Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovewidy schreef:oja, als er melkkoeien tussen zitten, dus koeien die melkgeven en nog melk in de uiers hebben zitten, kun je die beter niet te hard laten rennen, want dat is niet prettig en goed voor hun. maar met pinken kun je gewoon je gang gaan
_Linda schreef:lovewidy schreef:oja, als er melkkoeien tussen zitten, dus koeien die melkgeven en nog melk in de uiers hebben zitten, kun je die beter niet te hard laten rennen, want dat is niet prettig en goed voor hun. maar met pinken kun je gewoon je gang gaan
Je probeert een koe nooit te laten rennen!! Voor vlees of melk, maakt niks uit. Extra stress heeft geen goede invloed op wat voor koe dan ook + plus je hebt kans dat je de koe door de afrastering jaagt of wat dan ook. Nee dat is geen stockmanship.
crazycactus schreef:Ik zou maar heel voorzichtig zijn met die franse vleeskoeien. Zijn pittige beesten en als jij nog geen ervaring hebt en je paard ook niet kan t best eens gevaarlijke situaties op gaan leveren.
anneliesdj schreef:Ik denk dat je als ruiter wel wat meer indruk maakt dan als oud boertje met kromme benen.
TS heeft het over pinken, die zijn bang voor alles wat beweegt en makkelijker te imponeren dan een 5 jarige Limousin stier in vol ornaat.
Maar afgezien daarvan lijkt het me idd wel verstandig om de eerste keren te testen hoeveel respect er is bij de koeien, een stevige stok kan wel helpen dan.
crazycactus schreef:@annelies let me tell you... voor sommige koeien is een paard echt niet eng genoeg hoor. Heb t regelmatig meegemaakt dat ze totaal geen respect hadden.
crazycactus schreef:@annelies let me tell you... voor sommige koeien is een paard echt niet eng genoeg hoor. Heb t regelmatig meegemaakt dat ze totaal geen respect hadden.
Ali_Fair schreef:En het enige wat ik wil doen, is mijn pa helpen door
gewoon de beestjes naar het land.stal te drijven.
Niet om er spelletjes van te maken, dat si me te gevaarlijk.
En deze koeien zijn echt gék op eten!
crazycactus schreef:@ali kijk en dat is dus niet handig.. als je met koeien wil werken heb je koeien nodig die voor je paard aan de kant gaan. Dat ze hem dus kennen is in dit geval helemaal niet nuttig, maar juist een stuk lastiger. Koeien die weten wat paarden zijn zullen er een stuk minder respect voor hebben en er dus niet meer voor aan de kant gaan.
Koeien die gebruikt worden voor cutting en working cowhorse kun je ook maar een paar keer gebruiken, dan kennen ze het spelletje en zullen ze minder voor je aan op de loop gaan.
Nu is dat niet helemaal jou doel neem ik aan (koeien uit t land naar de stal drijven gaat meestal makkelijk als ze weten dat ze op stal gaan voor t eten en/of melken). Maar doe wel voorzichtig
anneliesdj schreef:crazycactus schreef:@ali kijk en dat is dus niet handig.. als je met koeien wil werken heb je koeien nodig die voor je paard aan de kant gaan. Dat ze hem dus kennen is in dit geval helemaal niet nuttig, maar juist een stuk lastiger. Koeien die weten wat paarden zijn zullen er een stuk minder respect voor hebben en er dus niet meer voor aan de kant gaan.
Koeien die gebruikt worden voor cutting en working cowhorse kun je ook maar een paar keer gebruiken, dan kennen ze het spelletje en zullen ze minder voor je aan op de loop gaan.
Nu is dat niet helemaal jou doel neem ik aan (koeien uit t land naar de stal drijven gaat meestal makkelijk als ze weten dat ze op stal gaan voor t eten en/of melken). Maar doe wel voorzichtig
Jij denkt dat ze op ranche's ook elke maand een nieuw paard nemen?
Dat je paard erbij loopt kan ook juist een voordeel zijn.
Mijn oom had ook altijd zijn pony's bij de koeien lopen en die waren 1,45 max maar de koeien hadden heilig respect voor ze. Eenmaal door hebben dat een paard veel sneller en wendbaarder is en bovendien flinke klappen kan uitdelen en ze kiezen wel eieren voor hun geld.
Daarnaast is het zowieso handig omdat je paard de koeien dan ook kent en kan inschatten, geeft hem beetje 'cow-sense' dus.