MissFreubel schreef:Bedankt Hollywood voor je uitleg, maar dat van die verdienste (lifetime earnings) dat wist ik. Maar zoals QH hierboven schrijft idd, dat van die 10 punten. Hoe zit dit, dat was eigenlijk mijn vraag, sorry als het niet duidelijk was. Hoe kom je dus aan die tien punten.
Dat is afhankelijk van welke plaatsing je behaalt en hoe groot het deelnemersveld is. Ik geloof trouwens dat het iets van 20 of 25 punten zijn die je mag halen voor je de novice uit moet. In ieder geval kan je dit allemaal gewoon nalezen in het AQHA handbook dat te downloaden is van hun website. In het hoofdstuk Showregulations of Showrules zal het ongetwijfeld allemaal staan.
Verder worden alle uitslagen geregistreerd bij de AQHA zij houden bij hoeveel punten paard en ruiter verdienen. Voor de novice geldt trouwens dat het punten per ruiter is. Dus als je met 2 of 3 paarden start zal je waarschijnlijk sneller aan die punten komen.
@TS verdere aanvulling: Je hebt plus en minpunten en daarbij ook nog penalty's die afgetrokken kunnen worden van de score.