[WN] Ladies Reining DRHA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Ladies Reining DRHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 17:35

Beste bokkers!

Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet kon vinden op internet.
Ik weet dat er bij de DRHA/NRHA verschillende klasses zijn waarin je met iemand anders paard mag starten zoals de Open klasses en de GAG.
Maar mag je in de Ladies Reining ook op iemand anders paard starten?
Ik mag namelijk geen GAG meer starten, maar ben ook nog lang geen Open ruiter..
Alvast bedankt!

quarterH

Re: Ladies Reining DRHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:47

volgens mij wel. is immers geen nrha approved class.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:08

Je kan drie non pro klassen starten. De rookie, de gag en de Ladies Reining. Wel zit er aan allemaal geld limieten. Ik geloof de Ladies Reining op max €2500, maar dat zeg ik nu even uit mijn hoofd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:54

Als het paard niet op naam staat moet je in de Open starten, volgens mij geldt dat ook voor de Ladies Reining. Wat je wel kan doen is in de Rookie Pro starten, daar rijden meer mensen die op een paard van iemand anders rijden maar eigenlijk meer in de gewone Rookie klasse horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:02

Dat is dus gewoon niet waar. De Ladies reining is een DRHA klasse, waarbij de eigen paard regel niet van kracht is. Tevens verlies je niet de non pro status als je met een paard van een ander (op eigen kosten) start in de ladies. Evenals dat niet het geval is in de GAG.

Let op; zodra je wel een keer in een NRHA open klasse start met een paard van een ander, verlies je direct je non-pro status. Dat is dus niet erg handig als je toch nog eens non pro wilt starten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:08

ik kan trouwens in rulebook niet vonden dat je Rookie non pro mag starten op paard van een ander zonder je status te verliezen... wie kan me vertellen op welke pagina dit staat?

inderdaad, GAG en Ladies mag het wel, bij de rest verlies je je non pro status (iig voor de komende 5 jaar)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:18

De regel van het verliezen van je non pro status bij het starten in de open is niet helemaal waar. Althans, niet volgens de NRHA. Ik meende het ook zo gelezen te hebben in het handbook en heb er toen is een mailtje naar de NRHA aan gewaagd met daarin de vraag of ik met een paard van een ander in de open mocht starten.

antwoord NRHA schreef:
As long as you are not being paid to ride that horse and as long as you pay all of the costs associated with showing that horse in that class, you would not have to give up your Non Pro status.

Over de Rookie
NRHA Rulebook pag 75 schreef:
ROOKIE LEVEL 2 Open to any rider holding a valid NRHA Non
Pro card who has earned less than $500 in lifetime earnings in
all NRHA categories except 3, 7, 9 and 10 or one hundred (100)
youth points(excluding points earned in the Youth 10&Under
Short Stirrup class). Riders may use a horse without the restrictionsofownershipforNonProclasses asdefinedunderNonPro
Conditions.
Horses are to be shown one handed. Rookie Level 2
reining canonlybe runconcurrentwithRookie Level 1 orPrime
Time Rookie.
ROOKIELEVEL1Opentoany riderholdingavalidNRHANonPro
Cardwhohasearnedlessthan$200inlifetimeearningsinallNRHA
categories except 3, 7, 9 and 10 orfifty (50) youth points(excludingpointsearnedintheYouth10&Under Short Stirrupclass).RidersmayuseahorsewithouttherestrictionsofownershipforNon
ProclassesasdefinedunderNonProConditions.
Horsesaretobe
shown one handed. Rookie Level 1 reining can only be run concurrentwithRookie Level2orPrime TimeRookie.Inordertooffer Rookie Level 1, Rookie Level 2must also be offered.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:22

Bedankt voor de info! :) Rookie mag ik ook niet meer starten..
Ik ga even kijken wat ik ga doen, thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:25

Om vervolgens tot de orde van de dag te komen en te beseffen dat je een serieus probleem hebt als iemand je aangeeft bij de NRHA wegens schending van non pro-kaart. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die zegt dat je geld krijgt of een andersoortige vergoeding (al is het maar het transport) en je bent al de pineut.

''Al dat soort constructies kan je beter mijden als de pest'' om maar eens even een befaamd jury te citeren die ik eens over een dergelijke kwestie heb gevraagd.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:29

eens.
maar ach, er zijn tegenwoordig ook genoeg btere non pro's die het schijnbaar nodig vinden gewoon les te geven en zelfs paarden in training nemen en vervolgesn doodleuk non pro blijven starten.... doet ook geen hond wat aan! schandelijk vind ik het en je bezeikt zowel andere open ruiters (die zich wel netjes aan de regels houden) en andere non pro ruiters 9die zich ook netjes aan de regels houden). maar ach, zal wel met je karakter te maken hebben dan.

maar goed, das een andere discussie (waar ik me wel behoorlijk kwaad om kan maken :p )

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:57

Ik denk dat dat aangeven wel meevalt, afhankelijk van de manier waarop je je profileert.
Als je altijd wint en het er redelijk "pro" uitziet zal er idd wel ergens een rat zijn, maar zolang je wat in de middenmoot hangt kan het de meeste mensen niet schelen denk ik.
Maar het risico is er idd wel.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:00

hollywood86 schreef:
Dat is dus gewoon niet waar. De Ladies reining is een DRHA klasse, waarbij de eigen paard regel niet van kracht is. Tevens verlies je niet de non pro status als je met een paard van een ander (op eigen kosten) start in de ladies. Evenals dat niet het geval is in de GAG.

Let op; zodra je wel een keer in een NRHA open klasse start met een paard van een ander, verlies je direct je non-pro status. Dat is dus niet erg handig als je toch nog eens non pro wilt starten.

Oh, sjips ja, ik zat in NRHA te denken...Solly :o

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 07:35

Mag jij dan nog Non Pro starten , je gaf toch les dan moet je toch Open starten ?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 10:38

Ik geef helemaal geen les? :?

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:14

In Budel toch bij Marjolein , of ben je daarmee gestopt dan ( dat vertelde een oude klant van haar ) ?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 13:28

Een keer invallen bij ziekte van instructrice als vriendendienst voor marjolein lijkt me nou niet echt lesgeven, vooral niet als je er niet voor betaalt krijgt. :?

Over ratjes gesproken zeg.. >;)

@ Romkabouter
Een paar jaar terug heeft iemand aangegeven bij de NRHA dat ik in de zomervakantie 2 weken op de Eifel Gold Ranch hielp (NIET tegen betaling) en ik daarom geen jeugd en non pro meer zou mogen starten. Er zijn aardig wat mensen die dus zo flauw zijn om daarover te gaan zeuren. 8)7

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:28

Volgens mij mag je inderdaad Ladies starten! Das geen NRHA klasse en heb genoeg mensen op een paard van iemand anders zien starten!
Ga je Ruf starten?! :D

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:06

Haha, nee.. Change of plans waarschijnlijk!
Maar dat weet ik komende week ergens pas. :)

Dit topic mag op slot.
Bedankt voor de antwoorden!