Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Beessie heeft een stuk meer humor
, is de makkelijkste in omgang, maar tegelijkertijd ook de moeilijkste. Moet dubbel zo sterk in mn schoenen staan. 
spicegirl schreef:dat ben ik niet met je eens.het merendeel van de Q/P komt terecht bij minder ambitieuze , of minder getalenteerde/gefortuneerde eigenaren..de app altijd dan.
appies worden nog steeds meer op kleur gefokt, als prestatie.de paints zijn daar grotendeels van teruggekomen.
er zijn hier zat trainers, die niet aan een app beginnen.
ik ken er 1 in NL.( nu met pensioen) die op hoog niveau pleasure liep.
en in duitsland lopen er geloof ik 2 erg leuk in de reining.
dat is procentueel gezien veel minder.
en ik kan spreken uit ruime ervaring, van vele jaren.(ik ken uiteraard niet alle apps nu,maar toen wel )

sflj schreef:Ik heb er geen cijfers van, dus procentueel zou ik t niet weten. Feit is natuurlijk wel dat -tig maal meer Quarters zijn en dus de kans dat er daar meer van op topniveau lopen, groter.
Er zijn zat Appaloosas die stukken beter zijn dan de meeste Quarters in Nederland.
Maar zoals ik al zei; waarschijnlijk probeert ze m toch niet voor de topsport te verkopen en is dit paard niks minder dan -laat ik t nog ruim nemen- 98% van de quarters in Nederland, dus zou dat geen belemmering moeten zijn.
Trainers die niet aan bepaalde paarden beginnen om het ras, zijn waardeloze trainers. Een goede trainer kan elk paard verbeteren.
De gemiddelde Appaloosa (bestaat die?) is misschien gevoeliger of heeft andere eigenschappen waardoor ze niet de makkelijkste paarden zijn. En aangezien er hier niet veel echt goeie trainers rondlopen, zullen er veel zijn die daar misschien niet mee om kunnen gaan maar dat zegt meer over het niveau van de trainers dan dat van de paarden. Heel veel 'topsportpaarden' zijn niet de makkelijkste en een trainer moet van goeie huize komen om eruit te halen wat erin zit.
Dit geldt natuurlijk ook voor de meeste ruiters en dan vinden ze het paard maar 'een poedersuiker'.
Mijn Appaloosa merrie is cooler dan de meeste quarters bij ons op stal , en op wedstrijd doet ze het ook voor je , je moet haar alleen geen dingen afdwingen , want daar is ze niet altijd van gediend (ik pik ook niet alles van een ander), maar dat wijt ik meer aan het feit dat ze een flessekind is en ietwat verwent!!
ladypaard schreef:ik heb een appie kwpn x ? met blijkbaar echte appiekarakter (zeiden anderen). Kan toch zeggen dat het inderdaad totaal iets anders is dan mijn andere (kwpn) paard. Beessie heeft een stuk meer humor
, is de makkelijkste in omgang, maar tegelijkertijd ook de moeilijkste. Moet dubbel zo sterk in mn schoenen staan.
Maar heb verder geen ervaring met quarters e.d. en heb ook nog niet te maken met rijden (:D gelukkkig)

criollolover schreef:*knip*
Mijn Appie is absoluut niet vervelend, maar wel eigenzinnig.
Ik vind zelf dat je de appie geen vervelend ras kan noemen...