WN: Den Bosch - Western Experience Brabant hallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:20

zullen we die dan maar geloven Tong uitsteken

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:49

ik denk dat ik wel ga Lachen lekker mooie stops kijken alleen ben n beetje blut Boos! maar dan ga ik waarschijnlijk met reenarulez hier op bokt he slush Haha! Verward

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:58

ik ga ook zaterdag.... heb mijn gezeldschap voor zaterdag al gewaarschuwd....
wil een nieuwe pad, een hood, staartzak en kom vast nog wel meer leuke dingetjes tegen waarvan ik denk....
HEBBUH,HEBBUH, HEBBUH!!!! Bloos

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:48

Nou, ik ben geweest hoor. Was op zich best gezellig, maar wat een genante vertoningen weer tijdens de paardenshows. Een trail-kampioene met een absoluut-niet-passend-zadel, opgehitste en ge-tie-downde barrelracers, vrijheidsdressuur waarbij het zweepje wel erg hard op de beentjes werd gemept door het betreffende meisje, raggende reiners (vooral die ene Belg, hebben jullie me "boeeee" horen roepen?) en een strontvervelende rollende "r" van de Vlaamse commentator. Maar ook een hoop leuke dingen hoor (maar als Nederlander begin je nou eenmaal met de minpunten he Knipoog )zoals de super-cutter van Rieky Young! Echt een superbeessie! En de Future Guys blijven natuurlijk gaaf om te zien (leuke paarden, leuke gozers Knipoog ). Vond het ook super dat er een Amerikaans jurylid aanwezig was die zeer terecht die prachtige buckskin liet winnen bij de reining en de raggende Belg diskwalificeerde. Heel prettig, een rechtvaardige jury. Ondanks zijn rollende "r" wist de Belgische omroeper de sfeer er aardig in te krijgen, en een verderop op de rij waar wij zaten wist iemand de sfeer nog meer te verhogen door een flinke joint aan te steken (kuchekuch) Haha! Verder stonden er veel leuke kraampjes vond ik en dansten er vreselijk veel mensen wat wel een supersfeer gaf. Kweenie of ik volgend jaar weer ga, ben meer een rider als een dancer, maar ik denk dat het voor de dansers echt verschrikkelijk leuk is om heen te gaan.

Pintopini
Berichten: 384
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:11

ik ben vandaag voor het eerst geweest, en die sfeer die was geweldig! Wel jammer dat er maar een beperkt aantal kaarten waren voor het paardenspektakel, greep dus net mis, volgende keer beter.
Na vandaag begrijp ik meer van hoe jullie het hebben over de gezelligheid en ontspannendheid bij de western, veel relaxter, ben blij dat ik sinds kort ben overgestapt op western, in alle opzichten!!!!!!
groetjes

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:13

Is jammer genoeg niet overal zo, maar zeker in het "danswereldje" is me vandaag opgevallen dat iedereen gewoon met elkaar die dansvloer op duikt. Mannen, vrouwen, alle leeftijden, kleding en uiterlijk boeit niemand wat, echt geweldig!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:14

Nou Bubbels dan moet je zorgen dat je volgend jaar kunt laten zien hoe het wel moet Cool
ga wel een stuk met je mee wat betreft bepaalde dingen,maar zolang je zelf daar niet(kan)rijd(en) denk ik dat je iets te hard afgeeft. Cool Het enige wat mij stoorde was die meneer(ok hij was al 67 en wilde een keer in Den Bosch rijden)die liet zien hoe het echt niet moet met publiek die misschien daar hun eerste indruk krijgen van wat western is.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:20

Ik ben tenminste zo eerlijk om toe te geven dat mijn paard (niet bepaald een reiner, en ben bezig met omscholen dus niet bepaald wedstrijd-proof) en ik helemaal niet thuishoren op zo'n wedstrijd. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan beoordelen wat goed en fout is. Ik ken misschien de hulpen niet voor spins en roll-backs, maar ik weet wel wanneer een paard protesteert en een ruiter te hard in een mond ragt en zijn sporen iets te "enthousiast" gebruikt. Maar als ik de loterij win zal ik zeker een reinertje kopen, les nemen en als het kan wedstrijden gaan rijden. Alleen was ik dan ook wel van plan om goed te zijn voor mijn paard, en ervoor te zorgen dat ie nog fatsoenlijk zijn tong kan gebruiken aan het eind van de dag. Bubbels heeft gesproken, UCH

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:26

Je kunt beoordelen wat JIJ goed en fout vind.niet wat goed en fout IS Cool

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:28

Einde discussie, want die wordt eindeloos. Een dier pijn doen IS fout namelijk.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 01:11

ben ook geweest hoor mensen!!!
jammer genoeg waren er geen kaarten meer voor het paardenspektakel...
had graag mijn aankomend instructeur even zien rijden... maar ja... dan maar wachten tot ie op jack's gaat... Nagelbijten / Gniffelen
heb wel lekker geld uitgegeven...
heb een KNALrode sleezy gekocht, een mintgroene staartzak, een kinketting en donkerblauwe beenbeschermers voor achter... OK dan!
vond dat er een supergezellig sfeertje hing... Cool

