Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alleen al dat we met maximaal 4 personen les krijgen, echt super gewoon. Je leert zelf rijden, en niet achter elkaar aanhobbelen. Ik vind het ook veel relaxter, zowel voor het paard als voor mij.
En idd, het zadel zit geweldig!!
!). Ik vond het wel leuk om te doen, maar wat me bij het westernrijden echt vreselijk tegenstaat, is dat hele Amerikaanse gedoe er omheen
! Ik heb de pest aan country-muziek (wat de westernrijders over het algemeen blijkbaar graag horen) en ik vind het er ronduit
uitzien als ze met hun cowboy-hoeden rondlopen.
! Er wordt veel aandacht besteed- en waarde gehecht aan een goed opgevoed paard en dat staat me wel aan.
! Ik kan het uitermate goed vinden met de mensen daar en we laten elkaar absoluut in elkaars waarde ! Ik leer op het moment heel veel over de western paarden (en ook over hun wedstrijden e.d.) en zij weten op het moment érg veel over het Friese paard
!
, maar vreselijk lief
!!).
), neem ik haar en ga ik leren western rijden
!
, alleen om die reden zal ik ze dus ook niet omstellen naar western. (En ik moet ook eerlijk toegeven, dat ik een Fries met western zadel géén gezicht vind
!)
.
, maar gelukkig had XxSwEeTy in dat topic een collage gemaakt
! Dit is dus Jo-Anne
, de merrie waarvoor ik wel western zou willen leren
!
Yep. Inmiddels heb ik dan ook mijn eerste winstpuntje in de dressuur gehaald en tot eind december heb ik nog 6.....dressuurwedstrijden
In de zomermaanden probeer ik weer wat westernwedstrijden mee te pikken want inmiddels heb ik ook dan eindelijk een groom gevonden!!! Ook rijd ik regelmatig buiten en ga ik zeker ook endurance starten (ben al druk bezig met intervaltrainingen etc). En jawel, het ligt in de planning om in april/mei mee te doen aan een 6-daagste crosstraining. Regelmatig pikken we buiten een sloot, viadukt of boomstam mee en het lijkt mij leuk om daar eens echt les in te krijgen. Inmiddels zijn we ook bezig met level 2 van Parelli dus dat doen we ook nog. Ter afwisseling doen we soms wat vrijheidsdressuur en in februari geven we weer een showtje tijdens de hengstenkeuring. Ook doen we regelmatig wat voor het appaloosa showteam. Graag wil ik pride ook nog voor een wagentje hebben lopen maar dat zijn nog toekomstplannen. Dus tja, waarom kiezen als het niet hoeft
sorry) en ben toen western gaan rijden. Daarna gemend (en dat vind ik nog steeds heel leuk) ben ik met mijn maflinger ook weer western gaan rijden.