[WN] Western kleding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robbedoesh

Western kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:10

Aloha bokt mensjes!

Ik rijd sinds kort western, en doe dit gewoon in mijn military boots (soort kisten) en spijkerbroek.
Nu zie ik in filmpjes en op foto's van die speciale western kleding.
Nu ben ik niet heel erg fan van een cowboy outfit, al hoewel coole laarzen wel vet zijn.
Maar wat is beter aan de speciale western kleding? of is dit alleen voor wedstrijden?
En als je dan bijvoorbeeld laarzen wil kopen, is er dan een speciale winkel voor rijlaarzen in western stijl. of kan je elke willekeurige westernlaars kopen?

Groeten!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:27

Die kleding is er gewoon voor show, dus echt niet broodnodig!
Voor wedstrijden is het volgens mij enigszins verplicht, maar dat durf ik niet te zeggen, want ik rijd geen wedstrijden.

Ik draag altijd lekker mijn spijkerbroek en een makkelijk shirtje of trui erbovenop.
Wel een spijkerbroek die lekker zit!

Wat betreft de laarzen, vaak zijn ze ook zo gemaakt dat je sporen er goed op blijven zitten.
En van die nep laarzen zijn vaak ook niet echt super kwaliteit.

Je hebt verschillende western winkels, zowel online als in het echt.
Laatst bijgewerkt door Nessa op 18-01-12 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:31

Meeste westernspullen kan je goed vinden in webshops. Zelf rij ik gewoon met mode westernlaarzen van Loblan. Gekocht bij Taft shoes in Zwolle. Daar rijd ik niet heel vaak mee, waren ze een beetje duur voor, maar gaat prima. De westernrijlaarzen vond il niet zo mooi.

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:53

Nessa schreef:
Die kleding is er gewoon voor show, dus echt niet broodnodig!
Voor wedstrijden is het volgens mij enigszins verplicht, maar dat durf ik niet te zeggen, want ik rijd geen wedstrijden.

Ik draag altijd lekker mijn spijkerbroek en een makkelijk shirtje of trui erbovenop.
Wel een spijkerbroek die lekker zit!

Wat betreft de laarzen, vaak zijn ze ook zo gemaakt dat je sporen er goed op blijven zitten.
En van die nep laarzen zijn vaak ook niet echt super kwaliteit.

Je hebt verschillende western winkels, zowel online als in het echt.

ah ja precies, sporen zullen niet op deze schoenen passen.
Maar tegen de tijd dat ik die nodig heb kan ik wel andere laarzen kopen.
Die ik nu draag had ik eigenlijk gekocht om mee rond te trekken in de vakantie, ze waren ook nieteens zo heel duur.
Maar achteraf kon ik van een ander betere schoenen lenen.
Dus ben blij dat ik ze nu alsnog kan gebruiken met een rede haha!

Gimme_Joy

Re: Western kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:37

Ik draag een stretch spijkerbroek (nu wrangler, maar een c&aatje kan ook hoor!) en een lekker t-shirt met of zonder vest. Ik vind laarzen wel belangrijk en heb laarrzen van Ariat. De Womens Heritage Ropers. Je moet ze even inlopen, maar daarna zitten ze fantastisch. Ik gebruik ze als stalschoenen en om mee te rijden en ik heb nog een nieuw paar voor wedstrijden. Ik loop al twee jaar op hetzelfde paar en er is nog geen spoortje van losse stiksels ofzo. Het is wel even een uitgave (ik geloof nu rond de 100 euro) maar dan heb je een paar prima schoenen!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:58

Goede westernboots vind ik wel belangrijk ook vanwege de veiligheid. Een goede (western)laars heeft een gladde zool, zodat je makkelijk uit je stijgbeugels kan, en een hiel, dit om te voorkomen dat de voet niet door de stijgbeugels kan schuiven. Dat wil je niet meemaken. Ook veters kunnen je voet in je stijbeugel doen opstroppen.
De meeste westernboots hebben idd een beetje een uitstekende hiel achteraan zodat de spoor er op kan rusten.

Er zijn heel veel soorten in boots. Je hebt de boots voor line dancen, schuine hiel met meestal spitse (of afgestompte) punt. Ik draag zulke in het dagelijkse leven. Je kan er ook mee rijden maar dan moet je ook goede kwaliteit hebben.
Om te rijden zijn de meeste boots gewoon met een ronde tip en een rechte hak, met een jeans erover hebben de meesten het niet eens door dat je westernboots draagt. Maar da's natuurlijk je eigen smaak.
Koop een goede kwaliteit in ieder geval heb je veel plezier aan. Ik heb zelf twisted X en ik zou geen ander meer willen. De meeste westernwinkels hebben wel keuze uit wat boots. In gewone winkels zal je die niet vinden.

De rest van je kledij kies je zelf uiteraard. Makkelijke jeans (de meeste zijn met een hoge taille) en daarboven kies je wat je maar leuk vindt.