volgende week zondag heb ik een wedstrijd met showmanship at halter. Nu lukt alles prima, maar heb ik alleen nog moeite met de draaien. Iemand die dit uit kan leggen hoe jij dit doet? Heb via zoeken nog geen informatie hierover gevonden.
Wij hebben dit vorige week geoefend tijdens de les. Eerst moesten we ons paard even helpen met druk geven tegen de schouder en dan mee lopen. Jij loopt naar hem toe om hem op zijn achter benen te laten draaien. Hierna zonder aan te raken geprobeerd. Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar hopelijk heb je er wat aan.
ook hiervoor geldt dat het niet zo simpel is om het even uit te leggen via een forum.... wellicht handig om eerst iets onder de knie te krijgen (met les) voordat je gaat starten op een wedstrijd?
voordat je een examen maakt zorg je toch ook eerst dat je stof onder de knie hebt?
Ik heb een vraag: Waarom doe je mee aan een show als nog niet alles lukt? Het is toch handiger om eerst alles goed te kunnen en dan pas shows doen? Maarja.
@tucktuck legt het redelijk goed uit. Ik kan er niet veel aan toevoegen. Het is lastig uit te leggen.
Showmanship is geen onderdeel wat je er 'even' bij doet als je het goed wil doen. Om frustratie en zenuwen te voorkomen kun je beter beslagen ten ijs gaan. Neem les. Naar je paard toelopen en druk op de schouder gaat er niet voor zorgen dat je paard in de perfecte buiging op het juiste been gaat draaien. Bij goede showmanship komt daadwerkelijke training kijken, niet elk paard dat netjes aan een halster meeloopt is ook klaar voor een showmanship proef.
hiphopje
Geplaatst: 28-10-12 19:39
Hahahahaha, alle zorgen om niks. Ze werden gewoon 1e !!
dit is nu ook een onderdeel wat mij leuk lijkt maar wat ik niet begrijp en me daardoor er niet aan durf te wagen, ook het op de juiste manier naar de juiste plaats lopen terwijl de jury je beoordeeld lijkt me erg lastig , en daarom start ik het niet of nog niet, wel wil ik me volgend wedstrijd seizoen ook gaan proberen te iht
Bij mij op de manege hebben we er een klein lesje in gehad. De afgelopen twee onderlinge wedstrijden werd dit ook als onderdeel gedaan en hebben we vlak voor de wedstrijd er wat aan gedaan in de les. Dit wordt telkens opgebouwd door het wat ingewikkelder te maken. De eerste keer dat ik het deed vond ik het erg grappig maar de tweede keer vond ik het wel erg leuk en vond ik het jammer dat ik niet mee kon doen in de wedstrijd.