[WN] Start van mijn Westernavontuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Assenderp

Start van mijn Westernavontuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:55

Hoe mijn western avontuur begon.. /3

Donderdag 30 mei 2012 wat ik nog even in de Dier all-in xxl, daar sprak verkoopster Janet vd Wijk mij aan of ik de volgende avond nog mee wou doen met een clinnic western rijden, dit met je eigen paard.
Omdat ik eigenlijk niet met mijn eigen sensibiele merrie heen wou beloofde ik haar terug te bellen of ik zou komen ja of nee.
Mijn moeder was diegene die zei, doe maar gewoon met Zola, ze zal het hartstikke leuk vinden en zo niet dan gaan we weer naar stal.
Zo gezegt zo gedaan, Vrijdag 31 mei 2012 maakte ik zola klaar voor ons nieuwe avontuur en ging ik richting de manege.

In het middelpunt van de bak stond een geweldige arabische ruin in western outfit met veel blingbling het was Paulette Zorn met haar paard Fabanco.
Afbeelding

Bron: http://www.eguidact.nl

Samen met eigenaresse van The Oregon Trail Tack Store, Monique Vermeer legde ze wat uit over het western tuig en de zit enz. Nadat iedereen de uitleg goed snapte en er geen vragen meer waren hielpen Monigque en Paulette ons met het zadelen van de eigen paarden. Ineens was mijn KWPN Dressuurpaard omgetoverd tot een stoere bok, wat zag dat er anders uit! omdat de merrie vrij kalm reageerde besloot ik er gewoon op te gaan en gaf Paulette ons een snuffelclinnic western rijden op onze eigen paarden.
Ondanks dat ik en Zola niet alles snapte en niet alles goed ging was het geweldig om te doen! _/-\o_ Eenmaal thuis ben ik opzoek gegaan naar een Ranch dicht bij ons in de buurt, Al snel kwam ik op de site van Silver Ranch in Oosterwolde. Ik heb direct contact opgenomen met de Ranch en heb de zestiende van Juni 2012 mijn eerste officeele westernles!

ik ben me op dit moment nog overal aan het inlezen, foto's kijken en ervaringen aan het lezen van andere mensen, tips en vedere informatie is altijd welkom!
ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden over hoe de eerste les was! :D
Laatst bijgewerkt door Duke op 04-06-12 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onnodige opmaak (lettergrootte) gewijzigd + niet werkende links naar foto's verwijderd

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:06

Let op met die eerste les op een western paard want dit is zeeeeeer besmettelijk. :)

Ga eens kijken op www.thinklikeahorse.org, dit is de site van een Amerikaanse trainer met heel wat info en zo krijg je een beeld van de western sfeer.
Let wel op er staan filmpje op "how to do" en "how NOT to do".
www.aqha.com en www.apha.com zijn de websites van de quarter en paint stamboeken met heel wat info.
www.dequarter.nl is de site van een Nederlands western tijdschrift.

Welkom in de western wereld

Duke

Re: Start van mijn Westernavontuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:50

Assenderp: je fotolinkjes werkten niet en dus heb ik die verwijderd.

Leuk trouwens! Paulette is mijn vaste instructrice. ;) Heel fijn om van haar les te hebben.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:49

Tof verslag en wat leuk dat je door de eerste kennismaking met westernrijden gelijk zo enthousiast bent geworden +:)+
Bij de Silver Ranch ben je aan het goede adres voor lessen, alvast heel veel plezier met je eerste les!

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 21:18

ik zag inderdaad dat de foto's het niet meer deden, zal kijken hoe ik dat kan gaan fixen.
dankjewel in ieder geval!
en ik ben ook erg benieuwd naar mijn eerste les! spannend! :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:51

En weer één!!! (En dan zeg ik altijd, uit eigen ervaring: )

