Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
quarterH schreef:Oefen wedstrijd is om te oefenen. Ofwel voor jou, ofwel voor je paard. Dit kan zijn omdat het juist nog geen ervaring heeft en je eens wilt testen hoe hij in de showring is of juist veel ervaring heeft en je hem wil schoolen zodat je dingen kunt corrigeren.
Een normale officiele wedstrijd rij je omdat je een wedstrijd wil rijden en in competitie wil gaan met anderen over het kunnen van jou en jouw paard.
, maar ik ben het hier eens met @quarterH.

Bravura schreef:Wat inschrijfgeld bij wedstrijden vond ik dat idd nogal aan de hoge kant, zeker in vergelijking met een dressuurwedstrijd oid.
15 euro per onderdeel van slechts enkele minuten in vergelijking tot 8 euro voor een dressuurproef....tja dat scheelt nogal. Zeker voor L5 niveau. Als ik dan zie dat je 45 euro op 1 dag kwijt ben om een paar punten in de L5 te krijgen die mij niets zeiden op een dergelijk beginnersniveau....
Het is maar een beginnerswedstrijd, dat dat dan al zoveel moet kosten....voor een dagje ervaring opdoen.....en maar enkele euro's voor een oefenwedstrijd....dat staat toch niet in verhouding?
Waarom is de westernwedstrijdsport een stuk duurder dan de dressuur of springsport op normaal landelijk niveau?
Vind dat best apart...
Citaat:dofuzz;
ik ben geen gelover in het feit dat men met paarden die de maneuvers nog niet beheersen op wedstrijd hoort te gaan.
quarterH schreef:De hier genoemde prijzen vind ik nog erg laag! Bij een aqha of nrha wedstrijd ben je wel meer kwijt per start! Ok bij nrha kun je wel wat terugverdienen.
Dus als je 15 euro voor een start al veel te duur vind moet je je misschien afvragen of je wel de juiste sport hebt uitgekozen.. Western is namelijk nog duurder dan engels, en dan is de paardensport in zn geheel al erg duur natuurlijk.
quarterH schreef:De hier genoemde prijzen vind ik nog erg laag! Bij een aqha of nrha wedstrijd ben je wel meer kwijt per start! Ok bij nrha kun je wel wat terugverdienen.
Dus als je 15 euro voor een start al veel te duur vind moet je je misschien afvragen of je wel de juiste sport hebt uitgekozen.. Western is namelijk nog duurder dan engels, en dan is de paardensport in zn geheel al erg duur natuurlijk.
Bravura schreef:Wanneer rijd men allebei? Wanneer/waarom rijd men alleen oefenwedstrijden en recreatief maar geen officiële wedstrijden?
Bravura schreef:Zijn er voor en/of nadelen om direct officiële wedstrijden/oefenwedstrijden te starten?
Zijn er echt zo weinig ruiters die wedstrijden/oefenwedstrijden rijden?
Bravura schreef:Ik vind de officiële wedstrijden niet echt druk bezocht maar vind dat de oefenwedstrijden bijna helemaal niet bezocht worden.
Vraag me dan ook af waarom dat zo is.

Bravura schreef:Het is maar een beginnerswedstrijd, dat dat dan al zoveel moet kosten....voor een dagje ervaring opdoen.....en maar enkele euro's voor een oefenwedstrijd....dat staat toch niet in verhouding?
Bravura schreef:En een oefenwedstrijd zie ik meer als gewoon wat ervaring opdoen. Ik moet daarvoor naar een locatie waar dat soort oefenwedstrijden gegeven worden. Zeker met trail zie ik het als ervaring opdoen, maar niet om uiteindelijk toch weer een officiële wedstrijd te starten. Paard wordt er alleen maar makkelijker door, wat alleen al fijn is. Maar goed, ik bekijk het vanaf mijn kant; geen ervaring in de westernwedstrijden, slechts 1 keer gestart.
