Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(ik heb een klein tinkertje, met korte beentjes.. dat word nog een uitdaging om geen dribbeltje te maken maar een lekkere jog) Diaz schreef:Ook bij westernpaarden moet de jog aangeleerd worden, het is niet bepaald een standaard gang (zoals tollgang bij ijslanders er standaard in kan zitten)

Dan ga je te ver, vind ik persoonlijk.
_Melanietje_ schreef:hoi,
je kan zeker andere paarden dan alleen de quartes,paints,appaloosa de westerngangen leren. Ik heb zelf twee kwpn'ers omgeschoold 1 van de twee kon echt fantastisch joggen en lope..

Yamcha schreef:Wat jij nog even vergeet te melden, Marjolein, is dat een Quarter een totaal andere bouw heeft als een KWPN: Quarters zijn vaak wat overbouwd, met een dikke kont, en nogal wat aanleg om erg gespierd te worden, vooral daar, en bij KWPN-ers zie je liever dat de schoft gelijk is aan het kruis of hoger, niet lager.
Verder heeft een Quarter van nature veel vlakkere gangen dan een KWPN, als je de gangen van een KWPN zo zou willen krijgen zou je ze een beetje verknallen.......
).