******PAS OP******
HOOG VERSLAVINGS GEHALTE

:)) :=

Geniet ervan, het zal een wereld voor je openen! (en ben heel benieuw naar je vervolg topics!)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:37

inderdaad bij de silver ranch zit je op het goede adres denk dat ik je nog wel zie 16 juni ben er nml elke weekend,hoe laat is je eerste les,mijn paard is door kelly getraind en staat nu in pension op de silver ranch.westernrijden heeft inderdaad een hoog verslavings gehalte.
1 juli is er een wran wedstrijd op de silver ranch mischien wel leuk om te gaan kijken.gr sandy

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:55

Gimme_Spurs schreef:

******PAS OP******
HOOG VERSLAVINGS GEHALTE

Geniet ervan, het zal een wereld voor je openen! (en ben heel benieuw naar je vervolg topics!)

potverdikkie, je was me net voor.

de 16e is die verkocht. en raakt ze haar "postzegel" (dressuurzadel) niet meer aan :=

veel plezier bij de Silver Ranch. leuke manege, leuke mensen. errug leuke paarden :D

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:06

ik heb om 10 uur de les! samen met mijn moeder, kan niet missen! =)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:06

je hebt dus na de groepsles les spannend,ben zelf nog aan het werk .ik rij meestal tegen vier uur ,mijn paard heet peppy je zult hem ongetwijfeld wel ontmoeten .staat bij de manege paarden op het land.ik heb veel gelest op nippy een painthorse merrie super leerpaard,ben benieuwd op wie jullie gaan rijden,we zullen ongetwijfeld elkaar wel een keer ontmoeten ik rij een keer per maand mee met de groepsles op zaterdagochtend om 9uur succes 16juni we horen het wel hoe het ging gr sandy

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:35

Ik kom ook even mee lezen :D , ben zelf ook (voorzichtig) aan het overstappen naar het westernrijden!
Ook met een kwpn'r haha!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:55

je kunt met een kwpner gerust western rijden alleen hij zou nog omgeschoold moeten worden,zou het laten doen door een deskundige ,bij de wran kun je met alle rassen terecht als je wilt wedstrijden rijden succes gr sandy

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 17:59

ik stap niet over met paard hoor, mijn eigen kwpner staat te koop, daar zoek ik een fijne plek voor. als blijkt dat ik na mijn eerste les inderdaad voor altijd het dressuurzadel wil verlaten ga ik lekker in de leer bij een ranch. =) 1 JULI ben ik van plan te komen sandy gezellig, ben je ook van de partij? kan wel wat uitleg gebruiken hahaha.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:01

O oke, sorry dat stuk heb ik even gemist :+ .

Ik ben benieuwd hoe je het vindt :)

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:02

hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! haha. en ja inderdaad ik zal mijn ervaring met jullie delen! ik wou dat er al de 16e was! =)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:02

hoi ben 1juli ook van de partij ik start nml zelf met mijn paard die dag level 5 .leuk dan zie ik je dan,als je nog wat wilt weten vraag gerust ook op de wedstrijd zelf kun je me altijd vragen tot 1juli gr sandy

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:09

als ik level 5 hoor moet ik direct aan pacmen denken.. haha. hoelaat begint het? dan zorg ik dat ik er ben!

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 14:42

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:48

de wedstrijd begint om 9uur beginnen met de laagste klasse level5 zit alleen walk en jog in vanaf level4de lope erbij dus met galop.het is een zeer leuke en gezellige wedstrijd in level 3 ,2,en 1heb je het onderdeel reining.we beginnen eerst met het onderdeel aan de hand daarna onder het zadel .gr sandy

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:50

en hoe ging het zaterdag?

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:30

ja, ik ben weer op bokt!
het was zaterdag erg leuk, maar wel lastig hoor! mijn moeder vondt het ook geweldig! ze zat op jessie, en ik zat op de rug van frosty. erg leerzaam!

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:08

Paintless schreef:
Gimme_Spurs schreef:

******PAS OP******
HOOG VERSLAVINGS GEHALTE

potverdikkie, je was me net voor.

de 16e is die verkocht. en raakt ze haar "postzegel" (dressuurzadel) niet meer aan :=

veel plezier bij de Silver Ranch. leuke manege, leuke mensen. errug leuke paarden :D

Hahahaha sorry! := (maar je mag het best nog een keer bevestigen hoor... :j )