Bravura schreef:Zeg ik er wel bij dat ik een paar puntjes had verdiend maar als je 1 jaar niet start ben je alles weer kwijt. Als je dan door omstandigheden in een beginnersklasse L5 weer geheel overnieuw moet beginnen motiveert het ook niet echt.
Bravura schreef:Waarom is de westernwedstrijdsport een stuk duurder dan de dressuur of springsport op normaal landelijk niveau?
Vind dat best apart...
quarterH schreef:Dus als je 15 euro voor een start al veel te duur vind moet je je misschien afvragen of je wel de juiste sport hebt uitgekozen.. Western is namelijk nog duurder dan engels, en dan is de paardensport in zn geheel al erg duur natuurlijk.
) Romkabouter schreef:Is dat een serieuze vraag?
Heb je de locaties, hoeveel wedstrijden en deelnemers en dat soort dingen wel eens vergeleken?
Je kan zowat in elke binnenbak, elk weekend op meerder plekken terecht.
Er zijn veel meer mensen die engels rijden, de vijver is dus veel groter.
Meer deelnemers betekend: lagere kosten per deelnemer.
Bij de DHRA is dan her preparen van de bodem nog een extra kostenpost, op een dressuurwedstrijd slepen ze niet om de 8 (ofzo) starts
Ik houd me nu eenmaal niet zo bezig met westernwedstrijden.
Igg bedankt voor je uitleg. 
Bravura schreef:Ik vind het kolder, eerlijk gezegd. QH zijn ook maar paarden, een wedstrijd is maar een wedstrijd en een wedstrijdlocatie is ook maar een wedstrijdlocatie. (zegt een beginner)
Bravura schreef:Wat die punten betreft; ik had er 5 na 1 wedstrijd. En dan wordt je ziek....en ben je alles kwijt. Dus voor niks naar die wedstrijd geweest als het om punten gaat op het laagste niveau. Voor de ervaring was het wel nuttig, maar 45 euro voor een beetje ervaring...dan is een oefenwedstrijd misschien in het vervolg nuttiger voor mij aangezien mijn motivatie niet dusdanig is dat ik moet presteren op de wedstrijden. Mij was het te doen omdat mijn paard nogal neurotisch kan zijn op andere locaties.
Citaat:Ik geloof eerder dat aangezien er meer dressuurruiters zijn dan westernruiters de maneges en trainingsstallen die een wedstrijd organiseren er wat meer uit proberen te halen omdat het anders hen geld kost.
Citaat:Ik zou graag willen kunnen begrijpen waarom western dan zoveel duurder is dan engels. Ik vind het kolder, eerlijk gezegd. QH zijn ook maar paarden, een wedstrijd is maar een wedstrijd en een wedstrijdlocatie is ook maar een wedstrijdlocatie. (zegt een beginner)
My_Little_P schreef:Ik vind dat je best naar oefenwedstrijdjes kunt als alle knoppen er nog niet opzitten hoor! Naar de officiële niet, maar dat wil je zelf ook niet, tenzij je bijvoorbeeld de PWU doet. Mijn puk is nog jong, maar volgend jaar gaat ie toch echt mee naar oefenwestrijden om te oefenen. Hij trekt dan heus nog geen stops van tig meter! Jong geleerd is oud gedaan is mijn motto!
dofuzz schreef:My_Little_P schreef:Ik vind dat je best naar oefenwedstrijdjes kunt als alle knoppen er nog niet opzitten hoor! Naar de officiële niet, maar dat wil je zelf ook niet, tenzij je bijvoorbeeld de PWU doet. Mijn puk is nog jong, maar volgend jaar gaat ie toch echt mee naar oefenwestrijden om te oefenen. Hij trekt dan heus nog geen stops van tig meter! Jong geleerd is oud gedaan is mijn motto!
mijn opinie daarop is dat een boot die overladen wordt vroeg of laat zinkt