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 09:57

Ik ben ook geweest en heb als een van de weinigen hier WEL gereden (Ik was degene met de felgroene pad en het donkerbruine paard voor degenen die zijn geweest, in de amateur reining welteverstaan)

Wat ik toch wel een leuk moment vond was dat ik toen ik klaar was met warmrijden en even in de hoek ging staan er meteen 5 kinderen op mijn paard afvlogen om hem te komen aaien. Een klein jongetje vroeg heel wijs of ik ook van die truukjes ging doen die hij vantevoren gezien had (ik denk dat hij de vrijheidsdressuur bedoelde) dus ik vertelde hem netjes dat die later weer zou komen. Hij wilde weten wat ik dan wel voor onderdeel deed. Reining zei ik. Ow..... zei hij toen, Is dat net zoiets als TRAINING? Ik zei: juist, alleen dan zonder de T. Ow reining zei hij toen, hij begreep het dus wel *LOL*

Wat ik ook wel heel erg leuk vond was dat Gisela en Paulus me kwamen vertellen dat ze een volle zus van mijn paard in Amerika hadden zien staan en dat ze echt sprekend op mijn paard leek, alleen dus een merrie was. Ze stond zelfs te koop en mijn paard stond bij de advertentie genoemd als NRHA Money Earner *LOL* Ik heb nog niet gekeken op de website Gisela, maar dat ga ik snel even doen.

Dan nog even de man van 67, wij noemen hem op stal meestal Andre. Dat is nog eens iemand waar veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen. Het maakt hem echt niet uit wat andere mensen van hem denken. Hij gaat voor zijn plezier naar de WE, komt daar al van het eerste jaar 2 dagen met kan koffie en zak broodjes. Ik weet zeker dat hij vandaag weer op de tribune zal zitten om iedereen aan te moedigen. Dit jaar reed hij dus voor het eerst idd mee, waar hij het al jaren over heeft. Dat de WE zo'n gezellige wedstrijd is waar iedereen aan mee moet doen. Andre is een GOED voorbeeld voor de westernsport. Hij rijd voor zijn lol, is dol op zijn paardje Cash en heeft altijd voor iedereen een goed woord over. Rieky heeft ook al menig bossen bloemen van hem mogen ontvangen als ze weer gewonnen had. Hij is niet de beste ruiter als je kijkt naar prestaties in de wedstrijdsport, maar wel een van de ruiters die gewoon GAAT rijden omdat hij het leuk vind. Daar zouden hier wat meer ruiters/lezers een voorbeeld aan kunnen nemen, NIET banketstaaf MAAR RIJDEN!

Willeke heeft ook gesproken, Yieha Knipoog

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:09

wie heeft de goeie man gezien zaterdag die meedeet aan de western pleasure hahahah reacties graag!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:03

ik wilde vandaag gaan, maar hoorde vanmorgen dat er op dat moment 4 inschrijvingen waren voor de open reining, en dat de 2 waar we voornamelijk voor kwamen (walter bouwmeester en peter simons) beide niet kwamen (de een vond de bak te slecht en de ander zit in belgie bij een clinic). en om dan 14 euro te gaan betalen voor de overige dingen ging ons toch wat te ver.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:55

Ik stond er vanmorgen... was het paardenspektakel uitverkocht! Toen ben ik maar naar huis gedaan, ik houd niet van linedancing en ik had geen zin om kraampjes te kijken zonder geld! Ik weet wel dat ik volgend jaar dan maar reserveer..

Ik schrok trouwens wel van sommige mensen die er rondliepen zeg! Sommige mensen nemen de western lifestyle íets te serieus *LOL* Er liepen mensen rond waarvan het net leek of ze dachten dat ze een trail gingen maken van een half jaar ofzo, een ijzeren bekertje aan je broek , rondlopen met sporen en meer atributen, alleen het revolver miste nog. Hallo! Ook zag ik een of andere halve gare die zich had uitgedost als indiaan Verward Errug overtuigend hoor!

LittleChief

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:03

Ik was zaterdag naar de WE gegaan en had gelukkig de laatste 2 kaartjes voor het paarden spektakel.
Heb veel kraampjes gezien en ook veel geld uitgegeven Geld, geld!
Maar heb nu wel een gave deken met de amerikaanse vlag erop.
Ik heb op het paarden spektakel de demo gezien voor de trail dat vond ik wel gaaf, de reining heb ik ook gezien en er waren toch wel aardige slidings bij ook al was het volgens mij wel een zware bak.
Misschien dat ze volgend jaar toch nog wat meer doen met de paarden.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:51

xxxmelody schreef:
wie heeft de goeie man gezien zaterdag die meedeet aan de western pleasure hahahah reacties graag!


