Ik heb een heel kort filmpje van mezelf en mijn paard in galop in het bos, en ik vind het wel zo ontzettend moeilijk om te beoordelen hoe ik zit! Zeker in een westernzadel, vandaar dat ik het topic hier open. We rijden eigenlijk alleen maar buiten aan een lange teugel, in galop op 2 handen, waarom weet ik nieteens, en daar gaat het me niet zozeer om, meer om mijn zit dus. Ik vind zelf dat ik nog best wat stuiter in het zadel, maar nogmaals, vind het erg moeilijk om mezelf zo op film te beoordelen dus vandaar dat ik jullie mening vraag. Ik rijd maar 1 keer in de week ongeveer, paard staat dag en nacht buiten met inloopstal (met vriendjes, veel hooi, liefde, bewondering, etc., etc..
). Ik heb van mijn 5e tot mijn 10e ongeveer gereden (Engels), daarna zo'n 14 jaar niet, en nu sinds een jaar weer denk ik. Paardlief hoeft dus alleen maar af en toe mee op buitenrit, verder vraag ik niks serieus van haar en dat blijft ook zo, vind de omgang met en het zorgen voor net zo leuk. Wel zou ik het leuk en nuttig vinden om weer wat te gaan lessen, maar vind het dus erg moeilijk om een niveau aan mezelf te plakken. Vind zelf de balans tussen hakken uitdrukken/op de beugels steunen en juist op m'n kont zitten lastig (vooral in galop), en dat zie ik ook wel in dit filmpje. Verder is het contact op de teugels minimaal, maar dat is bewust (of het goed is, is een tweede
), heb hier eigenlijk m'n teugels veel meer op maat dan gewoonlijk. Nouja, genoeg woorden van mijn kant, ik ben erg benieuwd naar jullie tips! http://www.youtube.com/watch?v=ui7HfD4dCJc&feature=plcp
misschien bovenstaande tips opvolgen.