[WN] Ik wil westernrijden, maar hoe haal ik mijn ouders over?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Summerfly

Ik wil westernrijden, maar hoe haal ik mijn ouders over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 15:42

Hallo!

Ik heb als 11-jarig meisje zo mijn problemen met m'n ouders thuis. :') Ik heb het er ongeveer een jaartje geleden met m'n pa en ma over gehad om Western te gaan rijden. 'Ja, we kijken wel even wat rond, blablabla.' Bij verschillende stallen geweest en veel informatie opgezocht etc. Kwam er toen achter aangezien ik F2 reed, dat ik nog even verder wilde met Dressuur. Nu begint het toch weer een beetje te kriebelen...
Kunnen jullie mij advies geven? Waarom nou Western? Wat maakt het dé reden om Western te rijden? Is het de moeite waard om een 5-FNRS sterren-manege op te geven? En het belangrijkste: Hoe haal ik mijn ouders over? Ze vinden de Western eigenlijk niet veel waard en 'nutteloos voor de toekomst'...

Groeten, Summer2000.
Laatst bijgewerkt door Duke op 20-04-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

piggeljay

Re: Hellup?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:00

Geef eerst eens aan waarom jij zelf western wil gaan rijden?
heb je genoeg van dressuur of denk je dat het gewoon leuker of makkelijker is

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:42

Hoe bedoel je nutteloos voor de toekomst? Als je top dressuur ruiter wilt worden en daar je geld mee verdienen, ja dan is het vrij nutteloos. Anders zou ik niet zo goed weten waarom de ene rijstijl beter is voor je toekomst dan een andere...
Verder zou je mee kunnen kletsen in het hk topic 'van dressuurmuts tot westerhoed' of zoiets dergelijks. Daar kletsen een stuk of wat overstappers.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:04

Troi, Ik snap ze zelf ook niet. :n
De reden? De westernsport heeft mij vanaf het eerste moment al heel erg aangesproken. Ik ben de dressuur niet echt zat, maar ik wil wel graag iets anders. En aangezien ik dol ben op lekker ontspannen galopperen etc vind ik het ook echt iets voor mij. :j
Dusja... Ik ga sowieso even zeuren om een proeflesje bij Crazy Cowgirl Ranch of the 3-b Riders, weet niet wat aanbevolen is omg. Rotterdam. :P

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:07

hee summer!

ik weet niet waar je woont, maar esther de vries geeft clinc's voor dresuur ruiter om te kijken en te "proeven" wat western rijden is.

is altijd op de zaterdag. Site http://www.estherdevries.nl

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:08

Pintopini

Re: Ik wil westernrijden, maar hoe haal ik mijn ouders over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:25

Als evt opties blijfen die je zelf al hebt neer gezet, zou ik zeggen vanuit Rotterdam gezien, bijna even lange reistijd heb je ook country stables in Voorschoten/Wassenaar.

Maar wat ook al eerder is gezegd ga eerst echt na waarom je western zou willen rijden?? Want zodra je dat weet weet je ook wat je tegen je ouders kan zeggen! Maar echt western rijden is ook echt trainen en oefenen, het "lijkt" gemakkelijk maar dat is het niet!!!

Ik hoop dat je met orientatie kan vinden wat je wilt en dat je een leuke een mooie paardenervaring zal krijgen, in welke disipline dan ook!!!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:22

Je bent 11 jaar...wees blij dat mág paardrijden, welke discipline dan ook..
Als je volwassen bent en zelf geld verdiend, kun je de keuze alsnog maken, tot dan heb gewoon plezier van het paardrijden! :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:23

Het was ook stom van mij om gelijk te zeggen dat ik definitief over wil stappen, want dat is niet zo. Ik wil het sowieso wel proberen. Dat ik denk dat Westernrijden makkelijk is: Dat dacht ik de eerste keer. Nu niet meer. Nu weet ik dat er achter Westernrijden ook maanden, jarenlange training schuilt voor 'de perfecte cirkel' of 'de perfecte spin'. Ondanks dat, Ods, bedankt voor het verduidelijken, kon er toen even niet op komen. :j
Ik ga zeker wat ondernemen, maar doe het wat rustiger en minder overenthousiast. :x

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:37

Sorry, edit: Bedankt Duke voor het verduidelijken. :)

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:26

Je zou in ieder geval tegen je ouders kunnen zeggen dat je een paar lesjes wil proberen.
Je hoeft er dan toch niks voor op te geven?? En stel dat het western je niet bevalt, je kan toch altijd terug naar dressuur?? En zoals ook al eerder werd gezegd, als je ouders nu niet meewerken, kan je over aantal jaren nog je eigen zin gaan.. toch?

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:51

Zoek een leuk en professioneel adres voor een goede proefles en neem je ouders mee om ze enthousiast te maken. Rijden ze zelf ook? Dan kunnen ze leuk eens meedoen.
Als het ze dan nóg niet aanspreekt, dan hebben ze het in ieder geval wel een eerlijke kans gegeven en weten ze waar ze het over hebben.

Wat is er volgens jouw ouders zo "nuttig" aan dressuur? Wil jij er je werk van maken?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 06:54

Tja, dat ligt eerlijk gezegd ook een beetje aan mezelf, ik wilde altijd bij de bereden politie, maar dat spreekt me niet meer zo aan. Ik wil iedereen graag bedanken voor de tips. :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:38

Bereden politie is ook heeeeel moeilijk om bij te komen..
Maar succes met je ouders! Als ze net zo enthousiast worden als jij, komt het helemaal goed! :)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:33

Trouwens, nu het volgende probleem: wat raden jullie aan voor westernlessen omg. Rotterdam? Zat zelf al te kijken bij CCR...