[WN] stalling gezocht westernpaard omg zuid holland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Finestenz1

stalling gezocht westernpaard omg zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 13:49

beste iedereen,

Voor mijn paarden ben ik op zoek naar een stalling waar je ook de mogelijkheid hebt om reining te rijden.
Ik woon zelf in de omgeving van Rotterdam. Ik ben al via internet op zoek geweest en kwam o.a. terecht bij wnl quarterhorses. Ziet er super uit, met mooie grote boxen en een binnenbak met een reiningbodem. Echter van een kennis heb ik begrepen dat deze stal op de rand van de afgrond staat??? weet iemand of dit een geschikte stal is?
weet iemand ergens anders leuke stallen waar ook reining gereden kan worden?

Blanket

Re: stalling gezocht westernpaard omg zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:37

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 17:12

hartelijk dank blanket,
is trainingsstal madepolder de enige waar ook reining wordt gereden? bij die ander sites lees ik niets over bodems die ook geschikt zijn voor reining. weet jij dat?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:22

Volgens mij heeft Countrystables geen reiningbodem?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:26

op de rand van de afgrond ??
onzin, en niet zo netjes om dat hier neer te zetten :(
waag er zelf een belletje aan, i.p.v. luisteren naar roddels.

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 07:51

Beste spicegirl,
Ben jij bekent met die stal? is het een fijne stal?
sorry, heb het inderdaad van een roddel. maar heb ook geen zin om met mijn paarden te blijven slepen.
begreep dat er heel veel stallen leeg staan en vraag me wel af waarom dat dan is, snap je.
ik wil morgen ergens gaan kijken. wellicht ga ik dan daar ook kijken en kan ik het met eigen ogen zien;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:18

heel veel stallen leeg ?
mss 2 of 3.
ik vind het een fijne stal. ikm kom er ook heel lang.
ik zou zeggen ; kijk zelf even..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:13

Finestenz1 schreef:
hartelijk dank blanket,
is trainingsstal madepolder de enige waar ook reining wordt gereden? bij die ander sites lees ik niets over bodems die ook geschikt zijn voor reining. weet jij dat?

Ik ben zelf geen reiner :) Maar bij Lone Star rijden 2 vrouwen die over een paar weekjes ook meedoen met het Dutch Western Riding Festival, ook in de reining. Dus ik vermoed dat de bodem bij ons er geschikt voor is :) Leuke stal ook! Ben misschien wat bevooroordeeld omdat ik er zelf rijd, maar ik vind het er onwijs gezellig en rijd er elke week met liefde een uur voor met de trein en de bus :) (ik les er op manegepaarden).
Ik weet niet zeker of we plek hebben, er staan flink wat stallen leeg maar een deel wordt ook gebruikt als opslag of wordt onderhoud aan gepleegd :+
Kom een keertje kijken zou ik zeggen :D

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:56

Ik denk dat je het beste even naar de verschillende stallen kunt bellen of mailen om te vragen of de bodem geschikt is voor reining. Of beter nog, gewoon even langs gaan!
Want ik heb ook op stallen gestaan waar ze geen geschikte reining bodem had en ik reed ook reining wedstrijden. Dus omdat iemand reining wedstrijden rijdt, wil dat niet meteen zeggen dat de bodem op de 'thuisbasis' daar ook geschikt voor is Magrathea.. :) Je hoeft natuurlijk niet elke dag je stops en spins te oefenen om mee te kunnen doen aan reining wedstrijden..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:20

Mwoah, ze trainen regelmatig hoor. Maar je hebt gelijk, langsgaan en navragen is sowieso beter :)

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:44

en weet iemand of je bij die stallen ook verplicht bent om bij desbetreffende trainer te trainen of mag je een ander laten komen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:44

Waarom bel je die stallen niet gewoon even? :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:54

Bij ons krijgt de eigenares zelf ook les van een externe trainer. Dus ik denk van wel :) Ze is vrij netjes wat betreft het naleven van haar eigen regels namelijk.

