[WN] tinker western laten beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nataschja

tinker western laten beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 10:53

Weten jullie iemand voor me ? Mijn tinker is in mei 3 en wil alvast begin laten maken vd zomer, dan wintertje rust en in het voorjaar 2013 weer oppakken.
Ik woon in Essen 2910 net in Belgie over de grens bij Roosendaal/ Bergen op Zoom.
Ik heb al contact gehad met Shari Verreth (http://vs-horsetraining.webs.com/training.htm‏)
, en dat lijkt me prima.
Heeft iemand ervaring met haar ? Je geeft toch je paard uit handen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:06

Ik ken Shari persoonlijk goed en je paard gaat bij haar in goede handen zijn!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:13

Nee, geen ervaring mee en de naam zegt me ook niets ( maar ik ken dan ook niet iedereen :o ). Er zijn (te)veel trainers en ik zou, ongeacht bj wie je jouw paard laat trainen, altijd zelf "mee trainen". Dus zorg dat je regelmatig gaat kijken, zelf ook op je paard rijdt zodat je "meegroeit" en alles goed in de gaten houdt.
Ik heb even de filmpjes van Shari bekeken en ondanks dat er weinig echt fout gaat ( een 3-jarige op een shank! :?; zal wel een reden voor zijn... ) zou het mijn persoonlijke keus niet zijn om mijn paard naar iemand toe te brengen ( maar dat komt ook omdat ik mijn paarden altijd zelf train ;) ).
Maar gezien Dana82 aangeeft dat het wel in orde is ;) zal het dat ook zeker wel zijn!

nataschja

Re: tinker western laten beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 11:15

sorry ik weet niet eens wat een shank is ?
Ik hoor ook hoop goeds over jan pieter koopman maar die zat in Oud gastel en nu niet meer, kan hem nergens vinden maar die zit meer in mijn buurt. En omdat ik daarna ook les wil zou het beter zijn als dat thuis kan. En dat is voor Shari V te ver. (meer dan een uur)

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 11:18

heb het nagekeken. Oke ik begrijp wat je bedoeld maar ik laat de mijne om te beginnen zeker bitloos beleren.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:32

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:37

Ze zal idd haar redenen wel hebben gehad om die shank reeds dan te gebruiken ;) . Als je verder kijkt dan zie je wel degelijk dat ze begint met een gewoon snaffle'tje.
Ik weet idd wat Shari kan en hoe ze haar paarden beleert. Ik sta er steeds van te kijken hoe ver ze sommige, toch dikwijls misreden, paarden krijgt. Ze is natuurlijk geen top-wedstrijd ruiter maar onder de hele groep van mensen die zich trainer noemen, staat zij zeker bovenaan mijn lijste van beste keuzes.
Ik heb met haar ook de cursus trainer B gevolgd in het Syntra. Omdat ze zelf gezondheidsproblemen had met haar eigen paardje, kwam ze dikwijls met paarden die bij haar op training stonden. Zeker niet makkelijk om dan meteen in te pikken met zo'n groene paarden, maar ze deed het maar toch en dikwijls reed ze de meesten van ons naar huis.
Ze heeft lef, ze is consequent en een doorzetter, toch kwaliteiten om een jong paard op te leiden.

@ Elcid: wat een vertouwen in mij haha. Maar idd, moest ik zoiets hebben van "dat zou ik toch niet doen", dan zou ik dat per PB'tje aan de TS laten weten. Shari mag best wat reclame krijgen, ze is goed bezig dus waarom niet.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:45

Je kan ook naar de 2lazyseven ranch gaan in Nieuwmoer of JP Koopman in Bergen op Zoom

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 11:52

Over de lazy 2 7 kan ik een boek schrijven maar dat zal ik hier niet doen, laten we het er op houden dat ik mijn paard daar niet laat beleren.
Maar mss dat ik daar wel ga lessen nadien met mijn eigen paardje want ik woon er vlakbij en het systeem op zich is op zich super, en bitloos ook. Ik heb hier wel super grondlessen geleerd 3 mnd paar x per week met mijn eigen paard maar die heb ik verkocht. Dus het voordeel hiervan is dat ik het grondwerk allemaal zelf al kan doen, en de manier sluit ook aan op Shari.
Fijn om te horen dat Shari goed bezig is moet dat mss maar gewoon doen. Ga nog wel effe informeren bij die JP omdat dat dichter bij is. Ik had gekeken op die site maar er staat een site van hem bij die niet meer klopt. Dus ik heb hem gemaild, hopen dat dat wel klopt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:55

@Dana; ik zou mijn paarden zeker nooit naar een "top- wedstrijd" brengen omdat die vaak op een andere manier trainen dan ik voorsta en er is ook een groot verschil tussen wedstrijden rijden en paarden op de juiste manier beleren, al zijn er natuurlijk ( niet veel!) ruiters die beide kunnen.! Liever iemand die gewoon goed rijdt en eerlijk is met paarden dan iemand met een uitpuilende prijzenkast die paarden snel trucjes leert op soms twijfelachtige manier.
En, ach, we moeten elkaar toch kunnen vertrouwen!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:08

