat een stempel: HYPP N/N; Is er later bij gezet en mss moeilijk te lezen maar als je het goed bekijkt zie je hem staan.
en bleek de test ineens niet meer geaccepteerd. Bunny is van 1999.
sflj schreef:En de afkomst testen? (Rina?) Want wat als jij hebt uitgeplozen dat jouw nieuwe paardje op papier niet van Impressive afstamt? Als je dat niet test...