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:02

ja ik wil morgen even langs gaan om te gaan kijken.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:10

WNL aan de rand van de afgrond?! Tja, de binnenbak staat wel hoog langs de weg... ;)

Maar wat een BULLSHIT! WNL is reining gericht en de bodem van de binnenbak is fantastisch! Ik sta er zelf en en ben zeer tevreden over de begeleiding, service, sfeer en de goede zorg voor je paard.
Ga zelf kijken/bellen alsjeblieft en luister niet teveel naar 'ik heb gehoord dat'...

http://www.wnlquarterhorses.com/
Facebook http://www.facebook.com/pages/WNL-Quart ... 3001639470

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:28

Hier een klant van Lone Star Western Stable: ik rij er al jaren met heel veel plezier en heb er nu mijn eigen paard staan.

Er zijn verschillende reiningruiters bij ons, twee daarvan starten bij de NRHA. Je kunt in onze bak heel prima reinen, maar eerlijk = eerlijk: een meterslange slidingstop wordt lastig. De twee die ik hierboven noemde rijden dan ook eens in de zoveel tijd bij een externe trainer, maar ze trainen gewoon dagelijks bij ons in de bak. Ook spins en stops.

Overigens zijn we bezig met de aanleg/vergunning voor een hele nieuwe bak, met super bodem!!! Die zit er dus aan te komen op korte termijn *\o/*

Je kunt bij ons niet je eigen trainer meenemen, maar er wordt, ook op hoger niveau, prima les gegeven.

De sfeer vind ik zelf helemaal super, dat horen we van nieuwe mensen ook regelmatig. Of je nu op hoog of laag niveau rijdt; alles gaat bij elkaar gezellig door 1 deur. En het belangrijkste: de eigenaresse heeft echt hart voor alle paarden. Ze worden prima verzorgd.

Zo, genoeg reclame gemaakt :D

http://www.lonestar-westernstable.nl
Je kunt me altijd ff pb-en. Als je belt naar de stal, vraag dan naar Caroline of Melanie :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:39

Blanket schreef:

Trainingsstal 11J mag ook wel in dit lijstje erbij. Er wordt reining gereden hier, ook op hoog niveau, ze hebben zelfs een sliding track en ook in de bak mag je je spins en stops gewoon oefenen. Frank, de eigenaar sleept de bak zeer regelmatig en hij ziet er daardoor ook altijd netjes uit. Hij geeft ook goed les en dat blijkt ook wel uit de resultaten op diverse wedstrijden. Erg leuke tijd gehad daar op stal, ben daar niet weggegaan omdat ik het niet naar mijn zin had, maar omdat ik andere (voornamelijk privé) prioriteiten heb gesteld.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:20

watg vind jij hoog niveau? is er een website van die stal?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:26

ik heb er ook nog nooit van gehoord.
ben benieuwd!

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 09:28

iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. vind het erg lastig. ik woon zelf in rhoon en eigenlijk zijn de echte reiningstallen allemaal zo ver weg. Ik ben inmiddels bij een aantal stallen wezen kijken. De eschpolder is meer pleasure etc gericht werd wel heel aardig ontvangen!! Bij wnl quarterhorses erg mooie stal. binnenbak met reiningbodem, ook echt en pluspunt. wel veel stallen leeg en vond de trainster een beetje kortaf. en jammergenoeg wordt er geen instructie van buitenaf toegelaten. WNL is wat betreft reining toch voor mij nog het dichtste bij! Trainingstal madepolder ook een mooie stal met mooie faciliteiten. ligt weer iets verder weg. Bij lonestar ben ik helaas niet geweest, vind dit na nader inzien toch te ver rijden. Blijft lastig. mij paarden staan nu bij een boertje in rhoon. ik ben er best tevreden over maar wil heel graag reining met ze rijden. een andere optie is natuurlijk om ze een keer in een bepaalde tijd mee te nemen voor reiningles maar dan kan ik thuis nauwelijks oefenen... wie heeft er nog leuke ideeen?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:40

de stallen zijn niet leeg, de paarden staan buiten... ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:47

verhuizen? :p

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:53

quarterH schreef:
watg vind jij hoog niveau? is er een website van die stal?

Er staan (of hebben gestaan) meerdere NK kampioenen en reserve kampioenen Pleasure, trail en Reining DAWRA, reserve NK. Frank van Ijmeren is de staleigenaar.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:37

nog nooit van gehoord. en met alle respect, maar reining bij de dawra zijn 2 deelnemers.....

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:36

Diezelfde persoon is ook reserve kampioen geworden op het NK..