Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dapperdier schreef:Vat houden als een bosje bloemen is mij verteld. Ik heb er zelf nooit mee gereden, maar die losse teugel lijkt me handig om een klap mee uit te delen.
er een klap mee uitdelen. Het losse deel bungelt namelijk naast het paard. Als een paard gaat bedenken dat zo'n los bungelend deel ook een klap kan opleveren, wordt het het niet rustiger op...

Anya schreef:stelling vragen is idd waarschijnlijk moeilijk met een Romal. Hier heb ik dus geen last van omdat B'elanna ook engels dressuurgereden is. Stelling vraag ik met mijn binnenbeen. Dus dat nadeel valt weg...
Ods"]
[quote="Anya schreef:stelling vragen is idd waarschijnlijk moeilijk met een Romal. Hier heb ik dus geen last van omdat B'elanna ook engels dressuurgereden is. Stelling vraag ik met mijn binnenbeen. Dus dat nadeel valt weg...
Anya schreef:Ods inderdaad.... daarom geloof ik niet zo in stelling vragen met de teugels. Ik vraag stelling met het binnenbeen en mijn buitenbeen naar achter iets wakend moeten ervoor zorgen dat ze stelling door haar hele lijf heeft. Dus kortom... Dat je met een romal wat minder speelruimte bij de teugels hebt vind ik niet zo'n probleem... Je moet het nu wel met je benen oplossen...
Dus alleen stelling in de hals...is niet mijn argument
Het word zo vaak verkeerd verteld, MAAR er zijn maar weinig mensen die zo rijden!! Als ik kijk naar de nagevelijkheid bij een paard zie ik VEEL paarden die helemaal geen halsspier hebben! Dan weet ik al genoeg, dat zijn dieren die met het neusje laag leren te lopen zonder de rest van het lijf te gebruiken, omdat de ruiter dat niet vraagt. Overgens zie je dit vaak bij de rukkers en plukkers!!