ElCid schreef:
@Dana; ik zou mijn paarden zeker nooit naar een "top- wedstrijd" brengen omdat die vaak op een andere manier trainen dan ik voorsta en er is ook een groot verschil tussen wedstrijden rijden en paarden op de juiste manier beleren, al zijn er natuurlijk ( niet veel!) ruiters die beide kunnen.! Liever iemand die gewoon goed rijdt en eerlijk is met paarden dan iemand met een uitpuilende prijzenkast die paarden snel trucjes leert op soms twijfelachtige manier.
En, ach, we moeten elkaar toch kunnen vertrouwen!

Helemaal correct! Het is zo moeilijk om iemand te vinden die je paard op een goede manier opleert, op de manier die jou ook bevalt.
Ik was eigenlijk blij verrast dat Shari haar naam hier viel. Het is zeker niet makkelijk om aan trainingspaarden te komen, zeker voor mensen zoals Shari. Juist omdat ze geen bekende namen zijn en in die regionen heb je veel wanna-be trainers. De meesten gaan dus liever bij een bekende naam met veel prijzen. En het zijn juist dikwijls die mensen die paarden teveel willen vragen of die gewoon weg geen tinker op training willen. Het zijn mensen zoals Shari die de recreatieruiter een heel eind weg kan helpen en zulke paardje een goede basis kunnen meegeven zonder dat je je blauw betaald of een kapot paard terug krijgt.

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 13:20

Ik heb haar gevonden via internet ze had ergens een advertentie gezet op marktplaats ofzo. Heb het toen haar site gelezen en dat zag er allemaal super uit en ik vind het een redelijke prijs. Ik dacht ik zoek haar eens op op bokt maar nix kunnen vinden alleen een fotoshoot. Gegoogled nix. Daarom zelf een oproepje geplaatst. Prijzen zeggen mij ook nix ! Ik wil dat het vriendelijk gebeurd en ik dacht dat ze in Putte vlakbij mij woonde maar het is een andere Putte 1,5 uur bij mij vandaan. Dat is jammer..maar ja wel overkomelijk.

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 13:21

Als het allemaal doorgaat en goed is bevallen zal ik het hier ook wel zetten !

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:31

Shari ken ik niet maar Jan Pieter Koopman kan ik zeker aanbevelen. Met mijn vorige Haflinger heb ik daar in een ver verleden nog les van gehad (toen werkte hij nog bij Peter Simmons geloof ik) en dat ging altijd rustig, vriendelijk en eerlijk.

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:23

Jelita staat nu ook bij JP in training in Bergen op zoom. Ga er straks ook weer heen!

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:10

ahhh dan kan jij me misschien zijn tel. nummer geven want op mail reageert ie niet. En wat kost t ? Hoe lang moet ie daar zijn ? Wat kan hij daarna ? Kon hij alwat ? Is het een fjord ? (de mijne een tinker) en komt hij daarna aan huis voor begeleiding ? Hoop vragen.
Hoe lang staat ie er al ? en krijg je tussendoor les ? Etc Etc

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:53

Shari weet met wat ze bezig is hoor. Je zal idd geen wedstrijd resultaten vinden van haar, maar zij kent meer van western dan menig wedstrijd ruiters !!!
Laatst bijgewerkt door alyel op 22-03-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:25

Nee, Jelita is een paint. JP is meestal druk bezig en zal beperkt achter zijn computer zitten. Ik zal zijn nummer pb-en. Het beste kun je al je vragen aan hem stellen en eens gaan kijken of zijn wijze klikt met jou.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:36

Mireille van Soldt is ook neergestreken in Zeeland, kan haar van harte aanbevelen, ze heeft mijn jonge paardje ook zadelmak gemaakt en ik heb altijd heel fijn les van haar gehad.
http://www.mireillevansoldt.nl/

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:25

Barbara Ceusters, zit zei ook niet bij jou in de buurt?

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:41

Weet ik niet ?

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:33

Barbara zit in Waterloo (als ik het goed heb), erg nette ruiter en traint ook koudbloeden. Op het moment een fjord.

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:19

Hey,

Wij van de Crazy Cowgirl Ranch trainen ook paarden.
We hebben zelf een aantal haflingers en een tinker beleerd en die doen het erg leuk!
Zie ook onze site www.crazycowgirlranch.nl

Mijn wedstrijd paardje is een kruising tussen een haflinger en een welsh/Arabier
Zij heeft erg goed gepresteerd op de wedstrijden in de pleasure en horsemanship.

Groetjes
Shannon
Crazy Cowgirl Ranch

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:03

Wanner Diaz eindelijk zo ver is gaat ze naar Shannon ;)