[WN] Manege/Stal Goudse Hout?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Manege/Stal Goudse Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:54

Ik begreep dat er ook westernles, westernpensionstalling en wedstrijden gereden worden op manege Goudse Hout (in Gouda)
Heeft iemand hier ervaring met de lessen hier? de sfeer, de bakken, de stalling e.d.?

Ik ga er sowieso zelf langs om sfeer te proeven, en lesje nemen e.d.
Maar ben benieuwd naar ervaringen!
(wegens het klein beetje toch naar een western-stalling rond-kijken enzo)

Diaz

Re: Manege/Stal Goudse Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 11:28

Helemaal niemand?
Ik heb inmiddels gebeld.. ik moet helaas paard-tarief betalen voor mijn C-pony.. omdat ik volwassen ben.
Verder nog erg benieuwd! Dus ik ga dit weekend even langs.

Ik kan geen lesje nemen, ze hebben nu alleen voor pensionklanten western lessen.

De overdekte bak heeft een western-bodem. Voor de westernzadels een aparte zadelkamer wegens niet passen in de kasten.

Mijn huidige verzorgster heeft er jaren gereden e.d. dus kent de sfeer en vond het super. Ook kwa facaliteiten.

Dus ik ben echt heel benieuwd! :D (heb het alleen vanaf de weg gezien allemaal.. )

Als mensen nog ervaringen hebben hoor ik het graag!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:39

Diaz schreef:
Ik heb inmiddels gebeld.. ik moet helaas paard-tarief betalen voor mijn C-pony.. omdat ik volwassen ben.
Dat klinkt als een stal waar ik me nog eens bij achter de oren zou krabben om daar te willen gaan staan.
Vraag eens na of er ook mensen zijn met een paard die jonger zijn als volwassen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:44

Ze hebben ook dressuur pensionklantjes... daar hebben ze ook een pony-tarief.. bij de western niet :( Ik vond het wel wazig... dat de prijs afhankelijk was van de eigenaar i.p.v. het pony/paard tarief wat op de site staat.. maar maandag is de western-persoon terug van vakantie. vraag ik alles nog even na ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:15

Dan ga je toch dressuren met een westernzadel ;)
Of is het westerndeel gehuurd door een specifieke trainer en rekent die andere prijzen ??

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:17

Ik heb daar een paar keer een westernshow gereden.
Het zag er netjes uit, maar de prijzen voor een stal vond ik héél behoorlijk aan de prijs... in ieder geval vergeleken met waar wij staan dan, dat moet ik er natuurlijk bijzeggen.
Verder wel kleine stalletjes, maar twee mooie rijbanen, 't is maar wat je verkiest!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:28

Pff wat een prijzen zeg... Maar Diaz ik had gewoon helemaal niet gezegt dat ik western reed :P Vind het trouwens ook apart dat je als dressuurruiter 2 lessen krijgt per week en als westernruiter maar 1.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:31

De lessen zijn inbegrepen.. dus als ik zeg dat ik dressuur.. krijg ik dressuurles :P en-da-wil-ik-nie :P

Ik ga gewoon eens kijken.. het kost wat, maar als het goed is hebben mijn paardje en ik dan ook wat!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:33

Dacht ik later aan ja... blijft apart hoor. Zo blijft het westernrijden een "vreemde eend". Waarschijnlijk moeten ze de westernlessen uitbesteden (gaf Angelique daar geen les???)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:37

Maar dan ben je dus ook verplicht om bij hun te lessen? Daar zou ik eigenlijk niet zo voor zijn. Begrijp me goed, ik ken deze instructrice niet maar ik mag graag principieel zlef bepalen bij wie ik les.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:41

Ik zou wel eerst een les daar willen rijden voordat ik me meteen aan een contract bind.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:34

Dit is de manege van Yvonne Reparon voor zover ik weet. Tenzij ze het verkocht heeft ofzo...
Niks mis mee dus. Ik weet alleen niet wie daar momenteel les geeft...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:38

Yvonne is er nog steeds! Ik jureer er regelmatig (geen western). Het ziet er goed uit en de kindjes rijden netjes.
Ik heb overigens 30 jaar geleden zelf leren rijden op de goudse hout!

Channvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:26

Ik vind het Goudse Hout een goede manege ik loop er momenteel stage en ik heb er niks op aan te klagen!
Zelf doe ik de opleiding paardenhouderij en ik loop daar gedurende 3 lesblokken op woensdag stage en 1 lesblok 10 weken elke dag. Super sfeer!
Niks op aan te merken eigenlijk.
Ik rij er zelf ook dressuur lessen, en de westernlessen worden gegeven door Yvonne Reparon zelf op dinsdag avond van 8 tot 9 sowieso.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:17

Ik ken de manege helemaal niet, dus het is verder geen oordeel.

