Is 19jr super gezond merrie nog verkoopbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:02

jos schreef:
Ik hoop niet dat ze later over ons ook zo gaan denken.
niet meer geschikt om echt te werken...........nou dan nog maar een kind
maar dan alleen als je er vroeger ook al 1 gehad hebt.
ik moet er niet aan denken


Ik wil toch geen kinderen *LOL* Tong uitsteken

Ik denk wel dat zo'n merrie nog te verkopen is, maar je zult wsl wat meer moeite moeten doen. Heb verder totaal geen verstand van quarters en dergelijke, maar dat lijkt me niet anders als bij KWPN-ers
Zeker als zo['n beestje veel ervaring heeft moet dat te doen zijn

(offtopic: Is die bonte pony nog steeds bij jullie Jos Verward Vind het een leuk ding )

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:14

Een paard dat de 19 jaar zonder kleerscheuren heeft gehaald zit over het algemeen wel aardig degelijk in elkaar. Het zou inderdaad een prima leerpaard kunnen zijn.

Daarbij, als het paard nog goed loopt, waarom zou je het dan stil zetten? Lekker door blijven rijden, is alleen maar gezond. Er zijn zat mensen die hun paarden nog tot ver in de 20 kunnen blijven rijden.

Wel vind ik het persoonlijk een beetje jammer dat zo'n dier van 'respectabele' leeftijd weer moet verhuizen.

Bellebabe
Berichten: 179
Geregistreerd: 26-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:35

Jos je heb gelijk !!!! als wij al afgeschreven worden met 19 zou het ook niet echt best zijn.

Tuurlijk een paard van 19 is niet meer de jongste, maar altijd nog goed voor een recreatie ruiter of een beginnende ruiter. Kijk en daar ligt het probleem bijna iedereen wil graag wedstrijden rijden.

De meeste quarters redden deze leeftijd niet, zeker niet in de reining.
Maar met 19 zijn ze ook nog niet bejaard.

prompter

Berichten: 11164
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:42

Wanneer ik de advertenties hier op Bokt lees, wil iedereen een paard van zeg maximaal 6 jaar, ook de totaal onervaren figuren die hun eerste eigen paard kopen. Ik word daar wel eens moedeloos van...

Ik heb twee paarden, een van 17 (die nog kerngezond is), en 1 van 5 jaar oud. Mocht ik er door wat voor omstandigheden ooit eentje moeten verkopen, dan wordt dat de 5-jarige. Die maakt meer kans een goede baas te vinden, zodat het oudere paard lekker zijn laatste jaren bij mij kan slijten, zonder gesleep. Kan je vriendin juist déze merrie niet houden, en een ander paard weg doen?

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:38

Leuk onderwerp en goed getimed, mijn vriendin is in de running haar eerste paard (van 17 jaar) te kopen. Maandag de keuring dus dat wordt heel spannend. Als het lukt vertel ik het verhaal erachter *LOL*

Irene

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15463
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:52

Ik heb ooit als eerste paard een 23 jarige merrie gekocht van een foute handelaar (hij zei dat ze 11 was), ik had toendertijd nog niet veel verstand van paarden en mijn vader ook niet. Deze merrie heb ik toen weer verkocht aan die handelaar. Ik wou dat ik haar nooit verkocht had, in die paar weken dat ik haar heb gehad ben ik er achter gekomen dat je van een ouder paard erg veel kunt leren.
Ik denk dan ook dat je een gezonde merrie van 19 jaar echt nog wel kunt verkopen aan bijv. een beginnende westernruiter of een ruiter die recreatie wil rijden.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 15:55

PC is een paar dagen 'kapot' geweest ...

Zoals ik in de eerste bericht melde is de merrie van mijn vriendin. De merrie heeft al verschillende veulens gehad, maar is dit jaar gust gebleven, alhoewel volgens de veearts er geen reden ervoor is (nav scans). Het zou kunnen dat ze 'uitgekeken' is op de thuis-hengst Bloos! en wilt iets anders *LOL* !
Wat betreft rijden, zij heeft in america barrel racing gelopen en is daarvoor gefokt met gevolg dat ze wel 'pittig' is. Ze heeft hier in europa alleen gedient als fokmerrie en recreatie merrie. Ze blijft eerlijk maar zou in begin wel te pittig zijn voor een kind. 2 maanden geleden is zij bereden door een western trainer - om te zien of ze nog 'bereden' kon worden - en die was heel positief over haar 'kunnen' en manieren.
Ze zou ideaal zijn en onverwoestbaar zijn als recreatie merrie.