[WN] Hoe leadrope vastknopen aan zadel ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Hoe leadrope vastknopen aan zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:48

Zou er iemand zo lief willen zijn voor mij een duidelijke foto te maken hoe je de 'overschot' van je leadrope aan je zadel vastknoopt ? Op internet lijk ik enkel onduidelijke foto's te vinden.

Ik rij zelf niet western, maar er hangt vaak wel een leadrope aan mijn paard en ik zit dan in de knoei met de leadrope. Zelf vasthouden is echt niet handig, zo samen met de teugels.

Of als er iemand een vijf-stappen-plan heeft ? :D

crazycactus

Re: Hoe leadrope vastknopen aan zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:02

Oehh lastig om zo uit te leggen. Ik maak er een soort brilletje van, vouw dat dubbel en dan rond de knop. Heb daar helaas geen foto's van. Mijn man heeft het na jaren nog steeds niet onder de knie

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:05

eenmaal een lus draaien (los eind moet langs de onderkant liggen) en die over de knop haken.
met het losse eind nogmaals een lus draaien (los eind weer aan onderkant) en ook over de knop haken.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:10

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:13

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:17

Dat is gewoon een mastworp. Zo doe ik het ook.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:22

Aan een engels zadel zou ik een lichte, grote karabiner aan een voorste D-ring klikken en daar leadrope aan vast maken op dezelfde manier als aan een aanbindring.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:28

Tamary, had al gelezen om een riempje vast te maken aan de 2 ringen van een engels zadel.

't Is vooral die knoop waar ik niet aan uit geraak. Dankjewel voor de reacties, ga gauw die link bekijken.

Edit; wahaha dit is moeilijk zeg ! Ik ken de mastworp van bij het sjorren, maar om mijn leadrope zo vast te knopen, daar ga ik moeten op oefenen, zoveel is zeker. _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:55

Touw beetje op maat nemen, lus door karabiner halen, in losse stuk touw een lus maken, die door de 1e lus halen en vervolgens herhalen tot einde touw. Net als vingerhaken zeg maar alleen dan zonder het strak trekken van de lussen. Einde steek je het touw door om het niet los te laten gaan, wil je de leadrope gebruiken haal je dat losse stukje uit de laatste lus en trek je de hele "knoop" zo los.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:59

Tamary dat is het ! Vingerhaken ! Geweldig, dat gaat lukken, ik kan het mij zelfs zo voorstellen hoe ik dat moet doen. Heel erg bedankt, dat ga ik komend weekend uitproberen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:11

ik vingerhaak ook altijd :D zo zetten ik mijn paarden ook vast

als je een beetje flinke knop op je zadel hebt kun je ook een slag in je touw maken en die lus om de knop doen en er dan nog een lus over heen doen
dat is dan weer meer het idee hoe je een breiwerk opzet _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:18

Hoe je het doet doe je het :D, maar maak hem iig zolang dat je paard bij een struikeling geen giga ruk krijgt en zich kan bezeren.