Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mrie schreef:Eelt??? Wahahahahahaha![]()
Dacht het niet, Als het inderdaad van het zadel komt dan past dat dus gewoon niet. Maar het kan ook rainrot, een schimmeltje, een genezende schaaf of beet van een vriendelijke collega, een wondje wat ontstaan is omdat het paard heeft liggen rollen op een steentje, komen.
dodyg schreef:nu vertelde hij mij dat dit normaal is bij westernzadels dat dit altijd is eerst en dat ze hier dan een eelt laag op krijgen?
dodyg schreef:Wat een belachelijk onzinnige uitspraak dat paarden eelt moeten kweken. Een zadel hoort goed te passen en geen enkele plek te veroorzaken. Heel slecht teken zo'n opmerking......... nu vertelde hij mij dat dit normaal is bij westernzadels dat dit altijd is eerst en dat ze hier dan een eelt laag op krijgen?
kan mij iemand hier meer over vertellen ik heb helemaal geen ervaring met westernzadels en heb zo mijn twijfels over deze uitleg
Lijkt me flink pijn doen als er steeds weer een zadel over schuurt. Dat er met gekwetste plakken nog op gereden wordt verbaast me. Zeker bij een jong paard wat je positieve ervaringen en vertrouwen met het rijden bij wilt bijbrengen.Citaat:kale plekken heeft met korstjes
dodyg schreef:Tweede slechte teken. Een paard hoort bij inrijden niet regelmatig te ontploffen en er bokkend er vandoor te gaan. Daar gaat duidelijk het nodige mis. Beide zaken samen zouden voor mij reden zijn het paard per direkt op te halen en geen enkele keer meer nog te laten berijden. Je vergroot de problemen met elke keer dat je er weer op gaat zitten als het resultaat schade aan schoft en bokken is......... dat ze sommige dagen uit het niets ontplofte en er bokkend van door ging.
Gelukkig kan jij nog voor jezelf nadenken en ben je het na gaan vragen. Inderdaad als de sodemieter weghalen daar dat paard en naar een trainer brengen die er wel verstand van heeft.
dit is zeer waarschijnlijk ook de reden dat je paardje er bokkend vandoor gaat -hij wil dat pijnlijke ding van zn rug