Om western wat meer onder de aandacht te brengen in de wiki, en om jullie wat tegemoet te komen, wilde ik graag mijn lijntje hier uitgooien. Er zijn namelijk veel te weinig westernfoto's in de wiki!

Voor ik begin met mijn lijstje wil ik jullie vragen om hier goed ontopic te blijven mbt de artikelen. Als jullie een fout(je) zien, meer kennis hebben over een onderwerp waar nog niet zoveel over geschreven is, of een suggestie hebben voor een nieuw artikel: laat het vooral weten, maar gaarne niet hier. Je kunt een topic openen op [WZ] Wikizaken of mij even een PB sturen. Als we dat hier gaan doen wordt het een zooitje

Quote uit het centrale artikel:
Dribbel schreef:Vind je op de Wiki dat er nog een foto mist of heb je een betere of mooiere foto van een bepaald onderwerp, dan kun je deze ook in dit topic zetten. Het is dus mogelijk om de huidige foto's op de Wiki te (laten) vervangen door nieuwe foto's, maar de foto moet dan duidelijk beter zijn dan de foto die nu op de Wiki staat en je moet aangeven waarom jouw foto beter is.
Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat de foto die nu op de Wiki staat kleiner is dan 600*400 pixels, of dat de foto niet duidelijk is omdat hij erg veraf genomen is.
Let op: als je foto's in dit topic plaatst, gaan we er vanuit dat we deze mogen gebruiken onder de licentie van de wiki.. Heel in het kort betekent dit het volgende:
Iedereen mag de artikelen en afbeeldingen deze kopiëren, verspreiden, tonen en op- en uitvoeren en werk mag maken wat hiervan afgeleid is. Hieraan zijn 2 voorwaarden:
1. De gebruiker vermeldt de naam van de maker of licentiegever, en
2. ook het nieuwe werk moet onder dezelfde licentie worden verspreid. (Dus ook onder de Creative Commons Naamsvermelding, Gelijk Delen.)
Zie ook:
[WZ] Foto's gezocht: paardenkleuren
Met als toevoeging dat extra foto's ook welkom zijn. Dus dat we al een aantal foto's van Paints hebben wil niet zeggen dat als jij jouw Paint graag ziet schitteren op de wiki, dat hij dan niet welkom is!

Om te beginnen mis ik een hoop foto's van bekende paarden. Bij beroemde paarden hebben we graag een hoofdfoto en een standfoto of eentje onder het zadel. Alle overige foto's zijn ook welkom.
De paarden waarover artikelen zijn geschreven zijn de volgende:
Colonels Smoking Gun
Impressive
Jetalito
Mr Gun Smoke
Mr San Peppy
Smart Chic Olena
Whizashiningwalla BB
Zippo Pine Bar
Zippos Sensation
Bij geen enkel paard is er nog een foto, dus alles is welkom!
Hier volgen de ' gewone ' artikelen op alfabetische volgorde:
Beenbescherming (western) : Foto's van bell boots, overreach boots, skid boots, 3-in-1 beschermers, knee boots, splint boots en combo boots. Liefst aan het paard zodat je goed kunt zien hoe ze zitten.
Bit (western) : foto van een D-snaffle, O-snaffle, in optoming of een losse foto.
Fencing : foto van de oefening
Freestyle reining : foto's van de de proeven
Gang (western : foto's van de verschillende gangen ( (extended) walk, (extended) jog, (extended) lope, canter, counter canter )
Hoofdstel (western) : Foto's van een showhoofdstel, hoofdstel met frontriem, western sidepull hoofdstel
Horse and dog trail : Alle foto's welkom
Hulpteugel (western) : trainingsfork, martingaal, tie down, caveson, borsttuig (zowel werk- als sier-)
Hunter hack : foto van de proef
Hunter under saddle : foto van de proef
Hunter seat equitation : foto van de proef
Hunter zadel : foto van een hunter zadel (eventueel hele optoming)
Jurering (western) : foto van judge en writer, prijsuitreiking, scoreformulier en dat soort zaken. Alle foto's welkom.
Leadline : foto van de proef (pleasure en western horsemanship)
Oefeningen in western : foto's van back-up, flying lead change, leg yield, line-up, two track, reverse (in pleasure), roll-back
Paid warm up : foto's van mogelijke oefeningen tijdens paid warm up
Pleasure : foto's van een pleasurewedstrijd, combinaties in typische pleasure-outfits
Polebending : foto's van een proef: slalom en terugkeer
Reining : foto van combinatie in typische reining outfit, reiningwedstrijd
Sporen (western) : foto's van showsporen, 'gewone' westernsporen.
Showmanship at halter : foto's van de onderdelen van de proef (walk, jog, inspection, etc )
Versatile horse : foto's van de diverse onderdelen van de proef
Wedstrijd (Western) : foto's van ruiter en groom, losrijden, prijsuitreiking, ereronde
Wedstrijduitrusting (western) : foto's van wedstrijdoutfit voor rij-onderdelen, showmanship, halter. Foto's van het verzorgen van je paard, showtack, showhalster met leadrope
Western horsemanship : foto van de proef
Westernriding : foto van de proef
Zadel (western) : Foto's van de verschillend onderdelen van het zadel
Verder lijkt het me leuk om een aantal foto's te hebben van westernpaarden (en ruiters) van rassen in de western anders dan de APQ's. Ik heb de wiki er al een beetje op nagezocht en tot nu toe alleen een haflinger, mustang, draver en shire gevonden. Dat kunnen niet de enigen zijn!

Gaarne bij alle geplaatste foto's vermelden wie de fotograaf is, eventueel de naam van het model, het ras van het paard en eventueel de naam van het paard (indien van toepassing). Als de foto op een wedstrijd is genomen, even de wedstrijd erbij vermelden (is leuk).
Terwijl ik door de artikelen heen ga zie ik dat niet alle foto's correct staan en niet alle info mooi klopt. Maar daar ga ik een andere keer achteraan. Laten we ons nu focussen op de foto's!
Hopend op veel reactie groet ik jullie!