[WN] verschillen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

verschillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:34

Ik denk erover om western te gaan rijden op een manege in de buurt.
Maar aangezien ik hier niks van weet wil ik aan jullie vragen wat de grote verschillen zijn tussen het engelse paardrijden en westernpaardrijden.

(ik weet niet of het hier goed staat :o )

Cassidy

Re: verschillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:41

Het grootste verschil is toch wel het zadel, dat je anders laat zitten dan een dressuurzadel. Qua rijden heb je in de western verschillende stromingen, dus wat ik hier neerzet zou zomaar bij de westernstal waar jij gaat rijden heel anders geleerd kunnen worden. Het beste is gewoon een lesje nemen en ervaren wat het met je doet. Teveel informatie vooraf werkt alleen maar verwarrend.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:53

Een groot verschil is dat een westernpaard met een losse teugel gereden wordt en een dressuurpaard met een contactteugel, een westernpaard moet, afhankelijk van de discipline, ook ander soort oefeningen doen dan een dressuur- of springpaard, via google kan je wellicht meer info vinden over de verschillende wedstrijdonderdelen. Een westernpaard moet je uiteindelijk met name met je benen en zit(gewichtshulpen) kunnen rijden, je doet steeds minder met je teugels.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:10

Ga gewoon lekker een paar lesjes volgen en dan merk je direct wat de verschillen zijn en of het wat voor je is.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 23:37

bedankt! hier kan ik waarschijnlijk wel iets mee

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:22

Volgens onze trainers is het grootste verschil tussen engels en western het feit dat je bij western je paard moet kunnen "los laten".
Ipv bijna constante controle moet je leren om je paard "los" te laten lopen zolang het doet wat jij wil.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:55

als je westernlessen gaat nemen, moet je alles van dressuur vergeten (behalve houding) en gewoon terug opnieuw beginnen. het is even wennen maar eenmaal je het gewent bent wil je nooit meer anders
:j