Ik zou natuurlijk "iets" als een soort neusriem om kunnen doen buiten.....maar dan dus juist geen vaste neusriem, omdat ik niet steeds druk op de neus wil (bij iedere keer dat ik de teugels aanneem o.i.d.Dat heeft me namelijk al heel wat moeite gekost om dat juist af te wennen...
(volgen jullie me nog
)dus een soort neusband met bijvoorbeeld een rope eraan die ik alleen als het nodig is erbij kan pakken als hulp.Dus proberen terug te rijden als de rem weer eens moeilijk te vinden is.....lukt dat niet..even de druk op de neus erbij...(lijkt me toch milder als een ander bit)
maar goed....voor diegene die me nog kan volgen ben ik dus op zoek naar suggesties hoe dit te maken of iets wat er misschien al voor op de markt is.(ben daarin behoorlijk "leek"
)
Aangezien bij mij veiligheid voorop staat en zeker buiten ben ik hem toen buiten gaan rijden met shanks. Gewoon met volledig losse teugels maar als het nodig was had ik in elk geval een rem. Toen ik met parelli begonnen ben reed ik vooral met touwhalster buiten, omdat je dan makkelijk 1 kant op kan buigen dus heb je ook een rem. Maar nog steeds denk ik er zo over, veiligheid voorop dus dan maar een wat steviger bit die je kan gebruiken als het nodig is.