Wij.....
Eerst was hij aan het inrijden, en we hadden zoiets van ehhhh Verward Bij navraag bleek het om een man van 67 te gaan (zie ook een paar berichten hierboven) waarvoor z'n paard z'n alles was en die de grote wens had om ooit eens tijdens de WE (of iig in de Brabanthallen) te starten ondanks dat ie wel weet dat hij geen superruiter is. Wat anderen ervan vinden boeit hem niet. Aan de ene kant had ik wel zoiets van wat gaaf dat iemand dat dan gewoon doet, hij heeft toch maar het lef om te doen wat hij zo graag wil, je kijkt dan toch met iets andere ogen.
Aan de andere kant....het doet het beeld van de sport niet echt goed. Vooral omdat op een WE een groot deel van de toeschouwers weinig tot niets van westernrijden weten en die krijgen dan toch een ietwat vreemd beeld. Want als je dan bijv. tijdens de pleasure de speaker hoort vertellen dat op deze manier paard en ruiter zo lang mogelijke afstanden af kunnen leggen op relaxte wijze en je ondertussen iemand ziet die al stuiterend probeert z'n paard een beetje onder zich te houden...sja Lips are sealed

Die man is ZIJN dag op de WE absoluut gegund, maar toch...
Gemengde gevoelens dus.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:05

Willeke; Ik vond op zich dat die man prima reed hoor. Mijn commentaar was in elk geval op die idiote Belg gericht. En xxxmelody; die man in de pleasure reed ook de reining, en dat is de man waar ik het ook over had, echt bespottelijk.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:22

bubbels schreef:
Willeke; Ik vond op zich dat die man prima reed hoor. Mijn commentaar was in elk geval op die idiote Belg gericht. En xxxmelody; die man in de pleasure reed ook de reining, en dat is de man waar ik het ook over had, echt bespottelijk.



Nu weet ik zeker dat je beoordeling niet klopt Frusty

Want die man die jij prima vond rijden was dus de man die ook in de pleasure reed.DUS in zin 1 rijd hij prima en in zin 2 bespottelijk????

ff voor alle duidelijkheid in de pleasure reden 2 mensen

Andre en Jessie Goossens

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:31

ik was vandaag. Vel kraampjes Haha! en gelukkig konden we via via nog kaartjes krijgen voor het spektakel waar dazar kwamen we eigenlijk voor. Sorrie maar die bejaarde linedance zangeres had echt een ***stem
En in de reining was een supermooie buckskin en hij was goehoed *LOL* echt toppie Haha!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:43

Als het volgend jaar weer zo gaat dan ga ik niet meer.

Het was best gezellig hoor.... Maar voor die winkels hoef ik er niet naar toe, daar kan ik het hele jaar gratis naar binnen.
Ik kwam echt voor de wedstrijd en als er dan 3 deelnemers in de Pleasure zijn en 6 in Reining (was vandaag... zondag)... jaaaa.
Dan kan je beter naar elke willekeurige wedstrijd in Nl gaan waar je gratis naar binnen kan en waar je 20 deelnemers kan zien....

We hebben wel lekker rondgeslenterd... keb nog een buckle gekocht enzo....
Maar van mij hoeft het niet meer zo.

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:13

Ik ga elk jaar maar deze editie vond ik echt zwaar tegenvallen. Alles was veel kleiner opgezet dan in eerdere jaren. Ze hadden een kleine bak met maar 1 tribune. Eerst gebruikten ze een grote bak met aan alle zijden tribunes. Ik was er met een vriendin die er voor de eerste keer kwam. Een half uur na aankomst wilden we nog kaartjes halen voor de show en waren ze al weg. Ja logisch ook als er maar 1 tribune is, dan is het zo vol. Ik ga voornamelijk voor de show, maar ook voor kraampjes kijken. Dat was nu ook veel minder. Toen ik de eerste keer ging waren we daar om 11:00 en gingen we pas om 20:00 weg. Er was gewoon een hoop te bekijken en het was druk, nu was het dus echt tig keer minder en heel wat minder mensen. degene die normaal nog geen kaartje hadden stonden in een rij waar je misschien wel een 3 kwartier moest wachten, nu liep je gewoon naar binnen. Dit is even om te vergelijking aan te geven. Als het zo doorgaat dan is er over een aantal jaar geen WE meer.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:48

ik ben zondag geweest en MEN wat een afgang voor Iwan Peeters, als je zag wat een klerenstreek hij uithaalde bij een van zijn paarden ( rond om belachelijk ) zijn paard moets gaan dood liggen maar dat deed hij niet achter de schermen gaaf hij dit dier er ff van langst. Heb er foto's van genomen mensen kinderen als je dit vrijheidsdressuur noemt dan stop ik er van daag nog mee Boos!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:32

Waarom schaffen ze het paardenspektakel dan niet gewoon af Haha!

De meeste komen toch om nieuwe warmhoudbekers voor hun choco te kopen Tong uitsteken
Waar overigens niets mis mee is, maar ik krijg steeds meer de indruk dat het twee werelden zijn Lachen

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:22

Ik had het ook na 1x al bekeken Lachen