Ik snap de drang naar een Westernstal niet zo.
Een grote kast kun je zelf kopen, dan past je zadel er gewoon in. Een Westernbodem, wat moet ik mij daar bij voorstellen? Lijkt mij vooral van belang als je wilt reinen...
In een les kunnen, maar geen proefles kunnen maken, één keer per week lessen op een vast tijdstip. Ik zou graag zelf bepalen bij wie ik les (en dan heb je ook meer keuze in het wanneer).
Ik snap die hele scheiding Western en dressuur ook niet zo goed...
Waarom is er een pony- en een paardtarief, als een C-tje voor paard telt door een volwassen eigenaar? Klinkt bijzonder. :D

En nogmaals: geen waardeoordeel... Als het je daar fijn lijkt, moet je het gewoon doen. Voor de les kun je misschien eens kijken, zodat je kunt zien of het wat voor je is. Ik zie alleen de meerwaarde tov een willekeurige andere stal niet zo.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:17

Ik ken de manege helemaal niet, dus het is verder geen oordeel.

Ik snap de drang naar een Westernstal niet zo.
Een grote kast kun je zelf kopen, dan past je zadel er gewoon in. Een Westernbodem, wat moet ik mij daar bij voorstellen? Lijkt mij vooral van belang als je wilt reinen...
In een les kunnen, maar geen proefles kunnen maken, één keer per week lessen op een vast tijdstip. Ik zou graag zelf bepalen bij wie ik les (en dan heb je ook meer keuze in het wanneer).
Ik snap die hele scheiding Western en dressuur ook niet zo goed...
Waarom is er een pony- en een paardtarief, als een C-tje voor paard telt door een volwassen eigenaar? Klinkt bijzonder. :D

En nogmaals: geen waardeoordeel... Als het je daar fijn lijkt, moet je het gewoon doen. Voor de les kun je misschien eens kijken, zodat je kunt zien of het wat voor je is. Ik zie alleen de meerwaarde tov een willekeurige andere stal niet zo.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:51

Ik sta zelf op de Goudse Hout (pony is wel een Paint maar ik rij dressuur), dus over het Western-deel weet ik niet onwijs veel maar toch: stalling is voor zover ik weet niet heel veel duurder dan andere stallen in de buurt en ik sta er echt met heel veel plezier :) Sfeer is fijn, het ziet er netjes uit, alles is eigenlijk prima geregeld, er zijn 3 bakken waarvan 1 inderdaad met westernbodem, westernlessen worden gegeven door Yvonne inderdaad.
Nogmaals, ik rij zelf geen western dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik sta er prima :j

Channvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:48

Ik heb er zelf 2x western gereden met school en toen kregen we ook les van Yvonne ;)
Ik vond het heel leerzaam en onder de praktijk kwam ook theorie.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 08:13

Ik heb helemaal niets meer gezegt na het kijken zie ik!
Ik vond het helemaal niets, kleine donkere stalletjes, continue een harde brom van een ventilatiesysteem.
VEEL rondlopende kindjes.
Westernzadels konden niet in de kast, dus lagen openbaar.
Het was echt rommelig, oud en vies.. Stoffige stallen, allemaal gerepareerd met losse gaashekjes, plankjes en grote uitstekende spijkers ed

Verder waren de paddocks drijfnat, geen drainge of wat dan ook..

Het enige wat mooi was was de westernbak.
Verder echt een afknapper voor wat je krijgt voor dat geld!

MaySa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:33

Het is nu meer veranderd, de stallen worden vaker afgestoft enz. maar de donkere stallen zijn echt een probleem in de winter... in de zomer is het niet donker. Zelf geen ervaring met westernrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:40

Zijn er verder geen stallen in de buurt die western rijden?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:56

Diaz schreef:
Ik begreep dat er ook westernles, westernpensionstalling en wedstrijden gereden worden op manege Goudse Hout (in Gouda)
Heeft iemand hier ervaring met de lessen hier? de sfeer, de bakken, de stalling e.d.?

Ik ga er sowieso zelf langs om sfeer te proeven, en lesje nemen e.d.
Maar ben benieuwd naar ervaringen!
(wegens het klein beetje toch naar een western-stalling rond-kijken enzo)

Ik rij p manege de Goudse hout.
Ze hebben er privélessen western.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:58

Bonnigje schreef:
Dit is de manege van Yvonne Reparon voor zover ik weet. Tenzij ze het verkocht heeft ofzo...
Niks mis mee dus. Ik weet alleen niet wie daar momenteel les geeft...

Yvonne, Mariëlle en Gina

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:56

Diaz schreef:
Ik heb helemaal niets meer gezegt na het kijken zie ik!
Ik vond het helemaal niets, kleine donkere stalletjes, continue een harde brom van een ventilatiesysteem.
VEEL rondlopende kindjes.
Westernzadels konden niet in de kast, dus lagen openbaar.
Het was echt rommelig, oud en vies.. Stoffige stallen, allemaal gerepareerd met losse gaashekjes, plankjes en grote uitstekende spijkers ed

Verder waren de paddocks drijfnat, geen drainge of wat dan ook..

Het enige wat mooi was was de westernbak.
Verder echt een afknapper voor wat je krijgt voor dat geld!

Kleine donkere stalletjes klopt nu niet echt meer... Sommige stallen zijn nog wel donker, maar de meeste zijn gewoon nog licht. Die brom is er idd!
De westernzadels liggen nu ergens overdekt in een grote kast. Kinderen horen op de manege, en ze doen rustig aan. De paddocks zijn nu wel iets beter, niet supergoed, maar de paarden kunnen er wel goed staan!