staartsok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 15:34

Bestaat er zoiets als een geval dat je om de staart van je pony kunt doen waardoor de schade beperkt blijft tijdens het schuren? Mijn pony haar staart begint al aardig rafelig te worden Huilen

Wat niet is kan nog komen...


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:47

Er bestaat wel zo'n zak, volgens mij wordt de wortel niet bescherd tegen schuren.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:50

er zijn wel staartzakken en sommige mensen doen er zelfs gewone sokken omheen maar of het helpt tegen de staartwortel weet ik ookniet,want volgens mij zitten die zakken niet zo hoog

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:01

Misschien is het beter om de oorzaak aan te pakken ipv het gevolg Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 22:44

Ah, Jip was me net voor... Waarom idd niet kijken waar dat schuren vandaan komt? Heeft je paard jeuk of verveelt hij zich? De oorzaak aanpakken lijkt mij beter en ook effectiever.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 15:30

Heb ik uiteraard al geprobeerd, maar tot nu zonder enig resultaat. Verveling is het niet, ze staat heel veel op de wei met andere paarden en dus moeten het wel die kleine rotmugjes zijn. Bovendien doen ze het bij ons op stal bijna allemaal Verdrietig We spuiten en smeren ons allemaal een ongeluk maar niks helpt.

Wat niet is kan nog komen...

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:20

Heb je al eens met betadine gewasssen?
Bij ons op stal lijkt sinds een paar dagen of er een schuur rage is ontstaan bij die beesten.
Ik heb Felix eergister met betadine gewssen en gister had hij geen schuurnijgingen. Nu zijn manen nog Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:20

Hallo ,
Misschien heb ik nog een goeie tip voor je wat écht helpt; als je paard schuurt (doordat hij jeuk heeft) en/of kale plekken krijgt, of een dunnere staart; kun je bij de paardendrogist of bij sommige dierenwinkels "VELCOTE" kopen; dit geef je door het voer en je kunt er de staart er ook mee insmeren. In eerste instantie wordt de staart dan vettig & vies, maar na 1 á 2 wkn. zie je verbetering en de haren weer groeien !!!! Party!! Ik heb een pony gehad met zéér zwaar exceem, waardoor hij zijn manen & staart tot bloedens toe afschuurde , niets hielp, middeltjes v/d dierenarts ook niet !!!! Huilen Totdat ik dus "VELCOTE" ging gebruiken ! Nu gebruik ik het nog steeds bij onze paarden, wanneer ze de "neiging" krijgen om te gaan schuren...het is ook een visieuze cirkel; paard heeft jeuk, gaat schuren, vervolgens gaat het genezen, wat weer jeuk teweeg brengt en gaat daardoor weer schuren...en het cirkeltje = rond !
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het helpt echt !!!
p.s. een staartzak of sok zit ónder de staartwortel en heeft als functie om de staart netjes en vol te krijgen/houden...
Groetjes Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Colinda op 2001-08-25 22:21 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 5 bezoekers